Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Lejonkungen 2

Startat av TonyTonka, 16 juni 2021 kl. 11:34:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Är det verkligen Christer Nerfont som spelar Kovu i Lejonkungen 2? Tycker hans röst låter närmare identisk med Joakim Jennefors.  :-\
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 16 juni 2021 kl. 11:34:49
Är det verkligen Christer Nerfont som spelar Kovu i Lejonkungen 2? Tycker hans röst låter närmare identisk med Joakim Jennefors.  :-\

Creditlistor för Disneys storfilmer brukar i princip alltid stämma för åtminstone de större rollerna... (det är förresten Christers enda dubbningsroll såvitt jag vet)

Visserligen är detta en film lanserad direkt för hemvideoformat även om filmen och dubbningen håller ganska hög, nästan biokvalitet...

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juni 2021 kl. 11:50:19
Creditlistor för Disneys storfilmer brukar i princip alltid stämma för åtminstone de större rollerna... (det är förresten Christers enda dubbningsroll såvitt jag vet)

Visserligen är detta en film lanserad direkt för hemvideoformat även om filmen och dubbningen håller ganska hög, nästan biokvalitet...

Om det är Christer så tycker jag att det är konstigt att det finns någon som inte är Joakim Jennefors som kan låta så mycket som Joakim Jennefors.

Hursomhelst, om inte Christer kan göra rollen nästa gång som vuxna Kovu ska framträda så hoppas jag att Joakim får göra rollen i stället. :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 16 juni 2021 kl. 19:14:36
Om det är Christer så tycker jag att det är konstigt att det finns någon som inte är Joakim Jennefors som kan låta så mycket som Joakim Jennefors.

Hursomhelst, om inte Christer kan göra rollen nästa gång som vuxna Kovu ska framträda så hoppas jag att Joakim får göra rollen i stället. :D
Men spelar inte Joakim Jennefors Simba? Eller iallafall när Frank har förhinder.