Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Familjefilmer

Startat av gstone, 6 juli 2021 kl. 22:15:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 augusti 2021 kl. 22:23:29
Sen har du rätt i att Sony Pictures existerar, dock känns det lite som en motsvarighet till Nest Family Entertainment då dessa två producerat ett fåtal bra filmer, den enda bra från Nest Family Entertainment är Svanprinsessan och för Sony Pictures Hotell Transylvanien filmerna i princip de enda som är bra, Smurfarna filmerna är okej, men resten av Sony Pictures filmer (särskilt Emoji Filmen) är bara skräp...

Nest Family Entertainment är dock inget särskilt stort filmbolag och har inte producerat särskilt många tecknade filmer...

I och med att jag inte vet vilka Nest Family ens är på rak arm skulle jag knappast kalla dem och Somy Pictures särskilt jämförbara. Sony har ju utöver Hotell Transylvanien även stora filmer som Angry Birds, Det Regnar Köttbullar, Spider-Man: Into the Spider-Verse, Familjen Mitchell mot Maskinerna och Vivo med några fler.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 10 augusti 2021 kl. 22:48:58
I och med att jag inte vet vilka Nest Family ens är på rak arm skulle jag knappast kalla dem och Somy Pictures särskilt jämförbara. Sony har ju utöver Hotell Transylvanien även stora filmer som Angry Birds, Det Regnar Köttbullar, Spider-Man: Into the Spider-Verse, Familjen Mitchell mot Maskinerna och Vivo med några fler.

Jag gillar ävem Emoji filmen men det är jag nog tyvärr ensam om :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 10 augusti 2021 kl. 22:48:58
I och med att jag inte vet vilka Nest Family ens är på rak arm skulle jag knappast kalla dem och Somy Pictures särskilt jämförbara. Sony har ju utöver Hotell Transylvanien även stora filmer som Angry Birds, Det Regnar Köttbullar, Spider-Man: Into the Spider-Verse, Familjen Mitchell mot Maskinerna och Vivo med några fler.

Angry Birds filmerna är jättebra.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 11 augusti 2021 kl. 15:25:26
Jag gillar ävem Emoji filmen men det är jag nog tyvärr ensam om :'(

Och enda anledningen till att du gör det är för att den har kändisar!  ;) (och kändisstatus är i princip det enda du bryr dig om)

Sabelöga

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 augusti 2021 kl. 15:26:20
Och enda anledningen till att du gör det är för att den har kändisar!  ;) (och kändisstatus är i princip det enda du bryr dig om)
Precis, andra människor är mindre ytliga.
Houba !

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 augusti 2021 kl. 22:23:29
Jo jag menade 20th Century Fox men skrev mycket riktigt fel i hastigheten och märkte det först nu...

Jo, du har rätt i att Don Bluth inte producerat en enda film sedan Titan A.E. 2000, men de är iallafall producerade av Don Bluth som är en före detta Disney-animatör och tyckte att Disneys filmer var alldeles för gulliga och skapade därför ett eget företag där han producerade mer dramatiska filmer... (sen har Don Bluth distribuerat sina filmer till MGM, Universal, Warner Bros och 20th Century Fox)

Sen har du rätt i att Sony Pictures existerar, dock känns det lite som en motsvarighet till Nest Family Entertainment då dessa två producerat ett fåtal bra filmer, den enda bra från Nest Family Entertainment är Svanprinsessan och för Sony Pictures Hotell Transylvanien filmerna i princip de enda som är bra, Smurfarna filmerna är okej, men resten av Sony Pictures filmer (särskilt Emoji Filmen) är bara skräp...

Nest Family Entertainment är dock inget särskilt stort filmbolag och har inte producerat särskilt många tecknade filmer...

Såhär räknar jag det;

- Disney (inkl. Pixar & Mupparna)

- DreamWorks

- Don Bluth

- Warner Bros

- Nest Family Entertainment (dock endast Svanprinsessan-filmerna)

- Blue Sky Studios

- övriga 20th Century Fox

- Illumination Entertainment

- övriga Universal

- Sony Pictures (dock endast Hotell Transylvanien)

- Columbia Pictures

- Paramount

(dock känner jag det inte särskilt lönsamt att räkna Metro Goldwyn Mayer överhuvudtaget då företaget precis som du säger mest producerat vuxenfilmer)

Kom att tänka på en sak; Metro Goldwyn Mayer har faktiskt producerat EN familjefilm! (om än fortfarande spelfilm), nämligen Trollkarlen Från Oz (1939) som definitivt är avsedd för familjeunderhållning, en enligt mig riktigt bra film!  :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 juli 2021 kl. 08:12:40
Ja, absolut - men jag skulle personligen inte vilja påstå att detsamma gäller Jordgubbs-Lisa (som är precis lika amerikanskt); därav mitt exempel...

Dock har du absolut rätt i att alla familjefilmer inte nödvändigtvis behöver vara amerikanska, mycket bra exempel på detta är ju exempelvis Asterix-filmerna som ju är producerade i Frankrike (utom en som är producerad i Tyskland)...

Sen kanske flera TV-serier är solklart barnriktade, jag menar, hur många vuxna människor kollar till exempel på Pingu...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 augusti 2021 kl. 12:40:28
Dock har du absolut rätt i att alla familjefilmer inte nödvändigtvis behöver vara amerikanska, mycket bra exempel på detta är ju exempelvis Asterix-filmerna som ju är producerade i Frankrike (utom en som är producerad i Tyskland)...

Sen kanske flera TV-serier är solklart barnriktade, jag menar, hur många vuxna människor kollar till exempel på Pingu...
Föräldrar gör det.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 september 2021 kl. 19:05:15
Det där med TV-serier ägnade åt småbarn varierar en del för mig, en del är bra, men en del är bara tramsiga...
Du kanske borde titta på mer vuxen program  som normal människor  >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 oktober 2021 kl. 22:20:11
Du kanske borde titta på mer vuxen program  som normal människor  >:(

Har ingen lust, jag HATAR vuxenprogram!

Och sluta genast med dina arghuvuden, jag orkar inte med fler sådana...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 oktober 2021 kl. 22:21:29
Har ingen lust, jag HATAR vuxenprogram!

Och sluta genast med dina arghuvuden, jag orkar inte med fler sådana...

Det är inte hälsosamt att se bara barnprogram och barn filmer >:( >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 oktober 2021 kl. 22:26:02
Det är inte hälsosamt att se bara barnprogram och barn filmer >:( >:( >:( >:(

Det bestämmer inte du, jag avskyr att vara vuxen, förresten så gillar jag mest familjefilmer!

Och så en sak till, ett till arghuvud och jag förvandlar mig själv till alv!

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 oktober 2021 kl. 22:29:52
Det bestämmer inte du, jag avskyr att vara vuxen, förresten så gillar jag mest familjefilmer!

Och så en sak till, ett till arghuvud och jag förvandlar mig själv till alv!

En alv? Porträtteras inte de oftast som överklassen i fantasysammanhang?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 oktober 2021 kl. 22:37:50
En alv? Porträtteras inte de oftast som överklassen i fantasysammanhang?

Kom inte på något bättre att säga...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 oktober 2021 kl. 22:50:41
Kom inte på något bättre att säga...
Om du bara ser på barn filmer och serier för blir du ju ett dumt barn för alltid ! >:( >:( >:( >:( >:(

Låter det bra ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.