Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Familjefilmer

Startat av gstone, 6 juli 2021 kl. 22:15:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA


Lilla My


Daniel Hofverberg

Okej, den här tråden har börjat spåra ur - kan vi alla återgå till ämnet och den ursprungliga frågeställningen nu...?

MOA

Ja & de e väl int olagligt & titta på barnfilmer från första början?

Simon Axelsson

Det är väl ganska många föräldrar som sitter med sina barn och tittar på så kallade barnfilmer och har det trevligt, så det är väl inga problem med att kolla barnfilm trots att man är vuxen.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet  8 juli 2021 kl. 22:08:59
Det är väl ganska många föräldrar som sitter med sina barn och tittar på så kallade barnfilmer och har det trevligt, så det är väl inga problem med att kolla barnfilm trots att man är vuxen.
Absolut, och även många vuxna som ser barnfilmer även utan barn - jag är en av dem.

Dock måste jag medge att det är lite skillnad på barnfilm och barnfilm; om man syftar på bredare familjefilmer eller på renodlade barnfilmer (riktade mot yngre barn).

För att ta ett exempel: Om 70-åringar skulle sitta inne dagarna i ända och sträcktitta på Teletubbies, så skulle det nog av somliga upplevas som en smula egendomligt... ::)
(Plus att det finns en inte helt obetydande risk att man kan få men för livet av att titta alltför länge på Teletubbies...! ;))

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juli 2021 kl. 07:48:41
Absolut, och även många vuxna som ser barnfilmer även utan barn - jag är en av dem.

Samma här!  :)

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juli 2021 kl. 07:48:41
Dock måste jag medge att det är lite skillnad på barnfilm och barnfilm; om man syftar på bredare familjefilmer eller på renodlade barnfilmer (riktade mot yngre barn).

Precis, det är det jag försöker säga till alla!  ;) (därför föredrar jag helt och hållet att man till framförallt amerikanska filmer säger familjefilmer)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 juli 2021 kl. 09:06:23
Samma här!  :)

Precis, det är det jag försöker säga till alla!  ;) (därför föredrar jag helt och hållet att man till framförallt amerikanska filmer säger familjefilmer)

amerikanska filmer är dom bästa ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  9 juli 2021 kl. 20:02:13
amerikanska filmer är dom bästa ;D

Eller hur, det är ju där man producerat filmer hos bl.a. Disney (inkl. Pixar & Mupparna), DreamWorks, Don Bluth, Warner Bros, 20th Century Fox (inkl. Blue Sky Studios), Universal (inkl. Illumination Entertainment), plus filmen Svanprinsessan, osv.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 juli 2021 kl. 20:07:11
Eller hur, det är ju där man producerat filmer hos bl.a. Disney (inkl. Pixar & Mupparna), DreamWorks, Don Bluth, Warner Bros, 20th Century Fox (inkl. Blue Sky Studios), Universal (inkl. Illumination Entertainment), plus filmen Svanprinsessan, osv.
Dock så är det väl flera av Don Bluths filmer delvis gjorda i Irland.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 juli 2021 kl. 20:19:26
Dock så är det väl flera av Don Bluths filmer delvis gjorda i Irland.

Vilken av dem var 100% producerad i USA?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 juli 2021 kl. 20:19:26
Dock så är det väl flera av Don Bluths filmer delvis gjorda i Irland.

Det skulle nog kunna förklara den speciella animationen i flera av dem...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 juli 2021 kl. 20:20:03
Vilken av dem var 100% producerad i USA?
Jag antar att filmerna som han gjorde för Fox är är gjorda i USA.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 juli 2021 kl. 20:21:44
Jag antar att filmerna som han gjorde för Fox är är gjorda i USA.

Som Anastasia och Bartok...

Så alla andra är gjorde både i USA och Irland...?

Steffan Rudvall

#44
Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 juli 2021 kl. 20:22:31
Som Anastasia och Bartok...

Så alla andra är gjorde både i USA och Irland...?
Jag antar att i alla fall animationen är gjord i Irland.