Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Professor Oak

Startat av Adam Larsson, 18 april 2020 kl. 10:36:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Professor Oak?

Hans Wahlgren
Hasse Jonsson
Bengt Järnblad

Adam Larsson

Jag undrar vem ni tycker är bäst som Professor Oak?

Sen undrar jag också när de olika skådespelarna har gjort rollen

Steffan Rudvall

Jag röstar på Hans Wahlgren

Elios

Tycker med Hans Wahlgren. Undrade först bara vem han är men det ju nu att det är professorn i Pokémon och pappan till Ash. Men han passar verkligen som handen i handsken. Och han är definitivt ingen man bara kan kasta iväg som en vante eller så!  ;D

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 19 april 2020 kl. 03:03:35
Tycker med Hans Wahlgren. Undrade först bara vem han är men det ju nu att det är professorn i Pokémon och pappan till Ash. Men han passar verkligen som handen i handsken. Och han är definitivt ingen man bara kan kasta iväg som en vante eller så!  ;D
Han är inte Ashs pappa det är bara en fan teori

jimstrom

Även om det är en fan teori, tycker jag ändå det är kul att Hans och Dicks röster låter snarlika, så man kan köpa att dom skulle kunna vara far och son.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elios

Citat från: jimstrom skrivet 19 april 2020 kl. 19:26:46
Även om det är en fan teori, tycker jag ändå det är kul att Hans och Dicks röster låter snarlika, så man kan köpa att dom skulle kunna vara far och son.

Ja för det känns verkligen så.  :D ;D

Steffan Rudvall

Citat från: jimstrom skrivet 19 april 2020 kl. 19:26:46
Även om det är en fan teori, tycker jag ändå det är kul att Hans och Dicks röster låter snarlika, så man kan köpa att dom skulle kunna vara far och son.
Dock så var ju Professor Oak Delias (Ashs mammas) lärare så det går nog inte riktigt ihop

Och så spelas Professor Oak av Hans Wahlgren och Delia (Ashs mamma) spelades av Pernilla Wahlgren

Sabelöga

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 april 2020 kl. 19:36:10
Dock så var ju Professor Oak Delias (Ashs mammas) lärare så det går nog inte riktigt ihop
För lärare har ju aldrig romanser med sina studenter.
Houba !

Steffan Rudvall

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 19 april 2020 kl. 20:11:19
För lärare har ju aldrig romanser med sina studenter.
Det kan väl hända men glöm inte att detta är ett barnprogram gjort för att sälja video spel och Pokemon kort

Anders

Håller inte koll på vem Bengt Järnblad är eller hur han låter, men jag röstar på Hans Wahlgren. Han är ju originalet och låter väldigt bra i rollen. Hasse Jonsson låter okej. Vet inte varför han fick vara inhoppare ibland, men i och med att Wahlgren inte verkade kunna de gångerna var nog Jonsson den bästa tänkbara ersättaren.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Elios

När började Hasse Jonsson samt Bengt Järnblad spela professor Oak?^^

jimstrom

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 april 2020 kl. 20:16:30
Det kan väl hända men glöm inte att detta är ett barnprogram gjort för att sälja video spel och Pokemon kort

Ett japanskt barnprogram, dom har lite annan syn på vad som anses vara moraliskt korrekt :P
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Steffan Rudvall

Citat från: jimstrom skrivet 19 april 2020 kl. 21:00:37
Ett japanskt barnprogram, dom har lite annan syn på vad som anses vara moraliskt korrekt :P
Jo men att få barn med sin lärare förresten så säger ju Delia att Ashs pappa är på en lång Pokémonresa

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 april 2020 kl. 21:03:22
Jo men att få barn med sin lärare förresten så säger ju Delia att Ashs pappa är på en lång Pokémonresa

Undrar varför inte han har dykt upp ännu.

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 24 april 2020 kl. 03:07:49
Undrar varför inte han har dykt upp ännu.
Jo tydligen är många japanska pappor iväg och jobbar hela tiden och träffa sällan sina barn.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 april 2020 kl. 07:45:22
Jo tydligen är många japanska pappor iväg och jobbar hela tiden och träffa sällan sina barn.

Tvärtom i Kina.   :D ;D


Lilla My

Citat från: Henrik Karlsson skrivet  1 maj 2020 kl. 20:37:50
Va?

Frågar samma; va? Kina är väl otroligt gammaldags fortfarande när det kommer till jämlikhet, tyvärr.

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 19 april 2020 kl. 20:35:07
När började Hasse Jonsson samt Bengt Järnblad spela professor Oak?^^
I säsong 1 har Hasse Jonsson  vad jag vet bara hoppat in när Hans Wahlgren hade förhinder det kan man höra i klippet här under

https://youtu.be/CaW-zbBnpnE

Senare varvades rollen mellan Hans och Hasse så att i en säsong gjorde Hasse rösten och sedan var Hans tillbaka i nästa.

OBS: Jag är inte säker på om detta är sant det är någonting jag läst minns dock inte var.

Mathilda Gustafsson

Här är den onda versionen av professor Oak



Lilla My


gstone

Det måste vara  Hans Wahlgren,För hans är en av dom bästa dubbarna i Sverige !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam Larsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 13 november 2020 kl. 17:06:47
Här är den onda versionen av professor Oak


Så om man råkar gilla röda kläder och har färgat sitt hår rött och råkar ha röda linser är man då ond?

MOA

Borde int detta ligga i omröstningar?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.