Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Har Disney i Norden övergett Amphibia?

Startat av KurageDHH, 10 augusti 2021 kl. 23:13:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet  7 oktober 2022 kl. 14:33:55Det verkar ut så att alla i Norden är likadana när dom hellre ruttna bort sina hjärnor framför bumbi-idioterna och heffaklumpsidioterna än helhjärtade underhållande som Amphibia. :'(
Nu får du faktiskt sluta gnälla. Det finns andra mycket bättre serier dom kan visa
 Och förolämpa Bumbibjörnarna  och  Nalle Puh

Dom är faktiskt mycket bättre än Amphibia !
Faktiskt borde inte Amphibia visas :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

Citat från: Goliat skrivet  7 oktober 2022 kl. 20:24:37Vad har den för tittarsiffror i Sverige? Men jo det är en bra serie.
Det finns ju mms.se om man vill kolla in tittarsiffor, men då måste man vara medlem och kontakta supporten om man är instresserad av MMS TV data för att kunna få tillgång till tittarsiffrorna.

Varför kan inte en serie (som Amphibia) få va ifred och låta den få sända klart på Disneykanalen utan att va beroende av tittarsiffor och intressen???

KurageDHH

#242
Jag kollade efter om Amphibia kommer tillbaka till Disney Channel från 1/11 på tv24.se, men nej.
Där finns ingenting och om man klickar på vilken gammal dag/tablå som helst där serien har sänts där kan man klicka om det finns nån kommande visningar av serien, men nej inte ens enda "visas även på TV" finns det info heller!

Att korkade idioter inom Disney inte fattar att de sista avsnitten måste behöva visas i Norden!

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet  7 oktober 2022 kl. 20:24:37Vad har den för tittarsiffror i Sverige? Men jo det är en bra serie.
Utan att betala går det tyvärr bara att se de 10 mest sedda programmen per kanal på MMS webbsida, och så långt bakåt jag orkat gå har Amphibia inte kommit med bland topp 10. De senaste veckorna var det här de 10 mest sedda programmen (den sista siffran är antal tusen tittare):

 MIRACULOUS TALES OF LADYB må 2022-10-03 03:50 6
VIKINGSKOOL to 2022-10-06 15:45 3
THE OWL HOUSE må 2022-10-03 17:00 2
RAVENS HOME lö 2022-10-08 16:36 2
SECRETS OF SULPHUR SPRING sö 2022-10-09 18:41 1
BUNKD må 2022-10-03 10:50 1
WIZARDS OF WAVERLY PLACE fr 2022-10-07 17:25 0
SYDNEY TO THE MAX to 2022-10-06 19:55 0
BAD HAIR DAY lö 2022-10-08 20:05 0

 Märk väl att de tre nedersta programmen alltså avrundar till 0 tittare, vilket innebär färre än 1000 tittare...

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 oktober 2022 kl. 12:11:10Utan att betala går det tyvärr bara att se de 10 mest sedda programmen per kanal på MMS webbsida, och så långt bakåt jag orkat gå har Amphibia inte kommit med bland topp 10. De senaste veckorna var det här de 10 mest sedda programmen (den sista siffran är antal tusen tittare):

 MIRACULOUS TALES OF LADYB må 2022-10-03 03:50 6
VIKINGSKOOL to 2022-10-06 15:45 3
THE OWL HOUSE må 2022-10-03 17:00 2
RAVENS HOME lö 2022-10-08 16:36 2
SECRETS OF SULPHUR SPRING sö 2022-10-09 18:41 1
BUNKD må 2022-10-03 10:50 1
WIZARDS OF WAVERLY PLACE fr 2022-10-07 17:25 0
SYDNEY TO THE MAX to 2022-10-06 19:55 0
BAD HAIR DAY lö 2022-10-08 20:05 0

 Märk väl att de tre nedersta programmen alltså avrundar till 0 tittare, vilket innebär färre än 1000 tittare...
Ja då förklarar det att den inte har lika höga tittarsiffror. Väldigt låga med andra ord. Tror nog fler väljer streaming framför tv faktiskt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 18 oktober 2022 kl. 12:19:56Ja då förklarar det att den inte har lika höga tittarsiffror. Väldigt låga med andra ord. Tror nog fler väljer streaming framför tv faktiskt.
Det tror jag också, och det talar ju sitt eget tydliga språk att veckans mest sedda program på Disney Channel bara har runt 6000 tittare.

Jag har tittat runt 10 veckor bakåt, och Amphibia har inte kommit med på topp 10 för den veckan en enda gång; och i bästa fall har filmen/serien på 10:e plats haft ungefär 1000 tittare (och i sämsta fall alltså avrundat till 0 tittare). Så det är alltså ytterst få som ser Amphibia linjärt, alltid färre än 1000 personer, är slutsatsen vi kan dra... :(

Det är värt att notera att MMS tittarmätningssystem tar hänsyn till timeshift (alltså att backa tillbaka en direktsändning eller spela in på digitalboxens hårddisk och titta i efterhand) upp till en vecka bakåt i tiden, men skulle man se ett avsnitt mer än en vecka efter att det sändes så kommer det inte räknas med alls.

Nu ska man väl dock alltid vara lite milt skeptisk till MMS tittarsiffror, för det är ju inte så jättemånga som ingår i deras tittarpanel och som MMS mäter vad de tittar på - men det är ju samma princip som nästan alla andra länder också kör med, och då panelen valts ut för att vara representativa för hela Sverige utifrån ålder, kön, intressen och annat så bör det förhoppningsvis någorlunda stämma in på verkligheten; men ju färre tittare det är desto större är förstås chansen att det procentuellt slår fel.

Via streamingtjänster har man förstås bättre möjligheter att se exakt hur många som tittare, för då kan man ju se på det faktiska antalet strömningar utan att vara beroende av paneler eller apparater. Men å andra sidan brukar streamingtjänsterna inte direkt vilja offentliggöra sådana siffror, så vi får sannolikt aldrig veta hur många som ser på specifika program på Disney+...

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 oktober 2022 kl. 14:44:20Det tror jag också, och det talar ju sitt eget tydliga språk att veckans mest sedda program på Disney Channel bara har runt 6000 tittare.

Jag har tittat runt 10 veckor bakåt, och Amphibia har inte kommit med på topp 10 för den veckan en enda gång; och i bästa fall har filmen/serien på 10:e plats haft ungefär 1000 tittare (och i sämsta fall alltså avrundat till 0 tittare). Så det är alltså ytterst få som ser Amphibia linjärt, alltid färre än 1000 personer, är slutsatsen vi kan dra... :(

Det är värt att notera att MMS tittarmätningssystem tar hänsyn till timeshift (alltså att backa tillbaka en direktsändning eller spela in på digitalboxens hårddisk och titta i efterhand) upp till en vecka bakåt i tiden, men skulle man se ett avsnitt mer än en vecka efter att det sändes så kommer det inte räknas med alls.

Nu ska man väl dock alltid vara lite milt skeptisk till MMS tittarsiffror, för det är ju inte så jättemånga som ingår i deras tittarpanel och som MMS mäter vad de tittar på - men det är ju samma princip som nästan alla andra länder också kör med, och då panelen valts ut för att vara representativa för hela Sverige utifrån ålder, kön, intressen och annat så bör det förhoppningsvis någorlunda stämma in på verkligheten; men ju färre tittare det är desto större är förstås chansen att det procentuellt slår fel.

Via streamingtjänster har man förstås bättre möjligheter att se exakt hur många som tittare, för då kan man ju se på det faktiska antalet strömningar utan att vara beroende av paneler eller apparater. Men å andra sidan brukar streamingtjänsterna inte direkt vilja offentliggöra sådana siffror, så vi får sannolikt aldrig veta hur många som ser på specifika program på Disney+...
Ne de siffrorna håller de hårt i, det har du rätt i när det gäller streaming. Vilket är lite konstigt, det borde vara mer öppet kan man tycka.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 oktober 2022 kl. 12:11:10Utan att betala går det tyvärr bara att se de 10 mest sedda programmen per kanal på MMS webbsida, och så långt bakåt jag orkat gå har Amphibia inte kommit med bland topp 10. De senaste veckorna var det här de 10 mest sedda programmen (den sista siffran är antal tusen tittare):

 MIRACULOUS TALES OF LADYB må 2022-10-03 03:50 6
VIKINGSKOOL to 2022-10-06 15:45 3
THE OWL HOUSE må 2022-10-03 17:00 2
RAVENS HOME lö 2022-10-08 16:36 2
SECRETS OF SULPHUR SPRING sö 2022-10-09 18:41 1
BUNKD må 2022-10-03 10:50 1
WIZARDS OF WAVERLY PLACE fr 2022-10-07 17:25 0
SYDNEY TO THE MAX to 2022-10-06 19:55 0
BAD HAIR DAY lö 2022-10-08 20:05 0

 Märk väl att de tre nedersta programmen alltså avrundar till 0 tittare, vilket innebär färre än 1000 tittare...
Vilka är rösterna i VIKINGSKOOL ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

#248
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 oktober 2022 kl. 14:44:20Det tror jag också, och det talar ju sitt eget tydliga språk att veckans mest sedda program på Disney Channel bara har runt 6000 tittare.

Jag har tittat runt 10 veckor bakåt, och Amphibia har inte kommit med på topp 10 för den veckan en enda gång; och i bästa fall har filmen/serien på 10:e plats haft ungefär 1000 tittare (och i sämsta fall alltså avrundat till 0 tittare). Så det är alltså ytterst få som ser Amphibia linjärt, alltid färre än 1000 personer, är slutsatsen vi kan dra... :(

Det är värt att notera att MMS tittarmätningssystem tar hänsyn till timeshift (alltså att backa tillbaka en direktsändning eller spela in på digitalboxens hårddisk och titta i efterhand) upp till en vecka bakåt i tiden, men skulle man se ett avsnitt mer än en vecka efter att det sändes så kommer det inte räknas med alls.

Nu ska man väl dock alltid vara lite milt skeptisk till MMS tittarsiffror, för det är ju inte så jättemånga som ingår i deras tittarpanel och som MMS mäter vad de tittar på - men det är ju samma princip som nästan alla andra länder också kör med, och då panelen valts ut för att vara representativa för hela Sverige utifrån ålder, kön, intressen och annat så bör det förhoppningsvis någorlunda stämma in på verkligheten; men ju färre tittare det är desto större är förstås chansen att det procentuellt slår fel.

Via streamingtjänster har man förstås bättre möjligheter att se exakt hur många som tittare, för då kan man ju se på det faktiska antalet strömningar utan att vara beroende av paneler eller apparater. Men å andra sidan brukar streamingtjänsterna inte direkt vilja offentliggöra sådana siffror, så vi får sannolikt aldrig veta hur många som ser på specifika program på Disney+...
Är det så att de sista avsnitten INTE kommer att få visas i Norden (trots att Tidermark har sagt att dom har dubbats under juli) så kommer jag att må j*vla dålig och då vill jag inte leva på jorden mer!

KurageDHH

#249
Jag har återigen varit och chattat på engelska (USA) och med en annan support.
Jag frågade efter när säsong 3 skall släppas på Disney+ i Sverige (eftersom om de sista avsnitten inte kommer att visas på Disney Channel, så..).
Hen har sagt att hen inte har info över det och att hen har inte tillgång till listan (trots att den andra supporten jag chattade med förra gången har angett att Darkwing Duck kommer till Sverige under våren).

Jag har nu bett att få svar över mitt e-mailadress från en av dem som ansvarar för utbud för olika länder angående när säsong 3 skall bli tillgänglig, om ens den blir tillgänglig, på svenska Disney+.
Jag har också bett att få svar senast sista oktober.
Får se om den människan ens håller sitt löfte.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet 18 oktober 2022 kl. 15:47:02Är det så att de sista avsnitten INTE kommer att få visas i Norden (trots att Tidermark har sagt att dom har dubbats under juli) så kommer jag att må j*vla dålig och då vill jag inte leva på jorden mer!
Nu går du väl ändå händelserna i förväg, och är överdramatisk...? Trots allt har ju Disney Channel i alla tider sänt serier periodvis och sen gjort långa uppehåll, så det är ju inte alls något ovanligt. Jag har ibland fått vänta i åratal på mina favoritserier, som försvunnit utan ett ord och sen 1 - 2 år senare kommer tillbaka som om inget har hänt...

Dessutom är det ju klart viktigast att Amphibia finns på Disney+, för intresset för Disney Channel som linjär kanal är som sagt tämligen begränsat i dagens läge - och då den här serien knappt verkar ha haft några tittare överhuvudtaget på Disney Channel (eller åtminstone alltid en bra bit under 1000 tittare), så spelar det väl i ärlighetens namn en ganska liten roll om serien fortsätter sändas linjärt så länge den tillhandahålls via Disney+ (där den lär nå ut till en betydligt större publik).

Så det känns betydligt viktigare att säsong 3 släpps på Disney+ i Sverige (där finns ju bara säsong 1 och 2 just nu) än att serien fortsätter sändas på Disney Channel till minimala tittarsiffror.

KurageDHH

#252
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 oktober 2022 kl. 22:35:17Nu går du väl ändå händelserna i förväg, och är överdramatisk...? Trots allt har ju Disney Channel i alla tider sänt serier periodvis och sen gjort långa uppehåll, så det är ju inte alls något ovanligt. Jag har ibland fått vänta i åratal på mina favoritserier, som försvunnit utan ett ord och sen 1 - 2 år senare kommer tillbaka som om inget har hänt...

Dessutom är det ju klart viktigast att Amphibia finns på Disney+, för intresset för Disney Channel som linjär kanal är som sagt tämligen begränsat i dagens läge - och då den här serien knappt verkar ha haft några tittare överhuvudtaget på Disney Channel (eller åtminstone alltid en bra bit under 1000 tittare), så spelar det väl i ärlighetens namn en ganska liten roll om serien fortsätter sändas linjärt så länge den tillhandahålls via Disney+ (där den lär nå ut till en betydligt större publik).

Så det känns betydligt viktigare att säsong 3 släpps på Disney+ i Sverige (där finns ju bara säsong 1 och 2 just nu) än att serien fortsätter sändas på Disney Channel till minimala tittarsiffror.
Det är därför jag väntar på svar från en av Disneys chefer om när säsong 3 skall släppas i Sverige.

Det har ju funnits en massa serier som förvann utan att ha sänts klart (ibland mitt i en säsong), som OK K.O.! Nu blir vi hjältar.
Den försvann plötsligt från Cartoon Network för några år sen utan att ha sänt andra halvan av säsong 2 och hela säsong 3.
Serien va också tillgänglig förut (dock inte hela serien utan enbart säsong 1) på HBO Max (f.d. HBO Nordic). Den serie får aldrig nåt avslut i Norden!

Där finns det anledning att vara orolig över att det kommer att hända samma sak med Amphibia. :(

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 22 oktober 2022 kl. 23:21:56Det är därför jag väntar på svar från en av Disneys chefer om när säsong 3 skall släppas i Sverige.

Det har ju funnits en massa serier som förvann utan att ha sänts klart (ibland mitt i en säsong), som OK K.O.! Nu blir vi hjältar.
Den försvann plötsligt från Cartoon Network för några år sen utan att ha sänt andra halvan av säsong 2 och hela säsong 3.
Serien va också tillgänglig förut (dock inte hela serien utan enbart säsong 1) på HBO Max (f.d. HBO Nordic). Den serie får aldrig nåt avslut i Norden!

Där finns det anledning att vara orolig över att det kommer att hända samma sak med Amphibia. :(
Tror ansvarig utgivare av utbudet är bättre att söka kontakt med, då cheferna i sig inte har hand om utbudet. 


KurageDHH

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 oktober 2022 kl. 22:35:17Så det känns betydligt viktigare att säsong 3 släpps på Disney+ i Sverige (där finns ju bara säsong 1 och 2 just nu) än att serien fortsätter sändas på Disney Channel till minimala tittarsiffror.
Amphibia finns ju dock med på top 10 i vissa listor:
mms.se/wp-content/uploads/_dokument/rapporter/tv-tittande/vecka/2022/Veckorapport%202022-34.pdf
mms.se/wp-content/uploads/_dokument/rapporter/tv-tittande/vecka/2022/Veckorapport%202022-36.pdf