Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Har Disney i Norden övergett Amphibia?

Startat av KurageDHH, 10 augusti 2021 kl. 23:13:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 21 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet 25 oktober 2022 kl. 08:14:18Amphibia finns ju dock med på top 10 i vissa listor:
mms.se/wp-content/uploads/_dokument/rapporter/tv-tittande/vecka/2022/Veckorapport%202022-34.pdf
mms.se/wp-content/uploads/_dokument/rapporter/tv-tittande/vecka/2022/Veckorapport%202022-36.pdf
De hade jag faktiskt missat. Som mest dock 3000 tittare, vilket inte direkt är så mycket att skryta över.

Tyvärr är det bara Disney Channel och SVT Barn av barnkanalerna som MMS mäter tittarsiffrorna för, men på SVT Barn ligger tittarsiffrorna runt samma tider på minst 40000 tittare; en aning skillnad...

Citat från: Goliat skrivet 25 oktober 2022 kl. 07:47:53Tror ansvarig utgivare av utbudet är bättre att söka kontakt med, då cheferna i sig inte har hand om utbudet.
Ansvarig utgivare är bara den som är juridiskt ansvarig för innehållet, så den personen är inte inblandad i vad som ska publiceras utan ansvarar bara för det juridiskt (d.v.s. den som är ansvarig om de blir stämda, åtalade eller liknande).

Så den personen har inget att säga till om vad gäller nya filmer/serier, förutom att hen kan komma att sätta stopp eller be om omredigering ifall streamingtjänsten har planer på att lägga upp något som kan vara olagligt (framförallt aktuellt vid dokumentärer och verklighetsbaserade serier, där det kan finnas risk för att namngivna personer från verkligheten tar illa upp och anmäler).

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2022 kl. 09:31:14De hade jag faktiskt missat. Som mest dock 3000 tittare, vilket inte direkt är så mycket att skryta över.

Tyvärr är det bara Disney Channel och SVT Barn av barnkanalerna som MMS mäter tittarsiffrorna för, men på SVT Barn ligger tittarsiffrorna runt samma tider på minst 40000 tittare; en aning skillnad...
Ja, 3000 tittare är verkligen inte mycket. Disney+ hade redan några veckor efter starten nästan en halv miljon svenska abonnenter. Det är där publiken finns nu, inte på de linjära kanalerna. En del kabel-tv operatörer har inte ens med Disneys kanaler i sitt utbud. Så det är väl bara en tidsfråga innan Disney Channel och Disney Junior läggs ner helt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 25 oktober 2022 kl. 10:32:21Ja, 3000 tittare är verkligen inte mycket. Disney+ hade redan några veckor efter starten nästan en halv miljon svenska abonnenter. Det är där publiken finns nu, inte på de linjära kanalerna. En del kabel-tv operatörer har inte ens med Disneys kanaler i sitt utbud. Så det är väl bara en tidsfråga innan Disney Channel och Disney Junior läggs ner helt.
Nej, precis - och det faktum att de mest sedda programmen på Disney Channel bara når upp till runt 6000 tittare talar ju sitt eget tydliga språk att kanalen är på utdöende.

Det är som du säger vissa leverantörer som inte ens erbjuder Disney Channel och Disney Junior längre, och de som fortfarande gör det har oftast kanalerna som betalkanaler som man måste betala extra för - då lär nog de flesta barnfamiljer lägga de pengarna på abonnemang på Disney+ istället...

Så jag tror precis som du att det bara är en tidsfråga innan Disney Channel och Disney Junior läggs ner helt, och det skulle inte förvåna mig om det sker ganska snart. Förmodligen lever väl även Cartoon Network och Boomerang på lånad tid, men eftersom MMS inte mäter tittarsiffror där är det svårt att bedöma hur populära kanalerna är - men jag gissar att det inte lär vara någon enorm publik där heller.

KurageDHH

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2022 kl. 10:55:02Nej, precis - och det faktum att de mest sedda programmen på Disney Channel bara når upp till runt 6000 tittare talar ju sitt eget tydliga språk att kanalen är på utdöende.

Det är som du säger vissa leverantörer som inte ens erbjuder Disney Channel och Disney Junior längre, och de som fortfarande gör det har oftast kanalerna som betalkanaler som man måste betala extra för - då lär nog de flesta barnfamiljer lägga de pengarna på abonnemang på Disney+ istället...

Så jag tror precis som du att det bara är en tidsfråga innan Disney Channel och Disney Junior läggs ner helt, och det skulle inte förvåna mig om det sker ganska snart. Förmodligen lever väl även Cartoon Network och Boomerang på lånad tid, men eftersom MMS inte mäter tittarsiffror där är det svårt att bedöma hur populära kanalerna är - men jag gissar att det inte lär vara någon enorm publik där heller.
Om Disneykanalerna upphör så skall Disney+ helst inte ligga 1-2 år efter USA-visning med vissa serier.

Måste det ta hur lång tid som helst för säsong 3 att komma till svenska Disney+ så borde de sista avsnitten behöva visas på Disney Channel i alla fall!

Goliat


Ah, tänkte inte så långt när jag skrev, kan läsas på två sätt, så förstår vad du menar, men jag menade inte "ansvarig utgivare" utan "ansvarig utgivare av utbudet" som i personen som har hand om utbudet som ska visas.

Jag kunde formulerat mig annorlunda.

gorehound

En fantastisk serie som förtjänar att bli färdigställd med svensk dubbning. Slutet var så bra! Definitivt en av de bättre serier som Disney har gjort på senare år enligt min åsikt.

Daniel Hofverberg

Citat från: gorehound skrivet 29 oktober 2022 kl. 03:11:27En fantastisk serie som förtjänar att bli färdigställd med svensk dubbning.
Med tanke på att 12 av de 18 avsnitten i säsong 3 har svenskt tal på Disney+ i USA (som du kommer åt om du ansluter via VPN), om nu inget förändrats sedan jag kollade senast, är det väl knappast någon större risk att serien inte kommer att bli färdigdubbad.

Närmare bestämt har avsnitt 1 - 12 svenskt tal, avsnitt 1 - 6 och 8 - 12 har norskt tal, avsnitt 1 - 12 har danskt tal medan avsnitt 1 - 6 och 8 - 12 har finskt tal.

Det märkligaste är att avsnitt 13: Mother of Olms / Grime's Pupil bara har engelskt tal och engelsk text; inga andra språk överhuvudtaget. Alla andra avsnitt har åtminstone tyskt, spanskt, franskt, italienskt och portugisiskt tal. Är det något särskilt med det avsnittet, så att det avsnittet hoppats över i de flesta länder...?

De resterande 17 avsnitten av säsong 3 har alla svensk, norsk, dansk och finsk text; även de avsnitt som i nuläget saknar nordiska dubbningar.

Men när sen säsong 3 kommer att släppas på Disney+ i Sverige är en helt annan femma, och där har jag ingen aning - men först lär väl åtminstone alla avsnitt behöva få svenskt tal i USA innan det blir aktuellt att släppa på säsong 3 här...

KurageDHH

#262
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 oktober 2022 kl. 22:35:17Nu går du väl ändå händelserna i förväg, och är överdramatisk...? Trots allt har ju Disney Channel i alla tider sänt serier periodvis och sen gjort långa uppehåll, så det är ju inte alls något ovanligt. Jag har ibland fått vänta i åratal på mina favoritserier, som försvunnit utan ett ord och sen 1 - 2 år senare kommer tillbaka som om inget har hänt...
Amphibia kunde ha gått direkt till Disney Channel eller Disney+ när Disney XD försvann (december 2020), men NEJ, det måste ta ett j*vla fruktansvärt år (vilket jag vill gärna se det som ett brott) innan den kom tillbaka (Disney Channel i december 2021 och Disney+ i januari 2022), vilket fick många att tro/spekulera att serien inte kommer tillbaka och att säsong 2 och 3 inte kommer att visas!

Det är därför dom som bestämmer i USA är ingenting annat än ett gäng j*vla svin som ingen borde lita på!

KurageDHH

#263
Jag får inget svar från nån, inte ens från Messanger angående när säsong 3 skall släppas i Norden! Inte heller från Aurora Stark eller Disney+ help-mailet! Det verkar så att alla ignorera mig genom att inte svara på mailet! Jag har även begärt via chatten att nån från USA skall ge mig svar angående säsong 3, men inte ens det svara den människa mig heller, jag har kollat på skräpposten!

Jag fick nog skicka feedback (via Förenta Staterna) och ange mitt e-mailadress, får se om dom nappar på det denna gång....

Jag behöver få svar om när avsnitt 13-18 får svensk tal och när hela säsong 3 skall släppas!

gstone

Har Disney channel slutat visa Ugglehuset ? :(

Dom har inte visat något efter säsong 2
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 17 november 2022 kl. 09:32:42Jag får inget svar från nån, inte ens från Messanger angående när säsong 3 skall släppas i Norden! Inte heller från Aurora Stark eller Disney+ help-mailet! Det verkar så att alla ignorera mig genom att inte svara på mailet! Jag har även begärt via chatten att nån från USA skall ge mig svar angående säsong 3, men inte ens det svara den människa mig heller, jag har kollat på skräpposten!

Jag fick nog skicka feedback (via Förenta Staterna) och ange mitt e-mailadress, får se om dom nappar på det denna gång....

Jag behöver få svar om när avsnitt 13-18 får svensk tal och när hela säsong 3 skall släppas!
Du får ha tålamod. Jag har fått vänta i ett par månader på svar ibland.

Är det messenger du tänker på? Facebooks eller androids (sms) för facebook har de enbart samma information som resten av oss har, så de har ingen insyn alls mer än nån dag innan de ska publicera något.

Tänk på att inte vara otrevlig, hota och vara tydlig med att det är en fråga och inte kritik så ökar du chansen att få svar.

Men sannolikt lär du få samma svar som vi ger. Att den tyvärr har för lite intresse här i sverige (hela norden kanske?) Så de valt bort den.

De vill nå de flesta eller så många som möjligt. Alla kan inte vara nöjda tyvärr.

KurageDHH

Citat från: Goliat skrivet 19 november 2022 kl. 08:10:52Du får ha tålamod. Jag har fått vänta i ett par månader på svar ibland.

Är det messenger du tänker på? Facebooks eller androids (sms) för facebook har de enbart samma information som resten av oss har, så de har ingen insyn alls mer än nån dag innan de ska publicera något.

Tänk på att inte vara otrevlig, hota och vara tydlig med att det är en fråga och inte kritik så ökar du chansen att få svar.

Men sannolikt lär du få samma svar som vi ger. Att den tyvärr har för lite intresse här i sverige (hela norden kanske?) Så de valt bort den.

De vill nå de flesta eller så många som möjligt. Alla kan inte vara nöjda tyvärr.
Det är Messenger jag tänker på. Sorry för skrivfel. :-[
En av supportrarna jag chattade med på engelska har sagt att dom håller på att arbeta med att publicera svensk tal på avsnitt 13-18, dom har inget datum när den kommer att publicera. :(

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 19 november 2022 kl. 10:02:25Det är Messenger jag tänker på. Sorry för skrivfel. :-[
En av supportrarna jag chattade med på engelska har sagt att dom håller på att arbeta med att publicera svensk tal på avsnitt 13-18, dom har inget datum när den kommer att publicera. :(
Men det är väl en bra sak? :) 

KurageDHH

Nu kommer serien igen på Disney Channel nu på måndag 16.10:
tv24.se/kanal/disney-channel/2022-12-12
Julavsnittet (Froggy Little Christmas, avsnitt 9, s3) kommer att visa på fredag 23/12 16.10.
Det verkar så att Disney Channel väljer att avsluta säsong 3 i alla fall, vilket det är en bra nyhet.

gstone

I Kalle Anka tidning var det reklam för att Disney Channel ska visa nya avsnitt av Amphibia.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.