Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hogwarts Legacy

Startat av gstone, 6 februari 2023 kl. 22:44:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: Jabberjaw skrivet  8 februari 2023 kl. 23:10:40p.s har inte läst vad hon skrivit på nätet då jag inte sitter och spammar Twitter och följer media slaviskt.
Det här slår ju bara bort problemet genom att i princip säga "jag vet inte vad hon har sagt och väljer att skita blankt i det, till skillnad från er som är beroende av det"? Inte liksom nog med att du blundar för vad hon sagt, du ger dessutom en käftsmäll till oss som på ett eller annat vis kollat upp vad hon faktiskt sagt och skrivit (för att ha bättre koll) i exakt samma mening. Nästan beundransvärt. Wow.

Jabberjaw

Citat från: Lilla My skrivet  8 februari 2023 kl. 23:41:49Det här slår ju bara bort problemet genom att i princip säga "jag vet inte vad hon har sagt och väljer att skita blankt i det, till skillnad från er som är beroende av det"? Inte liksom nog med att du blundar för vad hon sagt, du ger dessutom en käftsmäll till oss som på ett eller annat vis kollat upp vad hon faktiskt sagt och skrivit (för att ha bättre koll) i exakt samma mening. Nästan beundransvärt. Wow.
Sluta göra dig själv till ett offer och ta på dig offerkoftan.. Det är ganska osmakligt. Man kan inte ta åt sig allt folk säger och skriver på internet bara för att den som säger det är en känd profil.

Säger inte att det är något vettigt hon sagt. Men det gör ingen skillnad om du sitter här och säger att du inte tänker spela spelet. Hon kommer inte läsa din kommentar eller bry sig om vad du tycker för det. Så du borde inte bry dig vad hon tycker heller. Njut av spelet eller gör en refund, eller spela inte spelet alls, ingen vettig person bryr sig. Vill man engagera sig i någon slags rebellion kampanj mot J.K Rowling så finns säkert grupper för det. Här diskuterades spelet och inte hennes åsikter. Tror knappast speltillverkarna har lagt in hennes åsikter som någon slags hatisk hidden message kinderägg i spelets värld.

Daniel Hofverberg

Citat från: Marcusen skrivet  8 februari 2023 kl. 22:52:03Så du är okej med transfobi? Jag tycker att det är helt självklart att inte stötta henne.
Jag instämmer. Nu har jag inte spelat ett enda spel på 15 års tid, så jag hade med största sannolikhet inte köpt spelet oavsett vilket, men av principiella skäl tycker jag det är klokt att avstå från att göra något som kommer ge J.K. Rowling ännu större inkomster än hon redan har.

Filmversioner av hennes böcker avvaktar jag tills de släpps på HBO Max, så att man kan se filmerna utan att generera inkomster till henne.

Citat från: Jabberjaw skrivet  8 februari 2023 kl. 23:56:17Säger inte att det är något vettigt hon sagt. Men det gör ingen skillnad om du sitter här och säger att du inte tänker spela spelet. Hon kommer inte läsa din kommentar eller bry sig om vad du tycker för det.
Nej, givetvis inte - men om en person skriver att de inte kommer köpa spelet i och med J.K. Rowlings "budskap", så kan fler personer följa dennes exempel. Och om många personer gör det, så att det faktiskt påverkar hennes inkomster, så kan det göra skillnad. Money talks, som du vet...
(Men då kräver det förstås att fler personer tänker likadant, för inkomsterna från en enda person på grund av ett spel hon inte själv har programmerat blir givetvis försumbart)

Lilla My

Citat från: Jabberjaw skrivet  8 februari 2023 kl. 23:56:17Säger inte att det är något vettigt hon sagt. Men det gör ingen skillnad om du sitter här och säger att du inte tänker spela spelet. Hon kommer inte läsa din kommentar eller bry sig om vad du tycker för det. Så du borde inte bry dig vad hon tycker heller. Njut av spelet eller gör en refund, eller spela inte spelet alls, ingen vettig person bryr sig. Vill man engagera sig i någon slags rebellion kampanj mot J.K Rowling så finns säkert grupper för det. Här diskuterades spelet och inte hennes åsikter. Tror knappast speltillverkarna har lagt in hennes åsikter som någon slags hatisk hidden message kinderägg i spelets värld.
Har inte skrivit här för att hon ska läsa det jag skriver? Utan jag skrev för att inlägget frågade oss medlemmar om vi ska spela. Jag sade nej. Att du åter igen talar ned mig som om jag vore dum i huvudet börjar bli tröttsamt.

Men bara för att hon ger fan i vad jag tycker betyder det inte att jag måste ge blanka fan i vad HON tycker - speciellt inte när hon är transfob och min identitet ligger under trans.

Är också väldigt svårt att komma bort från snack om Rowling herself när det är hon som skapade hela Hogwarts och lade grunt för hela världen som spelet bygger på. Du får spela spelet om du vill, det lägger jag mig inte i - jag sade bara att jag inte kommer göra det, speciellt inte då hon är väldigt öppen med att hon ser alla pengar och all stöttning i form av Hogwarts-fans som något slags "bevis" på att hon har "rätt" i sina åsikter;



Det sorgliga här är att jag inte kommer kunna säga något om det här fören du personligen klankar ned på mig och antar att jag drar på mig en "offerkofta". Blir jag arg så är jag triggered, blir jag ledsen eller sårad har jag en offerkofta. Jag ska alltså bara sitta och hålla käft och inte reagera när en kreatör jag sett upp till hela min barn- och ungdom är aktiv transfob och stolt sådan?

Fuck that.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  9 februari 2023 kl. 02:05:03Har inte skrivit här för att hon ska läsa det jag skriver? Utan jag skrev för att inlägget frågade oss medlemmar om vi ska spela. Jag sade nej. Att du åter igen talar ned mig som om jag vore dum i huvudet börjar bli tröttsamt.

Men bara för att hon ger fan i vad jag tycker betyder det inte att jag måste ge blanka fan i vad HON tycker - speciellt inte när hon är transfob och min identitet ligger under trans.

Är också väldigt svårt att komma bort från snack om Rowling herself när det är hon som skapade hela Hogwarts och lade grunt för hela världen som spelet bygger på. Du får spela spelet om du vill, det lägger jag mig inte i - jag sade bara att jag inte kommer göra det, speciellt inte då hon är väldigt öppen med att hon ser alla pengar och all stöttning i form av Hogwarts-fans som något slags "bevis" på att hon har "rätt" i sina åsikter;



Det sorgliga här är att jag inte kommer kunna säga något om det här fören du personligen klankar ned på mig och antar att jag drar på mig en "offerkofta". Blir jag arg så är jag triggered, blir jag ledsen eller sårad har jag en offerkofta. Jag ska alltså bara sitta och hålla käft och inte reagera när en kreatör jag sett upp till hela min barn- och ungdom är aktiv transfob och stolt sådan?

Fuck that.
Lilla My, Är du trans ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

För att inte tala om att spelet är extremt antisemitisk,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  9 februari 2023 kl. 14:03:09För att inte tala om att spelet är extremt antisemitisk,
Det här är första gången jag hör om det. Vad exakt åsyftar du är antisemitiskt med spelet?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats


Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Men det kan jag förstå på ett sätt att det blir nästan som ett slag i ansiktet då man skriver sådär. Läser aldrig själv Twitter då det är för mycket och pallar inte gå igenom så mycket text. Även fast jag själv personligen inte heller är så insatt så förstår jag Lilla My här för det är ju som att pissa ner någons liv med sådana uttalanden.  ??? ???

Jabberjaw

Citat från: Lilla My skrivet  9 februari 2023 kl. 02:05:03Har inte skrivit här för att hon ska läsa det jag skriver? Utan jag skrev för att inlägget frågade oss medlemmar om vi ska spela. Jag sade nej. Att du åter igen talar ned mig som om jag vore dum i huvudet börjar bli tröttsamt.

Men bara för att hon ger fan i vad jag tycker betyder det inte att jag måste ge blanka fan i vad HON tycker - speciellt inte när hon är transfob och min identitet ligger under trans.

Är också väldigt svårt att komma bort från snack om Rowling herself när det är hon som skapade hela Hogwarts och lade grunt för hela världen som spelet bygger på. Du får spela spelet om du vill, det lägger jag mig inte i - jag sade bara att jag inte kommer göra det, speciellt inte då hon är väldigt öppen med att hon ser alla pengar och all stöttning i form av Hogwarts-fans som något slags "bevis" på att hon har "rätt" i sina åsikter;



Det sorgliga här är att jag inte kommer kunna säga något om det här fören du personligen klankar ned på mig och antar att jag drar på mig en "offerkofta". Blir jag arg så är jag triggered, blir jag ledsen eller sårad har jag en offerkofta. Jag ska alltså bara sitta och hålla käft och inte reagera när en kreatör jag sett upp till hela min barn- och ungdom är aktiv transfob och stolt sådan?

Fuck that.

Intressant. Kan du länka till en direkt källa där hon påstått det som Twitter inlägget skriver? Bilder, videoklipp eller något konkret att titta på där man kan se att hon står för sånt där.

Har som sagt ingenting emot trans. Men är väldigt icke intreserad av att veta vad någon skriver att dom tycker på nätet. Tänker dock inte på sånt när jag använder en produkt där hundratals människor suttit och skapat ett TV spel...då vill man ju bara spela igenom storyn och leva sig in i dess magiska värld. Varför ska man alltid göra allting till en politisk fråga, visst om hon är dum i huvudet men vad har det med intresset för spelet att göra.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 februari 2023 kl. 14:03:09För att inte tala om att spelet är extremt antisemitisk,
Hur vet du det? Spelet har väl trots allt inte släppts än, så du borde väl inte ha kunnat spela det redan...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 februari 2023 kl. 20:30:02, så du borde väl inte ha kunnat spela det redan...?
Kontigt min bästa kompis spelade det igår :o
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Efter som jag är cis ser jag inga problem med att köpa spelet om du är ett Harry Potter fan.

Men jag vill helt inte stödja hat mot Judar.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.