Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Pokémon (anime)

Startat av Anders, 18 maj 2013 kl. 23:13:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

IceWeavile

Undrar vilka som gör rösten till Saturn och Cyrus i det här avsnittet.


https://watch.pokemon.com/sv-se/#/player?id=79338ed0d4ac4a08a85ce1442f1eb42e&channelId=pokemon-dp-battle-dimension&cameFromHome=false

Kan använda 19:40 som referens.

Saturn låter som Andreas Nilsson men jag är osäker på det.

Vet att de ändrade Cyrus till Christian Fex i Galactic Battles, men undrar vem som dubbade honom här.

Vize

Vem är tjejen som sjunger Om du finns där (With You), den svenska versionen av introlåten till Pokemon - Den ultimata resan: Serien?

Zebastian

#422
Jag undrar lite om röstbytarna. Läste lite på Bulbapedia men det verkar inte stämma.

När har Pernilla Wahlgren spelat Misty?

Vad jag hör så är det Anna Book både i säsong 1 och i typ hälften av det som Pokémon TV kallar säsong 2 sen blir det Annica Smedius som fortfarande gör hennes röst. Jag vet att det är Anna Book för det låter nästan precis som Jessie i Toy Story filmerna.

Jag märkte också att Niklas Wahlgren spelar Brock i avsnitt 5-9 av det som de kallar säsong 2.

gstone

Citat från: Zebastian skrivet 10 januari 2023 kl. 02:52:32Jag undrar lite om röstbytarna. Läste lite på Bulbapedia men det verkar inte stämma.

När har Pernilla Wahlgren spelat Misty?

Vad jag hör så är det Anna Book både i säsong 1 och i typ hälften av det som Pokémon TV kallar säsong 2 sen blir det Annica Smedius som fortfarande gör hennes röst. Jag vet att det är Anna Book för det låter nästan precis som Jessie i Toy Story filmerna.

Jag märkte också att Niklas Wahlgren spelar Brock i avsnitt 5-9 av det som de kallar säsong 2.
Du har fel
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 10 januari 2023 kl. 12:08:17Du har fel
Inte angående Niclas Wahlgren i alla fall för det hörs tydligt. Angående Misty så var Anna Book antagligen den primära rösten men då att Pernilla Wahlgren varit hennes "vikarie" tills Annica Smedius tog över rollen.

Steffan Rudvall


Vize

Jag tror det är Mimmi Sandén som sjunger ledmotivet till den ultimata resan: serien.

Scoobydoofan1

#427
Vad är situationen och hur ser läget ut för Indigo League, Adventures in the Orange Islands och The Johto Journeys? Är alla avsnitt tillgängliga? Alla 82 avsnitt av Indigo League, Alla 36 avsnitt av Orange Islands och alla 41 avsnitt av the Johto Journeys på svenska? Eller hur avsnittslistan ser up för den svenska listan av avsnitten.


Hur ser serien ut i Sverige med tv sändningarna osv? Särskild med avsnittslistan?

Vize

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 mars 2023 kl. 10:49:10Vad är situationen och hur ser läget ut för Indigo League, Adventures in the Orange Islands och The Johto Journeys? Är alla avsnitt tillgängliga? Alla 82 avsnitt av Indigo League, Alla 36 avsnitt av Orange Islands och alla 41 avsnitt av the Johto Journeys på svenska? Eller hur avsnittslistan ser up för den svenska listan av avsnitten.
Sök på Pokesource på Google. Hen har laddat upp en massa avsnitt av olika säsonger. Dock finns det bara 80, inte 82, avsnitt för Indigo League eftersom det inte är den japanska versionen. Vederbörande har t.o.m. de första 13 säsongerna.

Scoobydoofan1

Citat från: Vize skrivet 25 mars 2023 kl. 10:57:55Sök på Pokesource på Google. Hen har laddat upp en massa avsnitt av olika säsonger. Dock finns det bara 80, inte 82, avsnitt för Indigo League eftersom det inte är den japanska versionen. Vederbörande har t.o.m. de första 13 säsongerna.
Vem då? Vart har avsnitten uppladdats? Vart kan man see på dom?

Vize


Scoobydoofan1


Adam Larsson

Citat från: Vize skrivet 25 mars 2023 kl. 10:57:55Sök på Pokesource på Google. Hen har laddat upp en massa avsnitt av olika säsonger. Dock finns det bara 80, inte 82, avsnitt för Indigo League eftersom det inte är den japanska versionen. Vederbörande har t.o.m. de första 13 säsongerna.
Tack för att du rekommenderade den sidan

Vize

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 mars 2023 kl. 11:17:51Vart är då dom andra 30 avsnitt av Indigo League?
Förlåt, men jag vet inte mer. Kanske du kan hitta dem på Pricerunner eller Prisjakt eller Tradera eller eBay.

Adam Larsson