Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 maj 2023 kl. 18:55:04Disney har inget med dessa att göra.
Mer än att Disney har haft ensamrätt till Nalle Puh under flera decennier, vilket har förhindrat sådana här filmer från att produceras - något som upphört nu när upphovsrätten gått ut till A.A. Milnes första bok, vilket även gör att exklusivkontraktet med Disney inte längre gäller.

Detsamma gäller även Bambi, där upphovsrätten också gått ut till Felix Saltens bok.

Askungen däremot har ju inte varit upphovsrättsskyddad på hundratals år, då det ju bygger på en gammal folksaga som ingen vet ursprunget på - så det hade varit möjligt att göra närsomhelst, men det här var väl ett bra läge när man nu har insett hur lönsamt det sannolikt är. Trots allt har ju Winnie the Pooh: Blood and Honey redan spelat in ganska mycket pengar (för närvarande runt 50 miljoner svenska kronor), trots en i sammanhanget väldigt liten inspelningsbudget, så det är med andra ord ganska lättförtjänta pengar.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 maj 2023 kl. 19:58:28Mer än att Disney har haft ensamrätt till Nalle Puh under flera decennier, vilket har förhindrat sådana här filmer från att produceras - något som upphört nu när upphovsrätten gått ut till A.A. Milnes första bok, vilket även gör att exklusivkontraktet med Disney inte längre gäller.

Detsamma gäller även Bambi, där upphovsrätten också gått ut till Felix Saltens bok.

Askungen däremot har ju inte varit upphovsrättsskyddad på hundratals år, då det ju bygger på en gammal folksaga som ingen vet ursprunget på - så det hade varit möjligt att göra närsomhelst, men det här var väl ett bra läge när man nu har insett hur lönsamt det sannolikt är. Trots allt har ju Winnie the Pooh: Blood and Honey redan spelat in ganska mycket pengar (för närvarande runt 50 miljoner svenska kronor), trots en i sammanhanget väldigt liten inspelningsbudget, så det är med andra ord ganska lättförtjänta pengar.
Jag ogillar idén med dessa filmer personligen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag är jätte arg på alla kritiker som ger nya Lilla Sjöjungfrun dålig kritik.

Dom gör mig sura.  
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag gillar inte Anders M Olsson >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 11:55:40Jag är jätte arg på alla kritiker som ger nya Lilla Sjöjungfrun dålig kritik.

Dom gör mig sura. 

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 11:59:55Jag gillar inte Anders M Olsson >:(
Vad har vi sagt om detta...? :(

Alltså, du får lära dig att tåla att andra har helt andra åsikter än du. Jag är förövrigt inte heller speciellt intresserad av Den lilla sjöjungfrun (dels för att Disneys spelfilmsversioner är sällan bra och dels för att amerikanska sagofantasyfilmer är oftast ointressanta), är jag också hemsk enligt dig?   

gstone

Citat från: Erika skrivet 26 maj 2023 kl. 12:22:59Vad har vi sagt om detta...? :(

Alltså, du får lära dig att tåla att andra har helt andra åsikter än du. Jag är förövrigt inte heller speciellt intresserad av Den lilla sjöjungfrun (dels för att Disneys spelfilmsversioner är sällan bra och dels för att amerikanska sagofantasyfilmer är oftast ointressanta), är jag också hemsk enligt dig? 
Nu blir jag sur på dig med >:(
 
Såklart du inte vill att jag inte skriver så här när dom också är emot filmen :'( :'(

Desutom är  merikanska sagofantasyfilmer dom anda bra  merikanska sagofantasyfilmer >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Erika skrivet 26 maj 2023 kl. 12:22:59Vad har vi sagt om detta...? :(

Alltså, du får lära dig att tåla att andra har helt andra åsikter än du. Jag är förövrigt inte heller speciellt intresserad av Den lilla sjöjungfrun (dels för att Disneys spelfilmsversioner är sällan bra och dels för att amerikanska sagofantasyfilmer är oftast ointressanta), är jag också hemsk enligt dig? 
Ja det är du.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 11:59:55Jag gillar inte Anders M Olsson >:(
Tack, det tar jag som en komplimang! :)

MOA

Citat från: Anders M Olsson skrivet 26 maj 2023 kl. 12:37:43Tack, det tar jag som en komplimang! :)
Va?Han borde förklara varför han inte gillar dig om han nu e så dum & skriva de så att alla ser

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 maj 2020 kl. 20:40:05Jag gillar inte att jag börjar bli tossig
Vad menas med ordet tossig?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 12:33:16Nu blir jag sur på dig med >:(
 
Såklart du inte vill att jag inte skriver så här när dom också är emot filmen :'( :'(

Desutom är  merikanska sagofantasyfilmer dom anda bra  merikanska sagofantasyfilmer >:(
Lugna ner dig - du måste acceptera att alla tycker olika, och att det inte betyder att någon har rätt eller fel. Smaken är olika, och det vore väl en väldigt tråkig värld om alla tyckte exakt lika om allt...?

Att börja klaga på någon som inte tycker exakt som du, oavsett vad saken gäller, är fullständigt oacceptabelt. :(

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 11:55:40Jag är jätte arg på alla kritiker som ger nya Lilla Sjöjungfrun dålig kritik.

Dom gör mig sura.
Varför det? Recensenter är inte mer än människor, och även om de är proffs och förhoppningsvis kunniga inom sitt område ger recensenter likväl bara en subjektiv bedömning. Och smaken är som baken, så det naturliga är ju att åsikterna lär gå isär.

Tvärtom får du vara tacksam att flera recensenter verkar tycka om filmen, och somliga rentav väldigt mycket. Det är mycket bättre ställt än när man själv tycker helt annorlunda än alla recensenter i världen - det har hänt mig ett par gånger, och då är det lätt hänt att börja undra om det är något fel på en själv...
(Plus då att när alla tycks tycka samma, oavsett positivt eller negativt, är det lätt att börja misstänka att det ligger en hund begraven; då det ju är så osannolikt att alla tycker exakt lika om något...)

För övrigt kan du väl inte själv veta att du kommer att tycka om filmen innan du faktiskt har sett den...?

gstone

Jag önskar verkligen att bättre på att känna igen röster :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

#1092
Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 12:33:46Ja det är du.
Jaså, jag är kanske också hemsk om jag tycker att Amphibia spöar varenda spelfilmsversion (fast jag har egentligen inte sett alla än) av Disneyklassikerna med hästlängder? ;)

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet 26 maj 2023 kl. 19:44:35Jaså, jag är kanske också hemsk om jag tycker att Amphibia spöar varenda spelfilmsversion av Disneyklassikerna med hästlängder? ;)
Amphibia  är skit >:(
 Amphibia  är jätte dåligt.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

#1094
Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 19:45:45Amphibia är skit >:(
 Amphibia är jätte dåligt.
Jag tror inte ens svt barn vill köpa i. Jag skiter i serier eftersom jag har inte Disney Plus. Hen kan skaffa Disney plus.