Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Har Disney i Norden övergett Amphibia?

Startat av KurageDHH, 10 augusti 2021 kl. 23:13:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 31 augusti 2021 kl. 12:03:12
Rent allmänt tycker jag att det var en besvikelse. Disney+ tycks nu koncentrera sig väldigt mycket på sånt som inte är "äkta Disney". De lägger mest upp material från sina perifera studios: Star Wars, Marvel, National Geographic, Fox m.m.
Nu när Moviezine publicerat den kompletta listan för september såg det betydligt bättre ut. Visserligen ingen Amphibia, men väl Bonkers och Luftens hjältar - plus säsong 2 av DuckTales (som funnits länge på amerikanska Disney+) och säsong 3 av nya DuckTales. :)

Det verkar som att Disney själva vill framhäva annat än de klassiska tecknade serierna vid presskonferenser och liknande...

gstone

Kul med Bonkers !, Luftens hjältar och säsong 3 av Duck Tales.

Men triust med American Dragon: Jake Lon!

den är dålig ! :(

Jag önskatt Wonder i Universeum fanns !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 augusti 2021 kl. 14:52:47
Nu när Moviezine publicerat den kompletta listan för september såg det betydligt bättre ut. Visserligen ingen Amphibia, men väl Bonkers och Luftens hjältar - plus säsong 2 av DuckTales (som funnits länge på amerikanska Disney+) och säsong 3 av nya DuckTales. :)

Det verkar som att Disney själva vill framhäva annat än de klassiska tecknade serierna vid presskonferenser och liknande...

Är Bonkers med svenskt tal?

Anders M Olsson

Citat från: KurageDHH skrivet 31 augusti 2021 kl. 14:44:36
Nu kommer listan över septembers premiärer på Disney+ och där finns det ingen Amphibia!:
www.moviezine.se/nyheter/vad-ar-nytt-pa-disney-plus-i-september-2021

Serien finns fortfarande inte heller på Disney Channel om man kollar två veckors tablå på tv24.se! Troligen ingen Amphibia heller på Disney Channel under septembermånad! :'(
Skall man vänta till oktober? Eller november? Eller december? När kommer det att hända???

Är det så (som jag befarar) att nordiska Disney har övergett serien, så kan jag lika gärna flytta över till USA! >:(

Ja, vi har alla våra favoriter, och vi kan nog vara ganska säkra på att Amphibia kommer så småningom på Disney+ i Sverige. Det kan bli senare i år, eller till nästa år. Exakt när är det nog ingen utanför Disney som vet.

Om du är mycket otålig får du göra som vi andra, använda en VPN-tjänst. Man ska nog inte överdriva risken att Disney spärrar ut VPN-tjänster. De bättre VPN-leverantörerna har ständigt de stora strömningstjänsterna i USA under uppsikt och är redo att komma med nya vägar runt problemen.

Om Amphibia är speciellt viktig för dig finns det även program som kan ladda ner från Disney+. Då kan du spara alla avsnitten för den händelse att det värsta skulle inträffa och VPN blir helt obrukbart.

Anders M Olsson

Citat från: King Owl skrivet 31 augusti 2021 kl. 16:59:35
Är Bonkers med svenskt tal?

Nej, serien har just nu bara svensk text. Det är i.o.f.s. nästan en månad kvar till den lanseras på svenska Disney+, men vi ska nog inte hoppas på för mycket.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2021 kl. 16:28:55
Jag önskatt Wonder i Universeum fanns !

Menar du Wander i galaxen / Wander Over Yonder ?

Serien finns på Disney+ i USA, så med VPN kan du se den. Tyvärr har den just nu bara text och tal på engelska.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 31 augusti 2021 kl. 17:43:28
Menar du Wander i galaxen / Wander Over Yonder ?

Serien finns på Disney+ i USA, så med VPN kan du se den. Tyvärr har den just nu bara text och tal på engelska.

Jag vill se Wander i galaxen  på svenska ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

#22
Om man tittar på Disney Channels tablå så tycker jag att man borde ha visat Amphibia på helgmorgnar vid kl. 06.50-07.40 (istället för Spider-Man: Maximum Venom som kommer att ta över dessa tider från nya Ducktales säsong 3) med start nu på lördag efter åtta månaders uppehåll.

Vem är de som tablålägger disneykanalerna för norden?

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet  2 september 2021 kl. 17:01:43
Om man tittar på Disney Channels tablå så tycker jag att man borde ha visat Amphibia på helgmorgnar vid kl. 06.50-07.40 (istället för Spider-Man: Maximum Venom som kommer att ta över dessa tider från nya Ducktales säsong 3) med start nu på lördag efter åtta månaders uppehåll.

Vem är de som tablålägger disneykanalerna för norden?

Nej hellre Spider-Man: Maximum Venom  >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

#24
Det har inte gått hälften av september än, men ändå är det faktiskt oroväckande. Kommer vi att få återse Amphibia innan året är slut???
Så länge rättighetsinnehavarna inte lät serien få flytta över till Disney Channel eller Disney+ när Disney XD lades ner, så tänker jag behandla dom som fega och tyranniska!
Dom verkar inte alls bryr sig om tittarnas önskemål! :'(

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet 10 september 2021 kl. 14:17:25
Det har inte gått hälften av september än, men ändå är det faktiskt oroväckande. Kommer vi att få återse Amphibia innan året är slut???
Så länge rättighetsinnehavarna inte lät serien få flytta över till Disney Channel eller Disney+ när Disney XD lades ner, så tänker jag behandla dom som fega och tyranniska!
Dom verkar inte alls bryr sig om tittarnas önskemål! :'(

Varför är dom fega och tyranniska ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

Nån som vet hur man kontaktar Disney Channel?
Hade tänkt fråga hur ser ut för kanalen under oktober och om den skall visa Amphibia?

Säsong 2 behövs visas i Norden!

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet 20 september 2021 kl. 17:10:27
Nån som vet hur man kontaktar Disney Channel?
Hade tänkt fråga hur ser ut för kanalen under oktober och om den skall visa Amphibia?

Säsong 2 behövs visas i Norden!
Den behövs inte visas. Men jag förstår att du vill det väldigt gärna. ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

Citat från: gstone skrivet 20 september 2021 kl. 18:26:07
Den behövs inte visas. Men jag förstår att du vill det väldigt gärna. ;)

Varför skulle den inte behöva visas?
Om nordiska Disney har bestämt att hoppa över visningen av säsong 2 (och 3), så kommer alla nordiska Amphibia-fans att gråta och lida, precis som jag! :'(
Och vems fel är det? Jo, rättighetsinnehavarna!
Har dom bestämt att Amphibia inte får visas mer i norden, har jag inget annat val än att vara arg på dom och hata dom resten av mitt liv! >:(
Varför får dom bestämma vilka serier och filmer som får visas och i vilket land? Man lika gärna gå tillbaka till illegala nedladdningar och streamingtjänster igen (vilket jag tror säkert att dom vill det)!

Anders M Olsson

Citat från: KurageDHH skrivet 20 september 2021 kl. 19:45:11
Varför skulle den inte behöva visas?
Om nordiska Disney har bestämt att hoppa över visningen av säsong 2 (och 3), så kommer alla nordiska Amphibia-fans att gråta och lida, precis som jag! :'(
Och vems fel är det? Jo, rättighetsinnehavarna!
Har dom bestämt att Amphibia inte får visas mer i norden, har jag inget annat val än att vara arg på dom och hata dom resten av mitt liv! >:(
Varför får dom bestämma vilka serier och filmer som får visas och i vilket land? Man lika gärna gå tillbaka till illegala nedladdningar och streamingtjänster igen (vilket jag tror säkert att dom vill det)!

Har det överhuvud taget visats några avsnitt ur andra säsongen i Sverige? Den kanske inte ens finns dubbad till svenska ännu? Första säsongen finns ju på Disney+ i USA med svenskt tal, men andra säsongen är endast på engelska (och några andra språk), men inte svenska.

I så fall kan man misstänka att Disney väntar med att publicera serien i Sverige tills även dubbningen av andra säsongen är klar.

Jag har väldigt svårt att tro att någon har bestämt att Amphibia inte får visas mer i Norden, däremot har man kanske prioriterat andra program högre just nu.

Vad menar du med "rättighetsinnehavarna"? Det är väl Disney som bolag som har rättigheterna till serien och kan bestämma när och var den ska visas. Personerna som har skapat serien har knappast något att säga till om i det avseendet.

Som vi har sagt tidigare kan du se serien precis när du själv vill med ett abonnemang på Disney+ och VPN till USA. Det finns en gräns för hur många program man kan få in på en linjär tv-kanal som Disney Channel, så det måste oundvikligen göras vissa urval. Man kan inte visa allt, utan man måste prioritera. Sådana begränsningar finns inte på streamingtjänster som Disney+. Där kan mycket mera finnas tillgängligt och man kan tillfredsställa alla smakriktningar.

Du behöver som sagt inte gå till några illegala tjänster när serien finns på en legal tjänst som Disney+!