Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Fred

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 maj 2023 kl. 10:02:41Var det ingen annan som såg det här på ett långt sikt? Varför är ni alla förvånade över det här? Det här var nackdelen med streamingtjänster och allt annat när det går mot digitalisering istället för fysisk media. Att lägga ut allting och att det kostar så otroligt mycket är inte nånting nytt, utan det är bättre att fortsätta försöka utöka utbudet på DVD och Blu-ray.
Jag har varit mycket medveten om problemet med strömningstjänster redan för tre år sedan då jag skaffade Disney+, men jag tycker fortfarande det är bättre ur en ekonomisk synvinkel att ha alla de drygt femtio Disneyklassikerna plus många 90-talsserier som inte ens finns tillgängliga på DVD på ett och samma ställe än att betala för dessa individuellt. Det beror helt på vilka filmer och serier man söker efter. 

Zach66

Citat från: Fred skrivet 20 maj 2023 kl. 18:50:49Jag har varit mycket medveten om problemet med strömningstjänster redan för tre år sedan då jag skaffade Disney+, men jag tycker fortfarande det är bättre ur en ekonomisk synvinkel att ha alla de drygt femtio Disneyklassikerna plus många 90-talsserier som inte ens finns tillgängliga på DVD på ett och samma ställe än att betala för dessa individuellt. Det beror helt på vilka filmer och serier man söker efter.
Ja Klassikerna löper nog ingen större risk att plockas bort, men 90-tals-serierna och annat liknande, tror jag inte det finns någon säkerhet för att de kommer vara kvar. Om de baserar på om folk tittar på dem eller inte, kan ju sådana också bli "axade" framöver. Jag menar, är det en engångsgrej (vilket jag inte tror) och isåfall vad följer annars i nästa steg?
Vad vore livet utan film?

gstone

Att ta bort saker från Disney Plius är helt fel och borde inte göras.

Jag är mycket upprörd över detta.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 20 maj 2023 kl. 20:03:08Att ta bort saker från Disney Plius är helt fel och borde inte göras.

Jag är mycket upprörd över detta.

Det är jag också, men tyvärr är det ju Disney som har sista ordet.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 maj 2023 kl. 04:23:57Då artiklarna tydligt nämner Disney+ Originals råder det nog ingen tvekan om att det är den nya filmen från 2022 som åsyftas - vilket är en klar nackdel. För 2003 års Fullt hus finns ju på DVD i Sverige, och vore således ingen katastrof om den försvann; men 2022 års film verkar inte ha släppts på DVD eller Blu-Ray någonstans i världen.

Faktum är att såvitt jag kunnat hitta verkar inte en enda av filmerna och serierna som nämns på listan som försvinner ha släppts på DVD eller Blu-Ray i ett enda land i världen, och verkar heller inte finnas som digital hyr- och köpfilm - så tas de bort försvinner alla möjligheter att kunna se på filmerna och serierna... :'(

Fortfarande står det heller inte ett ord på Disney+ om att någon av dessa filmer eller serier ska försvinna, och går man in på respektive titels sida står inte ett ord om att de snart ska försvinna. Så om listan stämmer och är sant även för Sverige, så är det fruktansvärt dålig stil - det minsta man kan begära är väl ändå att Disney+ själva förvarnar några veckor i förväg, så att man har en rimlig chans att hinna se klart serier man påbörjat eller tänkt se... :(

Jag har exempelvis länge tänkt att se Den mystiska Benedikt-klubben och En blivande presidents dagbok, som båda verkar lovande (och är svenskdubbade) men som jag inte haft tid till, men med två säsonger av vardera serie är det helt omöjligt att hinna med innan nästa fredag... :(
Ja, det håller jag fruktansvärt med om. Jag hade förstått logiken om det hade rört sig om inköpta serier/filmer som inte Disney själva äger (sådant försvinner ju alltid förr eller senare, oavsett tjänst), men när det rör sig om originalproduktioner från Disney+ som aldrig ens har släppts någon annanstans är det fullkomligt obegripligt...
Fast jag vill ju ändå ha Fullt Hus nära till hands på så viss.  ::)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 maj 2023 kl. 20:03:08Att ta bort saker från Disney Plius är helt fel och borde inte göras.

Jag är mycket upprörd över detta.
Att saker försvinner från streamingtjänster är tyvärr en del av leken, och sånt man får leva med. Det gäller samtliga streamingtjänster, och det är ju också logiskt att om mycket nytt tillkommer måste också en del försvinna. Nu har Disney+ fram tills nu varit relativt förskonade från sådant, medan det ju på Netflix är filmer och serier som försvinner varje månad.

Det märkliga i det här sammanhanget är just att det rör sig om Disney+ originalproduktioner, som de själva producerat och som inte har släppts någon annanstans - och dessutom att det är så många vid ett och samma tillfälle, medan det normala annars brukar vara att bara några få filmer/serier försvinner per månad.

Hade de spritt ut det här under ett års tid, så att bara ett par filmer/serier åt gången hade försvunnit och med ett par månaders förvarning, så hade jag inte reagerat så mycket - men som det är nu är det ju 100% omöjligt att hinna se alla dessa 40 filmer och serier med bara en veckas förvarning... :(
(Och egentligen till dags dato ingen förvarning alls, då Disney+ fortfarande inte själva har gått ut med ett enda ord om det här - allt kommer från tidningsartiklar, som inte står ett ord om på Disneys webbsidor...)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 maj 2023 kl. 20:39:56Att saker försvinner från streamingtjänster är tyvärr en del av leken, och sånt man får leva med. Det gäller samtliga streamingtjänster, och det är ju också logiskt att om mycket nytt tillkommer måste också en del försvinna. Nu har Disney+ fram tills nu varit relativt förskonade från sådant, medan det ju på Netflix är filmer och serier som försvinner varje månad.

Det märkliga i det här sammanhanget är just att det rör sig om Disney+ originalproduktioner, som de själva producerat och som inte har släppts någon annanstans - och dessutom att det är så många vid ett och samma tillfälle, medan det normala annars brukar vara att bara några få filmer/serier försvinner per månad.

Hade de spritt ut det här under ett års tid, så att bara ett par filmer/serier åt gången hade försvunnit och med ett par månaders förvarning, så hade jag inte reagerat så mycket - men som det är nu är det ju 100% omöjligt att hinna se alla dessa 40 filmer och serier med bara en veckas förvarning... :(
(Och egentligen till dags dato ingen förvarning alls, då Disney+ fortfarande inte själva har gått ut med ett enda ord om det här - allt kommer från tidningsartiklar, som inte står ett ord om på Disneys webbsidor...)
Tänk omdom tar bort Lady och Lufsen(2019), Noelle: Jultomtens dotter ,  Den fantastiska Ivan , En sagolik historia, Piff och Puff: Räddningspatrullen filmen , Pinocchio (2022) och eller Peter Pan och Lena :'( :'( :'( !!
Det vore hemskt !!
 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: Fred skrivet 20 maj 2023 kl. 18:50:49Jag har varit mycket medveten om problemet med strömningstjänster redan för tre år sedan då jag skaffade Disney+, men jag tycker fortfarande det är bättre ur en ekonomisk synvinkel att ha alla de drygt femtio Disneyklassikerna plus många 90-talsserier som inte ens finns tillgängliga på DVD på ett och samma ställe än att betala för dessa individuellt. Det beror helt på vilka filmer och serier man söker efter.
Ärligt talat så är det inte ens värt det, ja som du säger så kan man ha tillgång till allt när man abonnerar, men det är ändå billigare att köpa det en gång på DVD eller Blu-ray så undviker man att ha abonnemang hos en streamingtjänst. Man får också säkert bonusmaterial i DVD och Blu-ray förpackningarna.

Zach66

Citat från: gstone skrivet 20 maj 2023 kl. 21:08:53Tänk omdom tar bort Lady och Lufsen(2019), Noelle: Jultomtens dotter ,  Den fantastiska Ivan , En sagolik historia, Piff och Puff: Räddningspatrullen filmen , Pinocchio (2022) och eller Peter Pan och Lena :'( :'( :'( !!
Det vore hemskt !!
Den fantastiska Ivan är ju faktiskt en av dem de plockar bort. 😎
Vad vore livet utan film?

Disneyfantasten

Citat från: Zach66 skrivet 20 maj 2023 kl. 21:15:33Den fantastiska Ivan är ju faktiskt en av dem de plockar bort. 😎

Det var synd, jag hade velat se den filmen.

Då hoppas jag att någon kan lägga upp dem på Archive.org?

gstone

Citat från: Zach66 skrivet 20 maj 2023 kl. 21:15:33Den fantastiska Ivan är ju faktiskt en av dem de plockar bort. 😎
Det var hemskt :'( :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Här är det obehagliga inte bara tar dom bort saker från sin streamingtjänst dom tar också bort bevis på att säda sak har funnits :-\

Känns extremt orväkande. :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det här är därför filmer inte borde släppas dräkt till streaming eller i  alla fal inte bara streaming.

Jag tycker vi kan gå tillbaka till modelendär en film först går på bio och sen släppets på dvd och blu-ray(och eventuellt även streaming först då).

Det här känns  ju helt galet >:(

Att bara ta bort filmer från alla !!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Förlåt omnågon redan postat det här, Men här är en ful lista över allt som ska ta bort :'( :'( https://www.moviezine.se/nyheter/disney-plus-plockar-bort-50-filmer-serier-lista
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 20 maj 2023 kl. 22:31:37Förlåt omnågon redan postat det här, Men här är en ful lista över allt som ska ta bort :'( :'( https://www.moviezine.se/nyheter/disney-plus-plockar-bort-50-filmer-serier-lista

Nu kommer jag aldrig att få se The One and Only Ivan... (såvida den inte släpps på DVD)