Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Några frågor

Startat av clash, 12 april 2006 kl. 08:58:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clash

1.Kommer de dubba den *nya*powerpuff filmen dubbas till Svenska? var ju ett tag sen den kom.

2.Vilka e rösterna i My Scene:Genie Magix och Barbie Mermaidïa?
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

1. Jag förmodar att du syftar på filmen Powerpuff Girls: Twas the Fight Before Christmas från 2003, då jag inte kan hitta åt någon annan långfilm som stämmer in på din beskrivning? I så fall, filmen finns inte med på Warner Home Videos pressajt och releaselistor (och den bör släppas genom dem), så den verkar inte vara inplanerad att släppas i dagsläget. Därmed kan jag gissa på att Warner troligen heller inte beställt någon dubbning av filmen, men det kan man i och för sig inte vara säker på - ibland beställs dubbningar av filmer långt innan något releasedatum är fastställt.

Men om/när som den kommer, så lär den säkert dubbas - jag har svårt att tro att en sådan film skulle släppas enbart i originalversion i Sverige. Men de enda som kan besvara din fråga med säkerhet är Warner Home Video, så kontakta gärna dem och fråga om filmen. Inga dubbningsbolag dubbar ju filmer på eget bevåg, utan det handlar ju om huruvida Warner kommer att beställa dubbning av filmen hos något bolag (troligtvis Sun Studio), vilket de ju inte lär göra om de inte tänkt att släppa filmen på video/DVD.

2. Eftersom Barbie - Mermaidia är en uppföljare till Barbie i Fairytopia, så är det väl rimligt att anta att det borde vara ungefär samma röster som i den filmen - med andra ord, Annika Rynger som Elina, m.fl. Jag vet dock inte med säkerhet, men troligtvis är den dubbad av Sun Studio, precis som alla tidigare Barbie-filmer.

My Scene vet jag tyvärr inget om.

clash

Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Det gör ingen skillnad - jag vet ändå inget om rösterna där. Dock såg jag att den filmen distribueras av KE Media, och de brukar ofta anlita KM Studio för sina dubbningar (om de inte köpt in befintliga filmer/serier från annat håll).

Joker

Powerpuff filmen visades på Cartoon Network nu i julas, dubbad.

Daniel Hofverberg

Komplett idiot: Är du säker på att det inte var den första långfilmen, The Powerpuff Girls Movie?

Elios

Finns det fler än en Powerpuff Pinglorna Film?

Lilla My