Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Annica Smedius.

Startat av Carl Barks lover, 19 juli 2005 kl. 11:25:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Barks lover

Vad tycker ni om henne. Själv tycker hon är bra. När jag såg Rugrats i Nickelodeon trodde jag att Tommy var en kille. But no. Dessutom kunde jag inte tänka mig att Tommy och Angelica var samma röster.

Erika

En mycket duktig röstskådespelerska, det är alltid en fröjd att få höra henne. :)

Daniel Hofverberg

Jag tycker också mycket bra om Annica Smedius - fantastiskt duktig skådis.

Vad gäller Rugrats, så hör man visserligen en viss likhet mellan Tommys röst och Annica Smedius riktiga röst. Men även med facit i hand, så lyckas jag inte att höra att Tommy och Angelica spelas av samma person. Så det får anses som mycket bra betyg...  :)

Carl Barks lover

Ja Daniel. Hur mycket man förställer sin röst hör man ändo sin vanliga röst på något sätt.

PAAATE

Då har du aldrig hört mig, hahahahahahahaha!!! :D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Citat från: Sun Studio. skrivet 23 juli 2005 kl. 12:36:14
Ja Daniel. Hur mycket man förställer sin röst hör man ändo sin vanliga röst på något sätt.
Inte nödvändigtvis. När Andreas Nilsson spelar Kalle Anka, så vågar jag nog säga att det är 100% omöjligt att höra någon som helst likhet med hans vanliga röst...  ::)

Även vissa andra skådisar är så duktiga att det är, om inte omöjligt, så åtminstone mycket svårt att höra likheter med deras riktiga röster.

För att återgå till ämnet, så kan jag väl säga att om man exempelvis ser på Jimmy Neutron - Underbarnet (både filmen och TV-serien), så är det åtminstone mycket svårt att kunna höra att Fröken Vogel spelas av Annica Smedius.

Peter

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juli 2005 kl. 04:18:59
Inte nödvändigtvis. När Andreas Nilsson spelar Kalle Anka, så vågar jag nog säga att det är 100% omöjligt att höra någon som helst likhet med hans vanliga röst...  ::)

Jag håller med.

http://www.tfcog.net/kalleanka.mp3
----
Peter

Carl Barks lover

Koncenterar man sig mycket noga så kan man finna en liten likhet med hans vanliga röst så jag säger 99%.
Men jag tar tillbaka det med mitt förra inlägg i den här tråden. Jaså Annica Smedius har alltså rösten till Fröken Vogel det visste jag inte.

clash

Sådär. Trevlig är hon nog och bra i en del roller som i Rugrats. Men hon låter faktiskt lite tråkig när hon pratar.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Elios

En lite rolig anekdot är att från början i Rugrats så trodde jag från början att det var Mikaela Tidermark som gjorde rösten till Tommy och Angelica. Var däremot aldrig någon tvekan till att jag visste att Hasse Jonsson däremot var Chuckie.
Men sen så insåg man ju att nej det är Annica Smedius hon heter. Och när man lyssnar ordentligt så är det inte man alls tänker på att Tommy och Angelica är av samma röst.
För det visste jag inte från allra första början.
Har skrivit till henne en gång för längesen att jag gillar det hon gör via mejl då och hon svarade med att det var kul tyckte hon att jag gillar det hon gör. Och att hon tycker att Anna Engh (Då Nordell tror jag) var en duktig favorit till kollega.