Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disneys Mulan (live-action, 2020)

Startat av gstone, 5 oktober 2016 kl. 08:33:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: clara liljeberg skrivet  4 februari 2020 kl. 20:48:29
men du lovade att den nya skulle dubbas till svenska och jag hatar engelskt tal för då förstår man ju inte vad de säger och se till att de dubbas till svenska och nu är jag jättesuperduperarg på dig för att du inte gjorde det du skulle så ordna så att det blir svenskt tal på bio innan jag förvandlar dig till en gris tills du har ordnat upp allt eftersom jag är född i råttans år så det betyder att jag bestämmer nu och du kan inte bestämma över mig för jag är äldre än du din nöt. :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Ingen på det här forumet har något att säga till om vad gäller eventuell dubbning, och såvitt jag vet finns ingen som jobbar på Disney representerad här. Du får lov att vända dig till Disney med dina synpunkter och önskemål, för ingen här kan som sagt göra något åt saken, hur mycket vi än hade velat.

Sen tror jag fortfarande inte att det är helt kört vad gäller skandinavisk dubbning av Mulan, men jag håller med att det inte ser alltför lovande ut... Men helt säker kan man ju inte vara förrän biopremiären börjar närma sig.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  4 februari 2020 kl. 22:26:00
Kändisar har i flera flera år uppmärksammat Dee's uppförande på krog etc., han är en mansgris och riktigt vidrig mot kvinnor. Att kvinnan han misshandlade stod på hans sida under rättegången betyder inte att han inte misshandlade henne, speciellt eftersom han faktiskt fälldes för det. Hade det inte funnits bevis hade ingen utredning gjorts.

Ska verkligen vad underhållare gör i sitt privat livet påverkar dras yrkesliv ? :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: clara liljeberg skrivet  4 februari 2020 kl. 20:48:29
men du lovade att den nya skulle dubbas till svenska och jag hatar engelskt tal för då förstår man ju inte vad de säger och se till att de dubbas till svenska och nu är jag jättesuperduperarg på dig för att du inte gjorde det du skulle så ordna så att det blir svenskt tal på bio innan jag förvandlar dig till en gris tills du har ordnat upp allt eftersom jag är född i råttans år så det betyder att jag bestämmer nu och du kan inte bestämma över mig för jag är äldre än du din nöt. :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Är du från vettet ?!! det här kommentaren låter SJUK ! ??? :
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet  4 februari 2020 kl. 23:06:25
Ska verkligen vad underhållare gör i sitt privat livet påverkar dras yrkesliv ? :(

Ja, det spelar stor roll.

Lilla My

Citat från: Elios skrivet  4 februari 2020 kl. 22:39:55
Varför stod hon på hans sida om han misshandlade henne?  ::)

För det är sjukt vanligt att kvinnomisshandlare psykar sina offer till den grad att deras misshandel verkar helt logisk för kvinnan. Hon "förtjänar" de hot, slag och förnedring hon får. Att han slagit till henne är inte misshandel eftersom hon i sitt stilla sinne antagligen tycktes "förtjäna" det. Dessutom är misshandlande män aldrig bråkiga svin som gapar och är genomonda 24/7 - Hon älskade antagligen hans fina sidor och ville självklart inte att han skulle hamna i fängelse eller få böter.

Citat från: gstone skrivet  4 februari 2020 kl. 23:06:25
Ska verkligen vad underhållare gör i sitt privat livet påverkar dras yrkesliv ? :(

Om det gäller kvinnomisshandel - Ja, absolut. En man ska inte kunna misshandla kvinnor (eller män heller för den delen) och sedan fortsätta vara folkkär och få jobb hur lätt som helst. Det är bara sjukt.

Elios

Citat från: Lilla My skrivet  5 februari 2020 kl. 17:47:08
För det är sjukt vanligt att kvinnomisshandlare psykar sina offer till den grad att deras misshandel verkar helt logisk för kvinnan. Hon "förtjänar" de hot, slag och förnedring hon får. Att han slagit till henne är inte misshandel eftersom hon i sitt stilla sinne antagligen tycktes "förtjäna" det. Dessutom är misshandlande män aldrig bråkiga svin som gapar och är genomonda 24/7 - Hon älskade antagligen hans fina sidor och ville självklart inte att han skulle hamna i fängelse eller få böter.

Om det gäller kvinnomisshandel - Ja, absolut. En man ska inte kunna misshandla kvinnor (eller män heller för den delen) och sedan fortsätta vara folkkär och få jobb hur lätt som helst. Det är bara sjukt.

Så detta har Papa Dee gjort?
Det måste jag säga gör mig väldigt besviken då jag gillade honom förr.
Men nu? Då finns det bara en sak att komma fram till: "Den sköne var egentligen den döde!"  >:(

Daniel Hofverberg

Vad är det för dumt med det? Givetvis ska allt brottsligt man gör under sitt privatliv påverka yrkeslivet...

Lilla My


Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 februari 2020 kl. 21:01:44
Vad är det för dumt med det? Givetvis ska allt brottsligt man gör under sitt privatliv påverka yrkeslivet...

Allt brottsligt någon gör ska påverka HELA ens liv!!!!!!  >:(

clara liljeberg

jag ber om ursäkt för att jag blev arg på er och att ni inte jobbade med disney men jag trodde att ni kände nån på disney  glöm att jag sa allt det jag sa men jag blev bara arg på att ingen dubbades till svenska för det gör mig arg och olycklig för det och gör mitt hjärta krossat men ni säger väl till mig om det ska dubbas eller inte och om det inte gör det så blir det en annan uppföljare med svenskt tal som gör mig lycklig som i lejonkungen och skönheten och odjuret med sång och musik  :'( :'( :'( :'( :'( :'(

clara liljeberg

ja jag är 24 år och är lite grann tonåring men jag är inget barn längre och jag undrar om du kan säga till mig om ifall svenska röstskådespelarna kommer att dubbar den nya mulan och om inte så kommer det blir en nyare mulan film med antropomorfiska djur istället för människor för jag avskyr människor som som förvandlar djur till accesoarer och hängas upp på väggen. :'( :'( :'( :'(

clara liljeberg

jag bara AVSKYR;AVSKYR,AVSKYR engelskt tal och kan du inte be disney att dubba den nya filmen till svenska så att jag blir lycklig. om inte så kan du be att göra en ny film där mushu är med som huvudperson och om andra drakar av hans egen sort för du svek mig för sista gången nu. :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

clara liljeberg

du är en svikare som inte kan be de som jobbar med disney att dubbar den nya filmen om det inte finns drakar länge till så nu kan du be de göra en ny biofilm som kan dubbas med mushu i huvudrollen bara för mig för du har bara gjort mig ännu mera ledsnare än vanligt om att du inte kan be de dubba den nya filmen till svenska för jag hatar engelskt tal jättemycket. :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Alexander

#28
Fråga dom på egen hand, kan man alltid göra. Det tycker jag är en bättre idé för dig till att nå ut.
:)
Än att prata med folk som inte jobbar där, och som inte kan göra någonting åt det. Du kan säga en sak till hundra privatpersoner, men viktigast är inte antalet utan till vem du säger det till. Du måste säga såna saker till just den personen som har inflytande i företaget.  :)

Jag är ledsen att berätta det här men Mushu ska inte vara med i nya Mulan filmen. Det har Disney gått ut med och sagt.

clara liljeberg

jag är inget barn,jag är faktiskt en tonåring och jag har faktiskt skrivit brev till de som jobbar med disney och nu väntar jag på svar om hur det faktiskt blev och jag är allvarlig den här gången och du tycker att dubbning är korkat och dum och löjlig och då måste du be mig om ursäkt för att du sårade mig om att inte blir någon dubbning. :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(