Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag har svenska credits

Jag har credits för  Förmäliga Snömanen. Nästa film från Dreamworks här är do, svenska rösterna :


Dominique Pålsson Wiklund som Yi

Frank Dorsin som Peng

Melker Duberg som Jin

Hanna Dorsin som Doktor Zara

Jacob Nordson som Bumish

Annica Semdius som Mo Mo

Och Emma Molin som Yis Mamma. .



Detta här blir en film jag definitivt  hoppar över.  Men in kankse uppskattar credits ändå.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hur går det Toy Story 4 credits ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2019 kl. 19:42:11
Hur går det Toy Story 4 credits ?
Jag har inte fått något svar från Disney Character Voices International än, men jag har precis sett filmen på bio och försökte ta kort med mobilen när dubbcreditsen visades. Återstår att se om det är läsbart eller inte...

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 augusti 2019 kl. 21:57:07
Jag har inte fått något svar från Disney Character Voices International än, men jag har precis sett filmen på bio och försökte ta kort med mobilen när dubbcreditsen visades. Återstår att se om det är läsbart eller inte...

Får man det?   :o
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 31 augusti 2019 kl. 22:22:58
Får man det?   :o

Jag har iallafall alltid min mobil avstängd varje gång som jag går på bio när jag sitter i salongen!  ;) (när jag går på bio gör jag det förresten på söndagar)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2019 kl. 22:27:15
Jag har iallafall alltid min mobil avstängd varje gång som jag går på bio när jag sitter i salongen!  ;) (när jag går på bio gör jag det förresten på söndagar)

Jag har gjort. Att ta kort på dubbningscredits som är i slutet allra sist när nästan alla har gått lär väl inte störa någon ? Det funkade för mig  !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hoppas du kan få credits til Famlijen Addams och hoppas dom har med mindre roller på listan som Morfar  Frump , Mormor  Frump ,Norman Pickering , gamla tant Sloom ,Glenn  , Trudy Pickering  och Layla / Kayla. Jag gillar när rollistor är utförliga !

Kommer  du att själv se Familjen Addams på bio Daniel  . i så fall kankse du kan berätta om du känner igen några av rösterna ?

Men jag antar att det bror på om den går i skellefteå där jag tror du sagt att du bor och om den går på en bra tid förstås.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 september 2019 kl. 20:56:17
Jag har gjort. Att ta kort på dubbningscredits som är i slutet allra sist när nästan alla har gått lär väl inte störa någon ? Det funkade för mig  !

Anledningen är att ingen ska ringa och störa mig när jag ser filmen på bio!  :)  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 31 augusti 2019 kl. 22:22:58
Får man det?   :o
Om det bara handlar om några foton, och man inte tänker publicera eller vidaresprida dessa, så kan det inte vara några problem. Det är först om man tänker sprida eller publicera fotona, som det kan vara tveksamt juridiskt.

Vid ett tidigare tillfälle har biografpersonalen i Skellefteå varit vänliga nog att (efter filmens slut) spola tillbaka och sätta på stillbild när dubbcreditsen visats, så att jag fått chans att skriva av uppgifterna i lugn och ro i salongen; och det här blir ju egentligen samma idé bara att man skriver av uppgifterna senare istället för på plats.

Citat från: gstone skrivet  1 september 2019 kl. 21:02:24
Kommer  du att själv se Familjen Addams på bio Daniel  . i så fall kankse du kan berätta om du känner igen några av rösterna ?

Men jag antar att det bror på om den går i skellefteå där jag tror du sagt att du bor och om den går på en bra tid förstås.
Ja, under förutsättning att Familjen Addams överhuvudtaget går upp i Skellefteå (oavsett tid), så kommer jag absolut att se den. :) Och mest troligt även recensera den.

Och ärligt talat skulle jag bli mycket förvånad om en sådan omtalad och välkänd film inte skulle visas i någon av de sex salonger som finns på biografen i Skellefteå... Det brukar huvudsakligen vara små och smala filmer från exempelvis Folkets Bio eller Njutafilms som ofta inte kommer till Skellefteå, och tyvärr har inte Folkets Bio någon biograf i Skellefteå (närmast är Umeå, 13 mil bort; och det är lite för långt för en bio).

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 september 2019 kl. 21:22:03
Anledningen är att ingen ska ringa och störa mig när jag ser filmen på bio!  :)  ;)

Ett tips


Du kan ju bara ha  på ljudlöst.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

Citat från: gstone skrivet  2 september 2019 kl. 01:09:25
Ett tips


Du kan ju bara ha  på ljudlöst.

Det beror på telefon. På nyare telefoner går det inte att ha kameran på ljudlöst. Detta för att hindra smygfotograferingar.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 september 2019 kl. 01:09:25
Ett tips


Du kan ju bara ha  på ljudlöst.

Nja, jag tror inte det hjälper, jag har alltid alarm-signalen avstängd, men jag märker ändå att den brummar när jag har den i fickan!

Jag kan ha den på flygplansläge, men för att vara på den säkra sidan så stänger jag alltid av den helt när jag sitter i biosalongen!  ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2019 kl. 07:54:44
Nja, jag tror inte det hjälper, jag har alltid alarm-signalen avstängd, men jag märker ändå att den brummar när jag har den i fickan!

Jag kan ha den på flygplansläge, men för att vara på den säkra sidan så stänger jag alltid av den helt när jag sitter i biosalongen!  ;)

Jag gör som jag villl och du som du vill.


Om jag någon gång ser en dubbade film igen som inte har credits på den här sidan ska återigen stanna och fota den svenska röst listan.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2019 kl. 07:54:44
Nja, jag tror inte det hjälper, jag har alltid alarm-signalen avstängd, men jag märker ändå att den brummar när jag har den i fickan!
Du kan ju faktiskt stänga av ljudet helt och hållet, och även stänga av vibratorläget, så blir den helt tyst och brummar ingenting. På i stort sett alla telefoner kan man ju välja mellan ljud på, vibration eller helt tyst.

gstone

Tror någon Familjen Adams kommer visas på Engelska med. Det är inte alltid att SF studio gör så med amerikanska animerad filmer.


Lite off topic , Men om en animerad inte är från USA eller England ser jag ingen vist med att visa originalversionen på bio. men det är bara min åsikt.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.