Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ducktales (2017)

Startat av Hampus.J, 25 maj 2015 kl. 20:18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  9 maj 2018 kl. 08:01:55
Finns det någon chans att Ingemar Carlehed återkommer i rollen i den svenska dubbningen, tro? :D

Det återstår att se, senast jag kan komma på att Ingemar var med var i TV-serien Kung Fu Panda (han repriserade även sin roll som Kung Triton i Den Lilla Sjöjungfrun 3 Sagan om Ariel 2008), dessutom verkar han numera vara speaker lite här och var.

Det är iallafall inte helt omöjligt att Ingemar återvänder...

Citat från: Alexander skrivet  9 maj 2018 kl. 07:06:19
Nyheter om att Don Karnage från Disneys Luftens hjältar ska dyka upp i kommande avsnitt. Längtar till det, likadant till när Darkwing Duck ska vara med.  :D
https://geeksofcolor.co/2018/05/06/talespins-don-karnage-is-coming-to-ducktales/

http://www.denofgeek.com/us/tv/ducktales/272803/talespin-character-coming-to-new-ducktales

Det verkar som att Disney fått smak av att låta karaktärer från andra gamla tecknade Disneyserier visa sig i nya DuckTales...

Jabberjaw

Don Karnage var och ÄR fortfarande en utav mina favoritskurkar genom tiderna med sin klumpiga besättning. Inte för att jag själv tycker jag är väldigt kritisk utav mig när det kommer till animerade barnprogram men tycker någon verkligen att nya Duck Tales har blivit bra?.. Märklig datoranimering, dåliga detaljer på kläder, hus osv och ett uppspeedat intro som man bara har lust att sakta ner så fort man hör det.  :(




:-\  :-X / En aningen besviken 90talist

TecknatÄlskare

Vilket avsnitt är Don Karnage med i?

SebastianSandberg

Okänt än så länge. Det cirkulerade en lista med ett avsnitt som hade titeln "Sky Pirates... In the Sky!" men det var inte officiellt. Avsnittet har i varje fall inte släppts än.

För övrigt så dök Darkwing upp i senaste avsnittet. Nu är det bara en tidsfråga innan vi får se ifall den svenska dubben har Anders Öjebo eller ej...

gstone

Jag väntar forfrande ivrigt på att Glitriga Gullan ska dyka up. Oscars vinnare Allison Janney ska göra rösten !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

SebastianSandberg

Citat från: gstone skrivet 12 maj 2018 kl. 14:44:20
Jag väntar forfrande ivrigt på att Glitriga Gullan ska dyka up. Oscars vinnare Allison Janney ska göra rösten !

Ett klipp med henne finns uppe nu!


https://www.youtube.com/watch?v=FMZZul8X_7g

Richardo

Glittriga Gullan är ju från Alaska, inte New York (eller andra storstäder i USA). Undrar varför hon har en sådan dialekt?  ::)

TrondM

Endelig kommer det en ny episode av DuckTales til Disney Channel. Episode 16 (Jaw$!) vises søndag 19. august kl. 08:00

Alexander

Anders Öjebo återvände som Darkwing Duck i nya Ducktales, men Fenton Spadrig spelas här av Joachim Bergström.  :)

TrondM

Citat från: Richardo skrivet  6 juli 2018 kl. 07:06:11
Glittriga Gullan är ju från Alaska, inte New York (eller andra storstäder i USA). Undrar varför hon har en sådan dialekt?  ::)

Vel, det bodde nesten ingen andre i Alaska enn eskimoer før det ble oppdaget gull der, så Gullan har nok flyttet dit fra USA, akkurat som alle de andre som deltok i gullrushet.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 19 augusti 2018 kl. 17:46:27
Anders Öjebo återvände som Darkwing Duck i nya Ducktales, men Fenton Spadrig spelas här av Joachim Bergström.  :)

Så trevligt att höra att Anders repriserade sin roll som Darkwing Duck, han är ju fortfarande i farten och dubbar!  :)

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 augusti 2018 kl. 20:43:35
Så trevligt att höra att Anders repriserade sin roll som Darkwing Duck, han är ju fortfarande i farten och dubbar!  :)

Oj ja, riktigt kul.  ;D

SebastianSandberg

Citat från: Alexander skrivet 19 augusti 2018 kl. 17:46:27
Anders Öjebo återvände som Darkwing Duck i nya Ducktales, men Fenton Spadrig spelas här av Joachim Bergström.  :)

YES! Det var allt jag kunde önska mig av dubben! Får hoppas någon laddar upp ett klipp, annars får jag ta och kolla när det avsnittet sänds härnäst!

gstone

Vilka gör Selene, Zeus och Gullan på svenska ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

Citat från: gstone skrivet 29 augusti 2018 kl. 11:45:49
Vilka gör Selene, Zeus och Gullan på svenska ?

Gullan låter som My Holmsten.   ;)