Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Eurovision Song Contest

Startat av Experten, 2 juli 2012 kl. 07:50:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 17 februari 2020 kl. 10:32:33
Det kan visst beslutas hurvida ett land ska benämnas officiellt. Det finns ingen som kommer smälla dig på fingrarna för att du PERSONLIGEN vill kalla ett land för vad du vill, men i officiella sammanhang (som i riksdagen eller ESC) kan det beslutas.

Tycker också det är synd att folk alltid ska envisas med "jag kommer alltid kalla det för ____ för det har jag alltid gjort!" och vara själviska i det utan att tänka utanför sitt egna jag. Belarusiska människor bosatta Sverige har i ÅRATAL bett om att namnet ska ändras. Som sagt, du kan fortsätta kalla landet för vad du vill, du har all rätt till det - Men var god och tänk samtidigt på dem som har företräde om saken. Medmänsklighet kallas det ;)

https://www.altinget.se/navnenyt/regeringen-byter-namn-paa-vitryssland

Den stora frågan är dock bara vad kommer folket att kallas istället för vitryssar? Belarusier, Belalusker, Belaruser?  ::) :P

E

Hoppas inte att Coronaviruset fortsätter sprida sig runt om i världen för då kanske Eurovision ställs in iår :(

Simon Axelsson

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 februari 2020 kl. 21:38:30
Hoppas inte att Coronaviruset fortsätter sprida sig runt om i världen för då kanske Eurovision ställs in iår :(

Det kommer nog botas/stoppas innan dess hoppas jag
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lilla My

De har sagt att de har en plan om Corona-visuret skulle ställa till det för tävlingen på något sätt. Fast jag tror inte det är något problem i dagsläget. Kom också ihåg att Corona-viruset är en smått mer aggressiv influensa, och inte direkt digerdöden.

Elios

Tycker denna lät lite som Hanna Ferms låt nu i år. Iallafall på refrängen.^^


https://youtu.be/-72s4WzUcKI

E


Simon Axelsson

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 mars 2020 kl. 14:58:55
Skojar dom eller >:( >:(
https://www.expressen.se/noje/eurovision-song-contest-2020-stalls-in/

Jag vet att dom tänker människors hälsa men SKJUT UPP ISTÄLLET >:( >:(

Nu har man inget att se fram emot. Tack så mycket Kina >:(

Nej, det ska vara tack så mycket kines som åt fladdermussoppa eller tack så mycket fladdermöss i Wuhan.
   Visst, tråkigt att Eurovision ställs in i år, de kunde ju såklart antingen skjutit upp det eller bara gjort det utan publik. Hur gör de med årets bidrag, får de aldrig ställa upp i Eurovision eller är de med nästa år istället? det hade ju egentligen bara varit konstigt)
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lilla My

Med tanke på hur stort ESC är och hur många människor som är involverade så är det ett klokt beslut. Trist, men klokt. Tycker det är mest synd att tävlingen, som pågått utan uppehåll varje år sedan -56, nu plötsligt får ett stopp. Men det kommer ju tillbaka nästa år igen så det blir bara ett år på paus ;)

E

Alla länderna borde ju spara sina bidrag till nästa år (förutom Sverige för jag tror inte att The Mamas har nån chans ändå). Annars är det ju orättvist mot artisterna som skulle sjungit i år

Daniel Hofverberg

Ja, väldigt tråkigt och orättvist för de artister som vunnit sina respektive lands uttagningar och nu inte får vara med alls... :(

Jag hade väntat mig att de skulle köra ESC utan publik (vilket vore logiskt och väntat), eller i värsta fall skjutas upp till i höst, men jag hade aldrig kunnat drömma om att det skulle ställas in helt och hållet...

E

Azerbaijan, Belgien, Bulgarien, Kroatien, Georgien, Grekland, Nederländerna, Spanien, Schweiz och Ukraina kommer att ha samma artister nästa år fast med andra låtar :D https://eurovisionworld.com/eurovision/2021/event

Jag antar att det stämmer för Samira Efendi (som skulle tävlat för Azerbaijan) har åtminstone bekräftat på Instagram att hon ska tävla nästa år

Det kanske kommer fler länder också göra, vi får se

Elios

Ojojoj. Detta missade jag helt. Men det är helt klart ett PR-Trick. Tror inte ett jävla skit på det här.
Inte en chans. Dem skjuter nog bara upp det tills vidare. Dem kommer på något helt klart.
Annars är ju mänskligheten förlorad.  ???

E

Citat från: Elios skrivet 21 mars 2020 kl. 10:40:15
Ojojoj. Detta missade jag helt. Men det är helt klart ett PR-Trick. Tror inte ett jävla skit på det här.
Inte en chans. Dem skjuter nog bara upp det tills vidare. Dem kommer på något helt klart.
Annars är ju mänskligheten förlorad.  ???
Nej det är sant, jag blev också förvånad eftersom det är 2 månader kvar men dom tänker bara på människors hälsa

Om dom skulle skjuta upp det så skulle det bli stressigt i och med planeringen av nästa års tävling

Man får helt enkelt respektera det

Det är ju ändå bra och rättvist att några av artisterna får sjunga nästa år

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 21 mars 2020 kl. 10:47:08
Nej det är sant, jag blev också förvånad eftersom det är 2 månader kvar men dom tänker bara på människors hälsa

Om dom skulle skjuta upp det så skulle det bli stressigt i och med planeringen av nästa års tävling

Man får helt enkelt respektera det

Det är ju ändå bra och rättvist att några av artisterna får sjunga nästa år

Nej snicksnack för hela slanten. Dem kommer bara antingen skjuta upp det till kanske sommaren eller så.
Läste nånting om alternativ sändning först.
Ja vi vet. Det kommer göras förr eller senare.  ;D

E

Citat från: Elios skrivet 21 mars 2020 kl. 10:49:39
Nej snicksnack för hela slanten. Dem kommer bara antingen skjuta upp det till kanske sommaren eller så.
Läste nånting om alternativ sändning först.
Ja vi vet. Det kommer göras förr eller senare.  ;D
Det är inställt punkt slut!

Har du inte hört talas om Coronaviruset, tänk på människors hälsa