Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Scooby doo serier

Startat av Scoobydoofan1, 1 mars 2020 kl. 17:20:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Idag köpte jag dvden Scooby-Doo: Spökhistorier Scooby-Doo: Spökhistorier ;D ;D

Backsida visar att det troligen är Sun studios som dubbat avsnitten,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 augusti 2020 kl. 16:33:38
Idag köpte jag dvden Scooby-Doo: Spökhistorier Scooby-Doo: Spökhistorier ;D ;D

Backsida visar att det troligen är Sun studios som dubbat avsnitten,
Det är Media Dubb på alla avsnitt förutom ett som har Sun Studio Köpenhamn för den som gjorde omslaget hade nog bara tillgång till rollistan för Sun Studios dubbningar

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 augusti 2020 kl. 16:36:02
Det är Media Dubb på alla avsnitt förutom ett som har Sun Studio Köpenhamn för den som gjorde omslaget hade nog bara tillgång till rollistan för Sun Studios dubbningar
VA !!!!!!!!!

Är du säker  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 augusti 2020 kl. 19:57:07
VA !!!!!!!!!

Är du säker  ?
Ja det är bara ett avsnitt som har Sun Studio det är ett avsnitt från The Scooby Doo Show

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 augusti 2020 kl. 20:00:21
Ja det är bara ett avsnitt som har Sun Studio det är ett avsnitt från The Scooby Doo Show

Hur många avsnitt är på dvd:en ?

Och vilka är rösterna i dom ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Visst hat väl Mikael Roupé spelat Fred i någon serie ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 augusti 2020 kl. 20:01:30
Hur många avsnitt är på dvd:en ?

Och vilka är rösterna i dom ?
Trollkonster i träsket, Scooby- Doo och Snöspöket, En svärm av skenande spöken har Media Dubbs dubbning avsnittet Vampire Bats and Scaredy Cats har Sun Studio Köpenhamn dubbning


Det finns alltså 5 avsnitt på skivan och fyra av dessa innehåller Media Dubb och ett av de Sun Studio Köpenhamn

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 augusti 2020 kl. 20:03:27
Visst hat väl Mikael Roupé spelat Fred i någon serie ?
Nej han aldrig spelat Fred

Oskar

Citat från: gstone skrivet 24 augusti 2020 kl. 19:57:07
VA !!!!!!!!!

Är du säker  ?
Jag har den dvd själv.
3 avsnitt med mediadubb ensemble: Steve Kratz, Peter Harrysson, Malin Berghagen, Mattias Knave m.m för tv3 och boomerang.
1 avsnitt och bonus avsnitt med sun studio Köpenhamn för cartoon Network och boomerang. 3 avsnitt med scooby doo vad är du! och 1 avsnitt och bonus avsnitt med scooby doo show.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 24 augusti 2020 kl. 20:10:22
Jag har den dvd själv.
3 avsnitt med mediadubb ensemble: Steve Kratz, Peter Harrysson, Malin Berghagen, Mattias Knave m.m för tv3 och boomerang.
1 avsnitt och bonus avsnitt med sun studio Köpenhamn för cartoon Network och boomerang. 3 avsnitt med scooby doo vad är du! och 1 avsnitt och bonus avsnitt med scooby doo show.
det är fyra avsnitt med mediadubb dvdn innehåller 5 avsnitt och man har aldrig dubbat bonus material för scooby-doo dvdr

Oskar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 augusti 2020 kl. 20:12:14
det är fyra avsnitt med mediadubb dvdn innehåller 5 avsnitt och man har aldrig dubbat bonus material för scooby-doo dvdr
Det innehåller 3 avsnitt med mediadubb och 1 avsnitt och bonus avsnitt med sun studio Köpenhamn. Det är sant.
Jag har den dvd själv.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 24 augusti 2020 kl. 21:12:17
Det innehåller 3 avsnitt med mediadubb och 1 avsnitt och bonus avsnitt med sun studio Köpenhamn. Det är sant.
Jag har den dvd själv.
jag har inte sett den på länge men jag tror faktiskt att 4 avsnitt har mediadubb och resten sun studio

Scoobydoofan1

#402
Boomerang har börjar visa lite äldre Scooby Doo serier, men är osäker på om fler kommer visas på kanalen. Vet nån hur det ser ut?


Daniel har du lyckats hitta dom andra avsnitten av The Scooby doo show med mediadub?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 oktober 2020 kl. 22:55:11
Daniel har du lyckats hitta dom andra avsnitten av The Scooby doo show med mediadub?
Nej, tyvärr saknar jag fortfarande samma fyra - fem avsnitt. :(

Säsong 1, avsnitt 2: The Fiesta Host Is an Aztec Ghost
Säsong 3, avsnitt 1: Watch Out! The Willawaw!
Säsong 3, avsnitt 2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
Säsong 3, avsnitt 4: To Switch a Witch (sändes kanske aldrig på TV3?)
Säsong 3, avsnitt 7: The Creepy Case of Old Iron Face

Framförallt säsong 1-avsnittet vore väldigt värdefullt att få tag i, då säsong 1 i så fall är komplett med båda dubbningarna så att man skulle kunna påbörja (och färdigställa) synkning av den säsongen. Det är väldigt irriterande, då jag är 99,9% säker på att jag spelat in The Fiesta Host Is an Aztec Ghost från TV3, men jag har fortfarande inte lyckats hitta åt det bandet... :(

Scoobydoofan1

#404
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2020 kl. 08:34:45
Nej, tyvärr saknar jag fortfarande samma fyra - fem avsnitt. :(

Säsong 1, avsnitt 2: The Fiesta Host Is an Aztec Ghost
Säsong 3, avsnitt 1: Watch Out! The Willawaw!
Säsong 3, avsnitt 2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
Säsong 3, avsnitt 4: To Switch a Witch (sändes kanske aldrig på TV3?)
Säsong 3, avsnitt 7: The Creepy Case of Old Iron Face

Framförallt säsong 1-avsnittet vore väldigt värdefullt att få tag i, då säsong 1 i så fall är komplett med båda dubbningarna så att man skulle kunna påbörja (och färdigställa) synkning av den säsongen. Det är väldigt irriterande, då jag är 99,9% säker på att jag spelat in The Fiesta Host Is an Aztec Ghost från TV3, men jag har fortfarande inte lyckats hitta åt det bandet... :(
Det låter inte bra, om TV3 sänder dom avsnitten igen så kan du spela in dom, men är osäker om dom har förstört arkiven med mediadubb dubbningar för dom serierna, annars så finns det bara det du har vilket är bättre än ingenting.



Det är ju ändå 35 ut av 40 avsnitt av serien, man kan inte ha allting men det är bättre än ingenting, plus så har du ju också dom andra Scooby doo serierna med mediadubb jämfört med andra. Det är ju 87% av serien.