Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Robin Hood

Startat av moviefan, 3 september 2021 kl. 19:44:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Jag gillar verkligen disneys Robin Hood.  Den är fint animerad, en del av låtarna är bra och den är rolig.  Vilka fler versioner av Robin Hood gillar ni ? 

Gustav Jonsson

Citat från: moviefan skrivet  3 september 2021 kl. 19:44:17
Jag gillar verkligen disneys Robin Hood.  Den är fint animerad, en del av låtarna är bra och den är rolig.  Vilka fler versioner av Robin Hood gillar ni ?
Fint animerad vet jag inte om man kan säga, den är ju trots allt gjort med Disneys budget sparar metoder.

moviefan

Jag har sett den med Russel Crew som Robin, den var också hyffsat bra.

Erika

Håller med angående Disneys film, den är charmig och sevärd! Gillar även Robin Hood - karlar i trikåer och Unge Robin Hood. Har även svaga minnen av ha sett både Robin Hoods äventyr och Robin of Sherwood som barn, och att jag gillade dessa. 

moviefan

Varför är vissa scener i disneys version lånade från Djungelboken och Aristocats ? 

Steffan Rudvall

Citat från: moviefan skrivet 13 september 2021 kl. 16:45:46
Varför är vissa scener i disneys version lånade från Djungelboken och Aristocats ?
För att det är billigare att kalkylera av redan existerande animation istället för att göra ny plus att de hjälper till med att identifiera Disneys stil.

MOA

Citat från: moviefan skrivet 13 september 2021 kl. 16:45:46
Varför är vissa scener i disneys version lånade från Djungelboken och Aristocats ?
Snövit också?


Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 13 september 2021 kl. 16:45:46
Varför är vissa scener i disneys version lånade från Djungelboken och Aristocats ?
Fast det rör sig ju faktiskt inte om scener, utan bara om animationsmönster - det är en stor skillnad.

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 september 2021 kl. 20:36:32
Fast det rör sig ju faktiskt inte om scener, utan bara om animationsmönster - det är en stor skillnad.

Det har du ju rätt i, det gäller bara danserna i Låtsaskung av England.  ;)