Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Personer som har spelat olika karaktärer med samma röst

Startat av Mathilda Gustafsson, 22 mars 2021 kl. 15:56:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marcusen


Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 augusti 2021 kl. 22:50:45
Han har en sådan typisk operasångar-röst och så passar hans röst perfekt till hotfulla skurkar som Frollo och Ratcliffe!  :)

Personligen tror jag att han även hade passat till följande Disney-karaktärer;
- Magiska Spegeln
- Trötter
- Stromboli
- Kusken Barker
- Cirkusdirektören
- Dodo
- Valrossen
- Kapten Krok
- Indianhövdingen
- Tony
- Boris
- Kung Stefan
- Hästen Kapten
- Danny
- Shere Khan
- Överste Hathi
- Akela
- Billy Boss
- Kung Richard
- Krokodil-Kaptenen
- Den Hornkrönte Kungen
- Råttigan (intressant nog var han faktiskt inne i studion och testade för rollen)
- Winston
- Kocken Louis
- Clocksworth
- Dr Mörk
- Razoul
- Magiska Grottan
- Cassim
- Mufasa
- Zeus
- Kejsaren (ur "Mulan")
- Kerchak
- Tug (ur Björnbröder)

Samt följande karaktärer utanför Disney;
- Drake (ur "Pingvinen och Lyckostenen")
- Ruber (ur "Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot")

Tänkte säga att jag nyss uppdaterade denna lista!

jimstrom

Andreas Nilsson har spelat Fågelskrämman i Batman med samma röst, men av någon anledning i senare avsnitt med en brittisk accent.

Gunnar Ernblad har spelat Big Bäng med samma röst också, men i tidigare avsnitt har en söderkis dialekt som han han saknar i dom senare avsnitten.

"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

MOA

Citat från: jimstrom skrivet 17 september 2021 kl. 19:34:36
Andreas Nilsson har spelat Fågelskrämman i Batman med samma röst, men av någon anledning i senare avsnitt med en brittisk accent.

Gunnar Ernblad har spelat Big Bäng med samma röst också, men i tidigare avsnitt har en söderkis dialekt som han han saknar i dom senare avsnitten.
Söderkis?

jimstrom

Enligt Gunnar själv, han nämnde det i avsnittet av Röstskåedpelarna han medverkade i.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Steffan Rudvall

Marabella och Magica de Hex har ganska lika röster i Siw Malmkvist versioner.