Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Dubbare som syns (spelfilm, TV-serier)

Startat av Pontus, 19 maj 2010 kl. 00:58:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 augusti 2023 kl. 11:25:54Youtube profilen Mustiga Mauri släppte idag en video där han intervjuar röstskådespelare flera bekanta för oss bland annat Andreas Nilsson, Mikael Roupé & Benke Skogholt.

Tycker någon mer att Mauri ser ut som Ron Weasly ?

Förutom mustaschen förstås ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


gstone

Jesper Adefeldt spelar gitar i musikalen Hair på Göta Lejon :D


https://www.gotalejon.se/hair

Jag ska se  den på lördag

Lucas Krüger spelasar också en av dom allra sörsta rollerna i musikalen !

Han har dubbat väldigt med.

Som bland annat Mary Poppins kommer tillbaka och Prins Eric i Den Lilla Sjöjungfrun(2023) :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Olof Thunberg spelar Harrys morfar i dom 2 första filmerna om Lilla Jönssonligan & han låter som Bamse när han pratar normalt

gstone

Citat från: MOA skrivet 13 oktober 2023 kl. 22:21:47Olof Thunberg spelar Harrys morfar i dom 2 första filmerna om Lilla Jönssonligan & han låter som Bamse när han pratar normalt
Ouch Sunnes Morfar.

Han och Met Velander 😉
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: MOA skrivet 18 augusti 2020 kl. 23:34:38Bert-Åke Varg va med i Sveriges Bästa
Bert-Åke Varg spelade också Fru Lundkvists före detta man i Gustafsson 3 Trappor

Steffan Rudvall

#291
Det här är visserligen ett gammalt program men jag såg nyligen om serien. Det finns ett avsnitt i den här serien där Hasse Jonsson i egen hög person är kvällens stjärna. Han gör bland annat trollerikonster och spränger sig själv.

Här är det specifika avsnittet av någon vill kolla.

https://www.svtplay.se/video/KyVp25M/tack-for-kaffet/tis-20-aug-2019-06-00/?id=KyVp25M&position=0

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 oktober 2023 kl. 22:54:27Det här är visserligen ett gammalt program men jag såg nyligen om serien. Det finns ett avsnitt i den här serien där Hasse Jonsson i egen hög person är kvällens stjärna. Han gör bland annat trollerikonster och spränger sig själv.

Här är det specifika avsnittet av någon vill kolla.

https://www.svtplay.se/video/KyVp25M/tack-for-kaffet/tis-20-aug-2019-06-00/?id=KyVp25M&position=0
20 Augusti 2019,låter som om han återskapar en animerad karaktär

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 20 oktober 2023 kl. 23:32:4320 Augusti 2019,låter som om han återskapar en animerad karaktär
Återskapar en karaktär? Det är väl bara en titel som råkar ha blivit så på grund av SVT Plays system och avsnittet är ju egentligen från 1991.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 oktober 2023 kl. 23:37:09Återskapar en karaktär? Det är väl bara en titel som råkar ha blivit så på grund av SVT Plays system och avsnittet är ju egentligen från 1991.
Gillar att han byter röstkaraktärer & R.I.P Sven Melander

gstone

Jag såg Linda Ulvaeus in film för några år sedan och hon såg äldre ut än vad jag föreställde mig.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Meta Velander spelar Irma i Gustafsson 3 Trappor & Gottfrid råkar kidnappa hennes barnbarn

Mathilda Gustafsson

Sitter just nu och tittar på Goda grannar och det känns mycket konstigt att Nalle Puh säger smarta saker och pratar om bostadsrätter. Jag vet att Guy de la Berg har gjort mycket utanför Nalle Puh men det är den som är inpräntad i min skalle.

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 25 februari 2024 kl. 20:29:50Sitter just nu och tittar på Goda grannar och det känns mycket konstigt att Nalle Puh säger smarta saker och pratar om bostadsrätter. Jag vet att Guy de la Berg har gjort mycket utanför Nalle Puh men det är den som är inpräntad i min skalle.
Som att Sven-E är inpräntad i min skalle när det kommer till Lennart Jähkel