Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vad jobbar ni med?

Startat av TonyTonka, 23 februari 2022 kl. 22:28:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Ja, vad är erat yrke? Själv är jag på daglig verksamhet pga mina diagnoser. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Jag är också på daglig verksamhet precis som du.

Steffan Rudvall

Jag är musiklärare inom grundskolan.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 23 februari 2022 kl. 22:39:03
Vilka årskurser har du?
Jag har årskurs 1 till 9 och vissa år även förskoleklass.

Skokaka

Jag har också daglig verksamhet. Jag skriver nyheter.

Adam

Jag har provat på olika arbetsplatser i några år nu, om man borträknar då jag sommarjobbade 2015. Först som barnskötare 2018, därefter på Jysk 2019, sedan som städpersonal mellan 2020 och 2021, och nu senast på företaget BS Kemi 2021.
Just nu pluggar jag bara, annars.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Daniel Hofverberg

Mitt ordinarie arbete (d.v.s. inte arbetet med Dubbningshemsidan) är på Nordiskt Valideringsforum AB i Skellefteå, där jag jobbar som programmerare och webbdesigner; plus dessutom en del teknisk support och kundtjänst (via telefon och e-post).

Citat från: TonyTonka skrivet 23 februari 2022 kl. 22:28:05
Själv är jag på daglig verksamhet pga mina diagnoser. :)
Ursäkta en dum fråga, men vad menas med daglig verksamhet?

Lilla My

Arbetslös p.g.a. depressioner och lite annat, tjoho! Hoppas kunna komma in på praktik snart och min dröm är att försörja mig på min konst som frilansare eller att starta enskilt företag. Hjärnan måste bara hamna rätt igen.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 februari 2022 kl. 01:02:16
Mitt ordinarie arbete (d.v.s. inte arbetet med Dubbningshemsidan) är på Nordiskt Valideringsforum AB i Skellefteå, där jag jobbar som programmerare och webbdesigner; plus dessutom en del teknisk support och kundtjänst (via telefon och e-post).
Ursäkta en dum fråga, men vad menas med daglig verksamhet?
Schyst. Det förklarar varför dubbningshemsidan fungerar så bra.

Scoobydoofan1

Citat från: Adam skrivet 24 februari 2022 kl. 00:18:18
Jag har provat på olika arbetsplatser i några år nu, om man borträknar då jag sommarjobbade 2015. Först som barnskötare 2018, därefter på Jysk 2019, sedan som städpersonal mellan 2020 och 2021, och nu senast på företaget BS Kemi 2021.
Just nu pluggar jag bara, annars.
Komvux?

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 februari 2022 kl. 01:02:16
Ursäkta en dum fråga, men vad menas med daglig verksamhet?

Det är inte det lättaste att förklara, men kortfattat så kan man säga att det är en verksamhet där folk med diagnoser som inte klarar av vanliga jobb tränar för att en dag kunna jobba som vanliga människor. Typ.

Sedan så gör olika daglig verksamheter olika saker, så det finns nog inte direkt någon fast aktivitet som alla daglig verksamhet gör.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Scoobydoofan1

Citat från: TonyTonka skrivet 24 februari 2022 kl. 06:56:06
Det är inte det lättaste att förklara, men kortfattat så kan man säga att det är en verksamhet där folk med diagnoser som inte klarar av vanliga jobb tränar för att en dag kunna jobba som vanliga människor. Typ.

Sedan så gör olika daglig verksamheter olika saker, så det finns nog inte direkt någon fast aktivitet som alla daglig verksamhet gör.
Det förklarar det.

Adam

Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Scoobydoofan1

#14
Citat från: Adam skrivet 24 februari 2022 kl. 08:28:13
Ja
Hur har det gått med tanken på pandemin? Är inte dom flesta kurserna på distans?

Adam

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 24 februari 2022 kl. 08:39:27
Hr har det gått med tanken på pandemin? Är inte dom flesta kurserna på distans?
De görs på distans, ja.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA

Idag har jag börjat praktisera på fotoarkivet

Miikee

Jag är utbildad kock och har jobbat lite med det. Nu utbildar jag mig dock till lärare inom hem- och konsumentkunskap, samt historia och geografi! :D

Scoobydoofan1

Citat från: Miikee skrivet 24 februari 2022 kl. 15:47:06
Jag är utbildad kock och har jobbat lite med det. Nu utbildar jag mig dock till lärare inom hem- och konsumentkunskap, samt historia och geografi! :D
Konsumentkunskap? Vad är det?

Soscla

Jag är frilansande översättare och undertextare, så jag sitter och tittar på tv-serier hela dagarna  :P (om ni vill se några av "mina" serier kan ni spana in Euphoria, What we do in the shadows eller Lego Masters UK/USA/Australien)


Citat från: Miikee skrivet 24 februari 2022 kl. 15:47:06
Jag är utbildad kock och har jobbat lite med det. Nu utbildar jag mig dock till lärare inom hem- och konsumentkunskap, samt historia och geografi! :D

Låter jättetrevligt!
It's so fluffy I'm gonna die!

Simon Axelsson

Citat från: Soscla skrivet 24 februari 2022 kl. 16:33:41
Jag är frilansande översättare och undertextare, så jag sitter och tittar på tv-serier hela dagarna  :P (om ni vill se några av "mina" serier kan ni spana in Euphoria, What we do in the shadows eller Lego Masters UK/USA/Australien)

Menar du att du har gjort de svenska undertexterna till What We Do In The Shadows-serien?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Sabelöga

Citat från: Soscla skrivet 24 februari 2022 kl. 16:33:41
Jag är frilansande översättare och undertextare, så jag sitter och tittar på tv-serier hela dagarna  :P (om ni vill se några av "mina" serier kan ni spana in Euphoria, What we do in the shadows eller Lego Masters UK/USA/Australien)
Respekt!
Houba !

MOA

Citat från: Soscla skrivet 24 februari 2022 kl. 16:33:41
Jag är frilansande översättare och undertextare, så jag sitter och tittar på tv-serier hela dagarna  :P (om ni vill se några av "mina" serier kan ni spana in Euphoria, What we do in the shadows eller Lego Masters UK/USA/Australien)


Låter jättetrevligt!
Coolt att vi har en översättare här 8)

Adam

Citat från: MOA skrivet 24 februari 2022 kl. 11:53:30
Idag har jag börjat praktisera på fotoarkivet
Nice!🤘 Hoppas det går bra!
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Adam Larsson

Jag jobbar på McDonald's medans jag studerar.

MOA

Citat från: Adam skrivet 24 februari 2022 kl. 19:32:37
Nice!🤘 Hoppas det går bra!
Jag kommer jobba där när jag gått ut skolan

Daniel Hofverberg

Citat från: Soscla skrivet 24 februari 2022 kl. 16:33:41
Jag är frilansande översättare och undertextare, så jag sitter och tittar på tv-serier hela dagarna  :P (om ni vill se några av "mina" serier kan ni spana in Euphoria, What we do in the shadows eller Lego Masters UK/USA/Australien)
Wow! Det var inte illa. :)

Lego Masters tänker jag inte se av egen fri vilja, men de övriga har man förstås sett.

TrondM

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 februari 2022 kl. 22:20:42Lego Masters tänker jag inte se av egen fri vilja, men de övriga har man förstås sett.

Lego Masters er jo fantastisk! I hvert fall UK utgaven. USA-utgaven må jeg innrømme at jeg ikke likte like godt. Men dette er et program som er helt avhengig av at man bryr seg om deltagerene. I de amerikanske episodene jeg så, var det flere deltagere jeg rett og slett ikke likte i det hele tatt, så selv om jeg likte å følge med på lego-byggingen, så orket jeg ikke følge med på denne utgaven.

Daniel Hofverberg

Citat från: TrondM skrivet 25 februari 2022 kl. 00:40:52
Lego Masters er jo fantastisk! I hvert fall UK utgaven. USA-utgaven må jeg innrømme at jeg ikke likte like godt. Men dette er et program som er helt avhengig av at man bryr seg om deltagerene. I de amerikanske episodene jeg så, var det flere deltagere jeg rett og slett ikke likte i det hele tatt, så selv om jeg likte å følge med på lego-byggingen, så orket jeg ikke følge med på denne utgaven.
Jag måste nog medge att det var den amerikanska versionen av Lego Masters jag provade se, och inte tyckte om - och jag bara förmodade att de andra versionerna var likadana... :-[

Hursomhelst har jag aldrig varit särskilt intresserad av Lego, så jag hade förmodligen inte tyckt om det i vilket fall som helst.

gstone

Jag går på daglig verksamhet för folk med diagnoser.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Grimner

Mitt primära yrke skulle väl kunna sammanfattas som "litteraturarbetare" i största allmänhet. Mer specifikt så är jag författare, poet, lyriker, manusförfattare, rollspelsutvecklare, encyklopedist, översättare, korrekturläsare, lektör, redaktör och litteraturkritiker.
Jag bedriver också privatforskning, dock huvudsakligen för eget bruk, inom bland annat teologi, mytologi, folkloristik, runologi, historia, sociologi, statsvetenskap och antropologi.
Emellanåt har jag också gjort ett par mer eller mindre lyckade (och ofta obetalda) insatser som skådespelare, röstskådespelare och regissör i diverse kortfilmer, humorsketcher och pjäser.
Slutligen så driver jag ett antal simplare och ickekommersiella organisationer; fanklubbar, studiegrupper, diskussionsforum, intresseföreningar och rollspelsgrupper.

Jag är också spirituellt engagerad inom asatron och hoppas kunna tjäna som gode i framtiden, men det kan bli svårt då jag inte tillhör något etablerat samfund.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Soscla

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 februari 2022 kl. 17:15:09
Menar du att du har gjort de svenska undertexterna till What We Do In The Shadows-serien?

Japp, så om du ser nåt som bara låter helt kajko och fel ber jag om ursäkt!

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 februari 2022 kl. 01:10:54
Jag måste nog medge att det var den amerikanska versionen av Lego Masters jag provade se, och inte tyckte om - och jag bara förmodade att de andra versionerna var likadana... :-[

Hursomhelst har jag aldrig varit särskilt intresserad av Lego, så jag hade förmodligen inte tyckt om det i vilket fall som helst.


Om man inte gillar Lego är det helt klart ingen serie man ska spana in, men den australiska versionen är den bästa, hett tips! (Men skiljer sig inte så grovt från den amerikanska att det blir en helt annan upplevelse, förstås)

Citat från: Grimner skrivet 25 februari 2022 kl. 19:31:58
Mitt primära yrke skulle väl kunna sammanfattas som "litteraturarbetare" i största allmänhet. Mer specifikt så är jag författare, poet, lyriker, manusförfattare, rollspelsutvecklare, encyklopedist, översättare, korrekturläsare, lektör, redaktör och litteraturkritiker.
Jag bedriver också privatforskning, dock huvudsakligen för eget bruk, inom bland annat teologi, mytologi, folkloristik, runologi, historia, sociologi, statsvetenskap och antropologi.
Emellanåt har jag också gjort ett par mer eller mindre lyckade (och ofta obetalda) insatser som skådespelare, röstskådespelare och regissör i diverse kortfilmer, humorsketcher och pjäser.
Slutligen så driver jag ett antal simplare och ickekommersiella organisationer; fanklubbar, studiegrupper, diskussionsforum, intresseföreningar och rollspelsgrupper.

Du låter asball! Rollspelsutvecklare? Berätta genast mer och bli min kompis!
It's so fluffy I'm gonna die!

MOA

Jag gör också obetalda fandubs(Där jag spelar Toad)

Grimner

Citat från: Soscla skrivet  3 mars 2022 kl. 11:16:54
Du låter asball! Rollspelsutvecklare? Berätta genast mer och bli min kompis!
En tackar för komplimangen! 8) Ja, jag är egentligen författare i grunden, men mitt intresse låg alltid i att bygga upp världar och mytologier snarare än enskilda karaktärer, så rollspelsutvecklandet var väl en naturlig övergång därifrån. Inte för att jag gett upp mitt skönlitterära skrivande (tvärtom! På väg att ge ut en skräcknovellsamling nu till sommaren), men det känns på något sätt befriande att bara kunna skapa en värld och låta andra sätta in sig själva i den, istället för att tvinga dem att följa en potentiellt ointressant karaktär och se allt genom dennes ögon (som ju inte heller räcker långt för att utforska en hel värld). Sedan så är det alltid intressant att involvera andra människor i skapandeprocessen och se vad för karaktärer, historier och äventyr de kan slänga in i den värld som jag själv lagt grundstenarna till.
Just nu håller jag tillsammans med ett par vänner på att utveckla en mytologisk rollspelsserie med temat försvunna kontinenter (arbetstitlarna är Legenden om Lemurien, Mysterier på Mu och Äventyr på Atlantis. Kommer dessutom att behandla Thule och Agartha i framtiden). Vi förbereder också en serie fantasyrollspel baserade på ickevästerländska kulturer (hittills afrikansk, polynesisk, mesopotamisk och samisk), samt ett science fiction-rollspel med arbetstiteln Sandseglarna där polynesisk kultur kombineras med cybernetik i ett postapokalyptiskt ökenlandskap.

Jag lovar, jag är ingen nörd. Jag är en supernörd. ::) Kompisförfrågan har skickats.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Lilla My

Citat från: Grimner skrivet  3 mars 2022 kl. 22:39:17
Jag lovar, jag är ingen nörd. Jag är en supernörd. ::) Kompisförfrågan har skickats.

Jag med! Jag med!!  :-*

E

Jag jobbar på Pingstkyrkan Second Hand. Trivs väldigt mycket där och det är mycket fina saker som folk skänker till oss

Erika

Jobbar deltid på ett bibliotek, tar hand om bl. a. post och sätter upp böcker. 

Lillefot

Har inget fast jobb just nu. Däremot jobbar jag över sommaren (fram till sista Juli) på teknikföretaget SP Devices i Linköping, samma företag som min Pappa har jobbat på i många år. Där har jag roll som produktionstestare, där jag får testa digitizers som företaget säljer till olika företag runt om i världen, i programmet MATLAB. Jag har jobbat där då och då förut, så jag har ett ganska bra grepp om hur arbetet går till.

Kortfattat involverar arbetet dessa steg:

1. Först ska korten programmeras med firmware.
2. Sen kopplar man korten till en testbox med flera kablar, som alla mäter signaler på de olika kanalerna. Sedan får man kolla med jämna mellanrum hur testet går.
3. Beroende på kort behöver man köra extra tester efteråt eller ladda speciell firmware. Det kan vara för specifika funktioner på just det kortet.

Går allt bra så är kortet redo för att skeppas iväg. Det händer dock ofta att det är något som krånglar, antingen är boven en trasig komponent, saknad information i databaser (som testprogrammet söker igenom vid varje körning) eller för att koden är felt skriven (som den var idag exempelvis för en specifik serie kort). Då behöver någon annan av kollegorna ta en titt och försöka fixa det så gott de kan.

Drömjobbet mitt är att få bli programmerare, helst för spel. Tyvärr har många av utbildningarna höga krav på kunskaper i matte, ett ämne som jag aldrig kommit bra överens med. Dock gick jag på en folkhögskola förra året som lärde ut just dataspelsutveckling, där inga förkunskaper krävdes. Den kursen gav mig en inblick i programmeringsspråket C# samt spelmotorn Unity, och för det mesta var det roligt att få prova på och skapa lite enkla spel på egen hand.

Jag hade gärna gått ännu ett år där för att få lära mig mer och förfina skickligheten så att man kunde skriva mer förståelig kod. Tyvärr gick inte det då jag fick slut på CSN-veckor på den nivån de var på. Så vi får se vad det blir till denna höst. :(
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 30 juni 2022 kl. 21:31:35
Drömjobbet mitt är att få bli programmerare, helst för spel. Tyvärr har många av utbildningarna höga krav på kunskaper i matte, ett ämne som jag aldrig kommit bra överens med. Dock gick jag på en folkhögskola förra året som lärde ut just dataspelsutveckling, där inga förkunskaper krävdes. Den kursen gav mig en inblick i programmeringsspråket C# samt spelmotorn Unity, och för det mesta var det roligt att få prova på och skapa lite enkla spel på egen hand.
Meeeen vi har samma problem

Lillefot

Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 30 juni 2022 kl. 22:15:11
Jaså det? I så fall, hug me sis.
Yes i will bro e också intresserad av dataspelsutveckling men som sagt kommer jag nog aldrig läsa den kursen

MOA

Citat från: MOA skrivet 24 februari 2022 kl. 11:53:30
Idag har jag börjat praktisera på fotoarkivet
Nu har jag även sommarjobbat där, de e ett av få jobb man får betalt för att leka med GW i Photoshop LoL
Jag gör de bara för & lära mig hur programmet funkar

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 30 juni 2022 kl. 23:37:58
Nu har jag även sommarjobbat där, de e ett av få jobb man får betalt för att leka med GW i Photoshop LoL
Jag gör de bara för & lära mig hur programmet funkar
Vad är det för för verksamhet? Retuscherar ni gamla bilder?

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 30 juni 2022 kl. 23:37:58
Nu har jag även sommarjobbat där, de e ett av få jobb man får betalt för att leka med GW i Photoshop LoL
Jag gör de bara för & lära mig hur programmet funkar
Låter som ett aktivt och lärorikt jobb det. :)
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Will Siv

#44
Just nu är jag väl tekniskt sett "freelance" tecknare ( illustration, animation, design, med mera ), men jag är väl egentligen "mångsysslare".

Jag har inget "riktigt jobb" och har bara gått ut gymnasiet ( utan examen )

Folkhögskolorna verkar inte vara välkomnade och det finns knappt nån "animations industri" i Sverige.

Har inte hittat nån daglig verksamhet som riktigt passar.

Men jag även en stor plan/idé.


Fråga om det är nåt mer jag kan berätta om.

Citat från: Grimner skrivet 25 februari 2022 kl. 19:31:58
Mitt primära yrke skulle väl kunna sammanfattas som "litteraturarbetare" i största allmänhet. Mer specifikt så är jag författare, poet, lyriker, manusförfattare, rollspelsutvecklare, encyklopedist, översättare, korrekturläsare, lektör, redaktör och litteraturkritiker.
Jag bedriver också privatforskning, dock huvudsakligen för eget bruk, inom bland annat teologi, mytologi, folkloristik, runologi, historia, sociologi, statsvetenskap och antropologi.
Emellanåt har jag också gjort ett par mer eller mindre lyckade (och ofta obetalda) insatser som skådespelare, röstskådespelare och regissör i diverse kortfilmer, humorsketcher och pjäser.
Slutligen så driver jag ett antal simplare och ickekommersiella organisationer; fanklubbar, studiegrupper, diskussionsforum, intresseföreningar och rollspelsgrupper.

Jag är också spirituellt engagerad inom asatron och hoppas kunna tjäna som gode i framtiden, men det kan bli svårt då jag inte tillhör något etablerat samfund.
Kan nog tänka mig att jobba med ( allt ) det med, kanske.

MOA

Citat från: Will Stewart skrivet  1 juli 2022 kl. 10:02:04
Jag har inget "riktigt jobb" och har bara gått ut gymnasiet ( utan examen )
Vilket jag också kommer göra Wohoo!

Lillefot

#46
Citat från: Will Stewart skrivet  1 juli 2022 kl. 10:02:04
Folkhögskolorna verkar inte vara välkomnade och det finns knappt nån "animations industri" i Sverige.
Tråkigt att höra det, kan garantera dig att det inte är alla folkhögskolor som ger dåligt intryck, för att inte tala om deras skolgång. Främst är fördelen med folkhögskolan är att det är mindre fokus på att få bra betyg, utan att man jobbar och utvecklas i sin egen takt.

De jag har gått på (Marieborg i Norrköping och Ädelfors i Holsbybrunn) har varit mycket bra och hjälpsamma för just mig, när det gäller både hemskötsel och spelutveckling.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Scoobydoofan1

Citat från: Will Stewart skrivet  1 juli 2022 kl. 10:02:04
Just nu är jag väl tekniskt sett "freelance" tecknare ( illustration, animation, design, med mera ), men jag är väl egentligen "mångsysslare".

Jag har inget "riktigt jobb" och har bara gått ut gymnasiet ( utan examen )

Folkhögskolorna verkar inte vara välkomnade och det finns knappt nån "animations industri" i Sverige.

Har inte hittat nån daglig verksamhet som riktigt passar.

Men jag även en stor plan/idé.


Fråga om det är nåt mer jag kan berätta om.
Kan nog tänka mig att jobba med ( allt ) det med, kanske.
Finns inte det nån linje som är inriktad mot det du är intresserad av på yrkeshögskolan? Det måste väl vara nånting som är liknande eller som passar dig.

Scoobydoofan1

Citat från: Will Stewart skrivet  1 juli 2022 kl. 10:02:04
Just nu är jag väl tekniskt sett "freelance" tecknare ( illustration, animation, design, med mera ), men jag är väl egentligen "mångsysslare".

Jag har inget "riktigt jobb" och har bara gått ut gymnasiet ( utan examen )

Folkhögskolorna verkar inte vara välkomnade och det finns knappt nån "animations industri" i Sverige.

Har inte hittat nån daglig verksamhet som riktigt passar.

Men jag även en stor plan/idé.


Fråga om det är nåt mer jag kan berätta om.
Kan nog tänka mig att jobba med ( allt ) det med, kanske.
Visa ett exempel eller fler om det är okej med dig.

Will Siv

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  2 juli 2022 kl. 07:11:09
Finns inte det nån linje som är inriktad mot det du är intresserad av på yrkeshögskolan? Det måste väl vara nånting som är liknande eller som passar dig.
Möjligen, men jag har för lite betyg och ingen examen och det finns nog inte så många som är "anpassade" och erbjuder hjälp och stöd

Jag har sökt till folkhögskola innan och "kom inte in"

Det är lite oklart just nu, men jag kan inte söka till nåt annat heller.

Och även om jag kan det, hur vet jag att jag kommer in?

Det här "systemet" är kasst! ALLA som söker borde komma in.
Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  2 juli 2022 kl. 07:12:39
Visa ett exempel eller fler om det är okej med dig.
Exempel på vad?

Will Siv

Citat från: Lillefot skrivet  1 juli 2022 kl. 12:34:34
Tråkigt att höra det, kan garantera dig att det inte är alla folkhögskolor som ger dåligt intryck, för att inte tala om deras skolgång. Främst är fördelen med folkhögskolan är att det är mindre fokus på att få bra betyg, utan att man jobbar och utvecklas i sin egen takt.

De jag har gått på (Marieborg i Norrköping och Ädelfors i Holsbybrunn) har varit mycket bra och hjälpsamma för just mig, när det gäller både hemskötsel och spelutveckling.
Med "ovälkomade" menar att jag dom inte välkomnar alla som söker.

Scoobydoofan1

Citat från: Will Stewart skrivet  2 juli 2022 kl. 11:04:21
Möjligen, men jag har för lite betyg och ingen examen och det finns nog inte så många som är "anpassade" och erbjuder hjälp och stöd

Jag har sökt till folkhögskola innan och "kom inte in"

Det är lite oklart just nu, men jag kan inte söka till nåt annat heller.

Och även om jag kan det, hur vet jag att jag kommer in?

Det här "systemet" är kasst! ALLA som söker borde komma in.Exempel på vad?
Hur kom du inte in på folkhögskolan? Är inte det komvux?

Will Siv

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  3 juli 2022 kl. 07:24:14
Hur kom du inte in på folkhögskolan? Är inte det komvux?
Ingen aning.....

Scoobydoofan1

#53
Citat från: Will Stewart skrivet  3 juli 2022 kl. 16:35:15
Ingen aning.....
Okej. Har du tänkt på att söka till komvux? Eller försökt?

Will Siv

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  3 juli 2022 kl. 17:39:52
Okej. Har du tänkt på att söka till komvux? Eller försökt?
Vet inte....

Ursäkta om jag inte riktigt kan svara, det är mycket jag försöker lista ut.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  3 juli 2022 kl. 07:24:14
Hur kom du inte in på folkhögskolan? Är inte det komvux?
Folkhögskolan är inte Komvux direkt men de fokuserar på att man ska få jobb istället för att ha så bra betyg som möjligt.

Scoobydoofan1

Citat från: Will Stewart skrivet  3 juli 2022 kl. 22:24:03
Vet inte....

Ursäkta om jag inte riktigt kan svara, det är mycket jag försöker lista ut.
Det är lugnt, menar inte att pressa dig heller.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 juli 2022 kl. 22:30:38
Folkhögskolan är inte Komvux direkt men de fokuserar på att man ska få jobb istället för att ha så bra betyg som möjligt.
Ber om ursäkt efter att ha läsa det där, menade folkuniversitetet istället.

Will Siv

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  3 juli 2022 kl. 22:48:14
Det är lugnt, menar inte att pressa dig heller.
Det är helt ok, jag vill faktiskt få prata om det, fast det är inte lätt.....

Scoobydoofan1

Citat från: Will Stewart skrivet  3 juli 2022 kl. 23:12:03
Det är helt ok, jag vill faktiskt få prata om det, fast det är inte lätt.....
Det finns ett annat ämne som handlar om det här. Komvux på distans eller klassrum.... nånting liknande.

gstone

Idag ska jag tillbaka till min dagliga verksamhet eftersom sommarlovet.

Det ska bli ganska trevligt.

Personalen är trevlig.

Jag jobbar med teater.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Nu till hösten kommer jag skaffa ett nytt jobb

gstone

Citat från: MOA skrivet 14 augusti 2023 kl. 09:55:21Nu till hösten kommer jag skaffa ett nytt jobb
Hoppas du kommer trivas :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Inriktning på min dagliga verksamhet är teater :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.