Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vilken Spider-Man föredrar ni?

Startat av Zebastian, 13 maj 2022 kl. 02:24:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken Spider-Man föredrar ni?

Nicholas Hammond
0 (0%)
Tobey Maguire
5 (50%)
Andrew Garfield
1 (10%)
Tom Holland
3 (30%)
Shinji Tôdô (japanska Spiderman)
1 (10%)
Annan (förklara gärna)
0 (0%)

Antal personer som röstat: 10

Zebastian

Vilken Spider-Man föredrar ni?

Elios

Kunde inte Hammond gjort en liten entr'e i Now Way Home? ^^

Zebastian

Citat från: Elios skrivet 13 maj 2022 kl. 04:27:59
Kunde inte Hammond gjort en liten entr'e i Now Way Home? ^^
Han är ju dock i 70-årsåldern och skulle inte kunna spela Spider-Man

Elios

Citat från: Zebastian skrivet 13 maj 2022 kl. 04:41:17
Han är ju dock i 70-årsåldern och skulle inte kunna spela Spider-Man

Tänkte mer som en cameo eller nånting annat kul. Men en del runt 70 kan ju ändå hålla sig i god form så det hade ju inte varit omöjligt alls.  ;D

Grimner

Jag har alltid sagt att Tobey Maguire var bäst i rollen som Peter Parker, medan Andrew Garfield var en bättre Spider-Man. Garfield kunde inte leverera en lika trovärdig insats när det kom till att spela en tafatt och utstött nörd som kämpade med vardagsproblem och ensidig förälskelse, men han sken verkligen när det kom till att gestalta en sarkastisk, kaxig och skämtsam superhjälte som frossar i sina nyvunna krafter och självförtroendet som kom därav. Sedan så har jag ju personligen mycket starkare nostalgiska band till Sam Raimi-trilogin över The Amazing Spider-Man, så jag lutar nog åt att föredra Maguire överlag. Likaså föredrar jag skurkarna och sidokaraktärerna i den trilogin, med det självklara undantaget för huvudpersonens kärleksintresse (jag avskyr verkligen Mary Jane Watsons hela karaktär). Jag skulle förstås ändå ha önskat att The Amazing Spider-Man fick en ordentlig avslutning i form av en tredje film, då den lämnade många lösa trådar och slutade på en tydlig cliffhanger, men jag tror inte att det hade ändrat mina åsikter vad gäller Maguire/Garfield.
Vad gäller Nicholas Hammond har jag faktiskt aldrig sett de filmerna, så där kan jag inte uttala mig. Och även om jag inte har något emot Tom Hollands insats så fördunklas mitt intryck av honom av hur mycket jag ogillar de filmerna, och det moderna MCU i största allmänhet.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Elios

Citat från: Grimner skrivet 13 maj 2022 kl. 14:21:43
Jag har alltid sagt att Tobey Maguire var bäst i rollen som Peter Parker, medan Andrew Garfield var en bättre Spider-Man. Garfield kunde inte leverera en lika trovärdig insats när det kom till att spela en tafatt och utstött nörd som kämpade med vardagsproblem och ensidig förälskelse, men han sken verkligen när det kom till att gestalta en sarkastisk, kaxig och skämtsam superhjälte som frossar i sina nyvunna krafter och självförtroendet som kom därav. Sedan så har jag ju personligen mycket starkare nostalgiska band till Sam Raimi-trilogin över The Amazing Spider-Man, så jag lutar nog åt att föredra Maguire överlag. Likaså föredrar jag skurkarna och sidokaraktärerna i den trilogin, med det självklara undantaget för huvudpersonens kärleksintresse (jag avskyr verkligen Mary Jane Watsons hela karaktär). Jag skulle förstås ändå ha önskat att The Amazing Spider-Man fick en ordentlig avslutning i form av en tredje film, då den lämnade många lösa trådar och slutade på en tydlig cliffhanger, men jag tror inte att det hade ändrat mina åsikter vad gäller Maguire/Garfield.
Vad gäller Nicholas Hammond har jag faktiskt aldrig sett de filmerna, så där kan jag inte uttala mig. Och även om jag inte har något emot Tom Hollands insats så fördunklas mitt intryck av honom av hur mycket jag ogillar de filmerna, och det moderna MCU i största allmänhet.

Vad tyckte du då om nya No way home? Där var ju både Maguire och Garfield med?  8) 8)

Adam Larsson

Shinji Tôdô gillar jag för att hans serie bara är så speciell medans de andra alltid har samma story Peter Parker blir biten av en spindel och får krafter och så vidare.