Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gamla Hanna-Barbera tv filmer

Startat av gstone, 15 februari 2016 kl. 20:09:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2024 kl. 14:41:55Nu har jag lyckats hitta åt min digitalisering av Flinta räddar julen, så här är de dubbcredits som angavs; som verkar vara gemensamma för både Familjen Flinta och Staden som jultomten glömde:

vlcsnap-2024-01-15-14h33m06s358.png
vlcsnap-2024-01-15-14h33m11s635.png

Jag gissar att den förstnämnda översättaren gäller för Familjen Flinta och den sistnämnda för Staden som jultomten glömde, då det är i den ordning som filmerna dyker upp på kassetten.
(Uppenbarligen är det någon dansk som har skrivit in dubbcreditsen, i och med att rubrikerna står på danska)

Jag kan ladda upp både filmerna till Archive inom kort. :)
Undrar om Mikeal minns något om dubbningen🤔

Bar en tanke  ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2024 kl. 14:41:55Nu har jag lyckats hitta åt min digitalisering av Flinta räddar julen, så här är de dubbcredits som angavs; som verkar vara gemensamma för både Familjen Flinta och Staden som jultomten glömde:

vlcsnap-2024-01-15-14h33m06s358.png
vlcsnap-2024-01-15-14h33m11s635.png

Jag gissar att den förstnämnda översättaren gäller för Familjen Flinta och den sistnämnda för Staden som jultomten glömde, då det är i den ordning som filmerna dyker upp på kassetten.
(Uppenbarligen är det någon dansk som har skrivit in dubbcreditsen, i och med att rubrikerna står på danska)

Jag kan ladda upp både filmerna till Archive inom kort. :)
Vem är Caroline Hemderson ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2024 kl. 15:07:50Undrar om Mikeal minns något om dubbningen🤔

Bar en tanke  ;)
Med allt som de dubbade och tempot tror jag inte han minns specifika avsnitt...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2024 kl. 14:41:55Nu har jag lyckats hitta åt min digitalisering av Flinta räddar julen, så här är de dubbcredits som angavs; som verkar vara gemensamma för både Familjen Flinta och Staden som jultomten glömde:

vlcsnap-2024-01-15-14h33m06s358.png
vlcsnap-2024-01-15-14h33m11s635.png

Jag gissar att den förstnämnda översättaren gäller för Familjen Flinta och den sistnämnda för Staden som jultomten glömde, då det är i den ordning som filmerna dyker upp på kassetten.
(Uppenbarligen är det någon dansk som har skrivit in dubbcreditsen, i och med att rubrikerna står på danska)

Jag kan ladda upp både filmerna till Archive inom kort. :)
Kan det hända att Staden som jultomten glömde dubbade för Cartoon Network.

I USA har visat på den kanalen em del gånger.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2024 kl. 15:08:47Vem är Caroline Hemderson ?
Caroline är sångerska och skådespelare hon är uppvuxen i bland annat Sverige men har bott i Köpenhamn sedan tidigt 80-tal.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2024 kl. 15:12:12Caroline är sångerska och skådespelare hon är uppvuxen i bland annat Sverige men har bott i Köpenhamn sedan tidigt 80-tal.
Var hon ett barn vid dubbningen eller en vuxen kvinna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2024 kl. 15:18:53Var hon ett barn vid dubbningen eller en vuxen kvinna ?
Vuxen, ungefär i medelåldern skulle jag gissa.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2024 kl. 15:22:16Hon ser vacker ut för sin ålder
Okej, men vad har det med Hanna-Barbera att göra?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2024 kl. 15:24:22Okej, men vad har det med Hanna-Barbera att göra?
Om hon läser detta kanske hon blir glad 🙂 😉
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.