Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vem är bäst som Askungen?

Startat av Disneyfantasten, 1 november 2018 kl. 21:53:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tatiana Angelini
0 (0%)
Alice Babs
9 (64.3%)
Lizette Pålsson
5 (35.7%)

Antal personer som röstat: 14

Disneyfantasten

Vem tycker ni bäst om som Askungen? Motivera gärna!

Elios

Jag tycker helt klart Alice Babs. Tycker helt klart att Lizette Pålsson gör det bra också men ja kommer dock inte riktigt upp i samma klass.

Disneyfantasten

Jag tycker bäst om Lizette Pålsson, hon gör en så bra tollkning och bibehåller rätt röstkaraktär och passar också till karaktärens utseende...

Alice Babs var i och för sig också bra när det begav sig, iallafall när hon gjorde rollen 1967, men då hon var 43 år vid inspelningen tror jag inte att hon hade passat längre i början av 2000-talet, varför hon byttes ut...

Mathilda Gustafsson

Lizette Pålsson är mycket bra som Askungen och är väldigt lik originalrösten om en omdubbning gjordes av Askungen på 90-talet så skulle hon vara perfekt

gstone

Askungen och hennes prins kommer ha stora roller i den fjärde  Descendants  filmen.

Undrar vilka som kommer dubba dom där ?

https://www.justjaredjr.com/2023/03/22/paolo-montalban-joins-descendants-4-as-king-charming-reunites-with-brandy-as-cinderella/
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Tycker Alice var perfekt! Hon hade samma skönhet och oskuldsfullhet som Askungen, om än mer swing'ig än prinsessig i sin vanliga sång ;)