Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Lightyear (2022)

Startat av E, 11 december 2020 kl. 15:32:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 20 juni 2022 kl. 13:12:00
Någon eller några bokstäver har fallit utanför bilden. Vad ska det stå innan "E EXECUTIVE PRODUCER"?
Jag förmodar att det på raden under ska stå "PRODUCTION SUPERVISOR".
Det undrar jag också. Bilden jag fick ser ut så här, förutom att jag har minskat ner upplösningen ganska markant (då bilden jag fick hade en enorm upplösning på flera tusen pixlar per väg).

Det har ju ingenting med dubbningen att göra, men jag är också konfunderad över vilket ord som egentligen ska stå före som kan tänkas sluta med E - annars känns ju "Executive Producer" som en självständig titel som det är...

Anders M Olsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juni 2022 kl. 14:40:52
Det ska alltså stå:

Under ett förvirrat ögonblick trodde jag att de två raderna hörde till den svenska dubbningen, men så är det ju inte.

Jag raderade mitt inlägg så fort jag insåg det, men av någon märklig anledning tycks mitt raderade inlägga ha återkommit av sig själv... ?!?!

Steffan Rudvall

Kommer biografföreståndaren som skickade credits fortsätta med detta för andra filmer också?

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 20 juni 2022 kl. 14:44:49
Under ett förvirrat ögonblick trodde jag att de två raderna hörde till den svenska dubbningen, men så är det ju inte.

Jag raderade mitt inlägg så fort jag insåg det, men av någon märklig anledning tycks mitt raderade inlägga ha återkommit av sig själv... ?!?!
Jag återställde ditt inlägg från papperskorgen, då jag själv var nyfiken på precis samma sak som du hade frågat om - men jag ser nu att Steffans bild hade med de raderna; pinsamt av mig... :-[

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juni 2022 kl. 14:50:15
Kommer biografföreståndaren som skickade credits fortsätta med detta för andra filmer också?
Personen ifråga har skickat avfotograferade credits för en film tidigare, närmare bestämt Tuffa gänget - då tillförde det ingenting, då jag precis hade fått creditlista från distributören samma dag, men ändå en fin gest. :)

Jag hoppas att hen fortsätter med det, men såvitt jag kan utröna verkar den aktuella biografen långt ifrån visa alla filmer som andra biografer visar; så man kan nog inte räkna med att alla dubbade filmer ens kommer att visas där. Personen ifråga har inte skrivit några detaljer alls, så jag vet inte om hen kommer att fortsätta med det eller inte; jag kan bara hoppas...

Disneyfantasten

De senaste åren har Disneys och Pixars filmer getts ut på DVD & Bluray ca 2-3 månader efter biopremiären så jag skulle gissa att detsamma även kommer gälla denna...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

#111
Citat från: gstone skrivet 24 juni 2022 kl. 20:38:39
Årets bästa film ! ;D

Inte riktigt beredd att hålla med. Jag tyckte visserligen att den var riktigt bra, speciellt animationen och karaktärerna lyste, men det är inte ens årets hittils bästa barn- och familjefilm i mitt tycke; den titeln erhåller Sonic the Hedgehog 2 som jag tyckte var betydligt mer underhållande än Lightyear. För den delen hamnar Sonic bakom filmer som The Northman, The Batman, Top Gun: Maverick och Everything Everywhere All at Once för mig.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 juni 2022 kl. 21:28:47
Inte riktigt beredd att hålla med. Jag tyckte visserligen att den var riktigt bra, speciellt animationen och karaktärerna lyste, men det är inte ens årets hittils bästa barn- och familjefilm i mitt tycke; den titeln erhåller Sonic the Hedgehog 2 som jag tyckte var betydligt mer underhållande än Lightyear. För den delen handlar Sonic bakom filmer som The Northman, The Batman, Top Gun: Maverick och Everything Everywhere All at Once för mig.

Jag har inte sett  Top Gun: Maverick och Everything Everywhere All at Once.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 juni 2022 kl. 21:28:47
Inte riktigt beredd att hålla med. Jag tyckte visserligen att den var riktigt bra, speciellt animationen och karaktärerna lyste, men det är inte ens årets hittils bästa barn- och familjefilm i mitt tycke; den titeln erhåller Sonic the Hedgehog 2 som jag tyckte var betydligt mer underhållande än Lightyear. För den delen handlar Sonic bakom filmer som The Northman, The Batman, Top Gun: Maverick och Everything Everywhere All at Once för mig.
Jag tycker inte Sonic the Hedgehog 2 var så bra.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 juni 2022 kl. 20:38:39
Årets bästa film ! ;D
Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 juni 2022 kl. 21:28:47
Inte riktigt beredd att hålla med. Jag tyckte visserligen att den var riktigt bra, speciellt animationen och karaktärerna lyste, men det är inte ens årets hittils bästa barn- och familjefilm i mitt tycke; den titeln erhåller Sonic the Hedgehog 2 som jag tyckte var betydligt mer underhållande än Lightyear. För den delen handlar Sonic bakom filmer som The Northman, The Batman, Top Gun: Maverick och Everything Everywhere All at Once för mig.
Citat från: gstone skrivet 24 juni 2022 kl. 22:11:03
Jag har inte sett  Top Gun: Maverick och Everything Everywhere All at Once.
Citat från: gstone skrivet 24 juni 2022 kl. 22:19:52
Jag tycker inte Sonic the Hedgehog 2 var så bra.

Har inte sett Röd ännu, men jag vill så gärna göra det.

Disneyfantasten

Fråga; hur ser det ut med filmen? Kommer den vara numrerad eller onumrerad?

Steffan Rudvall

Jag vet inte, förstår inte vad det är de håller på med. Men Turning Red var ju inte det.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 juli 2022 kl. 14:43:41
Jag vet inte, förstår inte vad det är de håller på med. Men Turning Red var ju inte det.

Precis, det är därför jag frågar.

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juni 2022 kl. 09:19:36De senaste åren har Disneys och Pixars filmer getts ut på DVD & Bluray ca 2-3 månader efter biopremiären så jag skulle gissa att detsamma även kommer gälla denna...
Lightyear finns på Disney+ från och med idag och den kommer på DVD och Blu-ray i september. Jag har ännu inte hittat något exakt releasedatum för Sverige. dvdoo.dk anger den 3 september, men det är en lördag. Jag har svårt att tro att man släpper filmer på lördagar i Danmark.

I USA kommer den 13 september och i England redan den 29 augusti.

Steffan Rudvall

Citat från: Anders M Olsson skrivet  3 augusti 2022 kl. 14:12:25Lightyear finns på Disney+ från och med idag och den kommer på DVD och Blu-ray i september. Jag har ännu inte hittat något exakt releasedatum för Sverige. dvdoo.dk anger den 3 september, men det är en lördag. Jag har svårt att tro att man släpper filmer på lördagar i Danmark.

I USA kommer den 13 september och i England redan den 29 augusti.
Vet du något om utseendet och huruvida den är numrerad eller ej?