Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  9 augusti 2022 kl. 00:37:52Jag har bara tryckt på upload som vanligt. Det har aldrig tagit så lång tid att ladda upp filer för mig, För mig är det bearbetningen som tar tid.
Märkligt varför det är så olika... Jag verkar i alla fall inte vara ensam, för jag har frågat Ovanliga dubbningar och hon säger att det för henne aldrig har gått snabbare än 10 timmar för själva uppladdningen (plus några timmar till för bearbetningen); så för henne är det alltså ännu långsammare än för mig... :(

Är det bara vi två som har maximal otur, eller vad beror det på att det skiljer sig så mycket åt...?

Viktor


Lillefot

#707
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 augusti 2022 kl. 00:47:19Märkligt varför det är så olika... Jag verkar i alla fall inte vara ensam, för jag har frågat Ovanliga dubbningar och hon säger att det för henne aldrig har gått snabbare än 10 timmar för själva uppladdningen (plus några timmar till för bearbetningen); så för henne är det alltså ännu långsammare än för mig... :(

Är det bara vi två som har maximal otur, eller vad beror det på att det skiljer sig så mycket åt...?
Ja, det verkar som att uppladdnings-hastigheten till archive är väldigt spontan beroende på vart man befinner sig + vad för anslutning man använder. Där kan inte ens deras normalt sett långsamma servrar heller förklara varför.

Som anekdot har jag själv laddat upp flertalet utgångna datorspel till archive, som alla är runt 100-600 MB stora. Och på den anslutning jag har använt (som varken är särskilt stabil eller supersnabb med dagens mått) har det aldrig tagit längre än 20-30 minuter tills hela filen är uppe. Det vill säga om inte anslutningen tappas.

Men byter jag nätverk till hotspotten på min smartphone (som är mycket mer stabil och ofta snabbare) tar det plötsligt märkbart längre tid att få upp filerna. Exempelvis laddade jag upp Goliats synking av omdubben för Lucky Luke: Daisy Town via den, och då tog det nästan 3 timmar för en fil på knappt en 1 GB.

Nu är inte det här en jättebra jämförelse, då filmfilerna ligger på 1-5 GB, men att det ska ta så mycket exponentiellt längre tid på en snabbare anslutning känns ju märkligt.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

TonyTonka

Citat från: BPS skrivet  9 augusti 2022 kl. 00:14:59Just nu håller archive.org på med att bearbeta filerna.
Håller på och tanka mkv-filerna nu, hoppas att min dator hinner ladda hem dem innan (om?) archive tar bort dem.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Viktor skrivet  9 augusti 2022 kl. 01:04:31Kommer ni fortsätta att samarbeta?
Det vet jag inte än, men jag har erbjudit min hjälp i alla fall för eventuella kommande projekt. :)

Citat från: Zebastian skrivet  3 augusti 2022 kl. 19:40:22Vet någon när den uppladdningen från Ovanliga dubbningar kommer?
Jag har pratat (=mailat) med Ovanliga dubbningar idag, och hon skriver att hon just nu håller på att synka ett "förspel" (d.v.s. inledande bonuskortfilm), och sen återstår i stort sett bara att exportera det färdiga resultatet som en videofil i rätt format. Så hon räknar med att kunna ladda upp den färdiga filmen om 2 - 3 dagar. :)
(men sen tar det säkert ett dygn till innan uppladdningen är färdig, då det ju tydligen tar väldigt lång tid för henne att ladda upp till Archive)

Viktor

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 augusti 2022 kl. 01:40:12Det vet jag inte än, men jag har erbjudit min hjälp i alla fall för eventuella kommande projekt.
Jag trodde att jag hade raderat det inlägget. Efter att jag hade skrivit det kom jag på att du inte vill avslöja vad hon håller på med

Daniel Hofverberg

Citat från: Viktor skrivet  9 augusti 2022 kl. 01:42:51Jag trodde att jag hade raderat det inlägget. Efter att jag hade skrivit det kom jag på att du inte vill avslöja vad hon håller på med
Det gjorde du också - jag tog mig friheten att ta tillbaka det inlägget från Papperskorgen, då jag tyckte att det var en fullt berättigad och intressant fråga.

Mycket riktigt känner jag mig inte bekväm att avslöja vilken film hon håller på med nu, men det har ju ingen koppling till vad hon ska göra framöver och huruvida jag kommer vara inblandad i någon/några av hennes kommande projekt. Vissa av hennes kommande planerade projekt känner jag för övrigt till, och vissa känner jag inte till...

TonyTonka

Citat från: TonyTonka skrivet  9 augusti 2022 kl. 01:35:16Håller på och tanka mkv-filerna nu, hoppas att min dator hinner ladda hem dem innan (om?) archive tar bort dem.
Yes, jag hann! :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

BPS

#713
Citat från: TonyTonka skrivet  9 augusti 2022 kl. 03:31:35Yes, jag hann! :D
Den är inte färdig bearbetad ännu så att den skulle försvinna nu är väldigt osannolikt.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  9 augusti 2022 kl. 03:37:00Den är inte färdig bearbetad ännu så att den skulle försvinna nu är väldigt osannolikt.
Nej, riktigt så snabbt lär det nog inte gå. Men risken är ju tyvärr ganska stor att den kommer plockas ner inom en vecka, så jag rekommenderar alla att ladda hem avsnitten så fort som möjligt. :)
https://archive.org/details/the-scooby-doo-show-s-02-svensk-originaldubbning

Visserligen kan vi ju inte vara säkra på att Warner behandlar The Scooby-Doo Show lika som Scooby-Doo - Var är du?, men när den sistnämnda togs ner trots att det bara rörde sig om risiga VHS-rippar är ju chansen att The Scooby-Doo Show i bättre kvalitet än VHS får vara kvar tyvärr liten...

I skrivande stund är det 3 av de 8 avsnitten som är färdigbearbetade/omkonverterade och går att spela online, så förmodligen kommer det dröja ett antal timmar till innan alla 8 avsnitten går att spela online.

Jag kan tillägga att på min DVD finns dessutom programmerade uthopp till dubbcredits på respektive språk som spelas upp efter varje avsnitt, men eftersom dessa ligger som separata titlar på skivorna så försvinner de tyvärr när jag extraherar innehållet från skivorna och lägger upp som separata MKV-filer.

Scoobydoofan1

#715
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 augusti 2022 kl. 03:55:42Nej, riktigt så snabbt lär det nog inte gå. Men risken är ju tyvärr ganska stor att den kommer plockas ner inom en vecka, så jag rekommenderar alla att ladda hem avsnitten så fort som möjligt. :)
https://archive.org/details/the-scooby-doo-show-s-02-svensk-originaldubbning

Visserligen kan vi ju inte vara säkra på att Warner behandlar The Scooby-Doo Show lika som Scooby-Doo - Var är du?, men när den sistnämnda togs ner trots att det bara rörde sig om risiga VHS-rippar är ju chansen att The Scooby-Doo Show i bättre kvalitet än VHS får vara kvar tyvärr liten...

I skrivande stund är det 3 av de 8 avsnitten som är färdigbearbetade/omkonverterade och går att spela online, så förmodligen kommer det dröja ett antal timmar till innan alla 8 avsnitten går att spela online.

Jag kan tillägga att på min DVD finns dessutom programmerade uthopp till dubbcredits på respektive språk som spelas upp efter varje avsnitt, men eftersom dessa ligger som separata titlar på skivorna så försvinner de tyvärr när jag extraherar innehållet från skivorna och lägger upp som separata MKV-filer.
4 avsnitt saknas. Var är dom andra 4 avsnitten? Vet nån vad exakt det är som pågår? Varför är inte dom andra avsnitten tillgänglig?

BPS

#716
Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  9 augusti 2022 kl. 12:33:514 avsnitt saknas. Var är dom andra 4 avsnitten? Vet nån vad exakt det är som pågår? Varför är inte dom andra avsnitten tillgänglig?
De saknas inte det är bara så att de fortfarande håller på att bearbetas av archive.org.

BPS


TonyTonka

Citat från: BPS skrivet  9 augusti 2022 kl. 16:37:37Nu är bearbetningen klar, och alla avsnitt går nu att se i Archives egna spelare.

https://archive.org/details/the-scooby-doo-show-s-02-svensk-originaldubbning
Kommer säsong 1 och 3 också upp? Och är verkligen andra säsongen bara på 8 avsnitt?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet  9 augusti 2022 kl. 17:02:20Kommer säsong 1 och 3 också upp? Och är verkligen andra säsongen bara på 8 avsnitt?
Det vet jag inget om, men Daniel har väl inte alla avsnitt av säsong 1 och 3. Ja säsong 2 består bara av 8 avsnitt.