Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Super Mario Bros. Filmen (Super Mario Bros, 2023)

Startat av TonyTonka, 23 april 2015 kl. 22:55:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Såg trailern nu och måste medge att den ger ett gott intryck. Jack Black var betydligt bättre som Bowser än vad jag hade väntat mig, och animationen samt färgerna var fina och harmonerade bra med seriens identitet. Även om den inledande scenen kändes som tagen ur Sagan om Ringen i mitt tycke.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 oktober 2022 kl. 22:33:21Vad tycker ni om Chris Pratts Mario? Vi fick inte höra så mycket men att Mario inte har någon italiensk brytning spelar ingen större roll för mig. På 80 och 90-talet var han ju från New York...
Personligen tyckte jag att han fortfarande är ett konstigt val för en sån karaktär. Och det lilla av hans insats som kunde höras ändrade inte min åsikt.

Är man väl van vid Charles Martinet ikoniska stämma som har hörts genom karaktären i över 2 decennier, så blir det här valet en stor och konstig kontrast.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Miikee

Jag tycker ändå hans röst lät helt okej och filmen såg faktiskt väldigt intressant ut! 😄 som någon annan skrev på youtube. Charles Martinet röst är sjukt bra i de små sekvenserna han gör i tv-spelen men känner ärligt talat att det inte hade fungerat i en hel film. I alla fall inte för min del

Sabelöga

Verkar vara välgjord, ser fram emot att se den.
Houba !

MOA

7 April, ett halvår kvar, Woooooooo 8)
Jack Black var riktigt bra som Bowser,hoppas Jan Åström spelar honom på svenska

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  7 oktober 2022 kl. 12:41:467 April, ett halvår kvar, Woooooooo 8)
Jack Black var riktigt bra som Bowser,hoppas Jan Åström spelar honom på svenska
Jag förväntar mig att Lawrence Mackrory den blir svenska rösten.

Sabelöga

Houba !

Sabelöga

Citat från: MOA skrivet  7 oktober 2022 kl. 12:41:467 April, ett halvår kvar, Woooooooo 8)
Jack Black var riktigt bra som Bowser,hoppas Jan Åström spelar honom på svenska
24 mars väll?
Houba !

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 oktober 2022 kl. 12:50:01Jag förväntar mig att Lawrence Mackrory den blir svenska rösten.
Jamil Drissi borde spela henom.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Bibeln

Citat från: UPISUPER MARIO BROS. FILMENOriginaltitel: The Super Mario Bros. MovieBiopremiär 24 mars 2023Från Nintendo and Illumination kommer en ny animerad film baserad på Super Mario Bros. värld.Regisserad av Aaron Horvath och Michael Jelenic (som jobbade tillsammans på Teen Titans Go!, Teen Titans Go! To the Movies) från ett manus av Matthew Fogel (Lego-filmen 2, Minioner: Berättelsen om Gru).I filmen medverkar Chris Pratt som Mario, Anya Taylor-Joy som Prinsessan Peach, Charlie Day som Luigi, Jack Black som Bowser, Keegan-Michael Key som Toad, Seth Rogen som Donkey Kong, Fred Armisen som Cranky Kong, Kevin Michael Richardson som Kamek och Sebastian Maniscalco som Spike. Filmen är producerad av Illuminations grundare och VD Chris Meledandri och av Shigeru Miyamoto för Nintendo. Filmen kommer att samfinansieras av Universal Pictures och Nintendo och släpps över hela världen av Universal Pictures.CensurEj censurerad

Sabelöga

Houba !

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Bibeln

Citat från: gstone skrivet  7 oktober 2022 kl. 16:43:22Kommer filmen ha Kändis röster ?
Hoppas att det inte blir lika många som på engelska.

E

Citat från: MOA skrivet  7 oktober 2022 kl. 12:41:467 April, ett halvår kvar, Woooooooo 8)
Jack Black var riktigt bra som Bowser,hoppas Jan Åström spelar honom på svenska
Själv hade jag föredragit Anders Byström. För Jacks röst lät lite som Anders karaktär i Big Hero 6.

Skokaka

Jack Black var ju självklart ännu bättre som Bowser än man förväntat sig. Osäker på Chris Pratt som Mario, men han är annars kanske yngre i denna. Det ser ju ut som en film som visar hur allt började. Mario kanske kommer från människovärlden, då han är förvirrad när han hamnade i Svampriket. Jag är också glad att Toad har en ljus röst som han ska ha.

Jag tycker också om att karaktärer från äldre spel är med också. Pingvinerna som vi ser liknar dom från Super Mario 64 och Foreman Spike kommer att vara med i filmen, som är en karaktär från längesedan... Tänk om nya karaktärer kommer också vara med, som är skapade av filmen?

Figurerna ser ut som en blandning med deras vanliga utseenden och Illumination figurer, vilket är underbart. Marios utseende påminner mig hur bra Sonic såg ut i hans filmer. Skulle vara kul om Sonic gjorde en cameo i filmen och att Mario gör en cameo i Sonics tredje film, tycker jag. ;D

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 oktober 2022 kl. 12:50:01Jag förväntar mig att Lawrence Mackrory den blir svenska rösten.
OM han kan låta lite mörkare än Po... Osäker om det vore möjligt, dock...