Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Super Mario Bros. Filmen (Super Mario Bros, 2023)

Startat av TonyTonka, 23 april 2015 kl. 22:55:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Lillefot

#120
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 oktober 2022 kl. 00:22:11Jag tänkte mig mer en pitchad röst, alltså att Hasse Jonsson pratar med en ljus röst som sedan pitchas upp.
Ah, du menar på det sättet? Då är det en helt annan femma.

Citat från: Skokaka skrivet  8 oktober 2022 kl. 00:25:14Jag tänkte på Linus Wahlgren då han tydligen har också varit Diddy Kong i Donkey Kong Country serienoch Andrew Sabiston gjorde rösten där och också Yoshi i Super Mario World serien.

Om Hasse var Yoshi så borde väl rösten vara pitchad, förstås...
Då skulle det bli en callback på ett eller annat sätt, om någon av de får rollen.  :)

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 oktober 2022 kl. 00:27:23Yoshi bör väl vara väldigt pitchad i spelen också eller det låter så.
Troligen, det fanns på Youtube förut en video där Yoshis röst hade pitchats nedåt. Och då hörde man tydligt en "normal" mansröst.

Citat från: Will Stewart skrivet  8 oktober 2022 kl. 00:28:09här är mina förslag på Bowsers röst:

Johan Hedenberg.
Steffan Karlsén.
Benke Skogholt.
Adam Fietz.
Alla av dina förslag låter som toppenval. Även Jan Åström (som MOA föreslog redan) hade blivit en bra kandidat.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 31 augusti 2022 kl. 20:29:20Jag motiverar bara för säkerhets skull. Jag tänkte på just Per "Ruskträsk" Johansson som Bowser eftersom han har dubbat Jack Black i första Ice Age som Zeke (Den lilla sabeltandade tigern). Men Ruskträsk borde använda en mörkare röst, så han kan använda samma röst som Buttersmurfen och Råbarkar Sam.
Så han är det, jag har försökt lista ut vem den rösten är.

Will Siv

Citat från: TonyTonka skrivet  6 oktober 2022 kl. 19:30:15Hur menar du, någon som gjort en disneyprinsessas röst? I så fall tycker jag Lizette Pålsson är det bästa alternativet. I alla fall om man går på hur Peachs röst låter i spelen.

Eller kanske Mikaela Tidermark.

Skokaka


Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  8 oktober 2022 kl. 00:48:58Över vem?
Master Yo i "Yin Yang Yo!" och Råbarkar Sam i "The Looney Tunes Show"

Per Johansson alltså.

Skokaka

Citat från: Will Stewart skrivet  8 oktober 2022 kl. 00:53:10Master Yo i "Yin Yang Yo!" och Råbarkar Sam i "The Looney Tunes Show"

Per Johansson alltså.
Åh. Så länge det inte är Mattias Knave. Jag tror mer på Per Johansson dock. ;)

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  8 oktober 2022 kl. 00:58:26Åh. Så länge det inte är Mattias Knave. Jag tror mer på Per Johansson dock. ;)
Har inte hört Mattias som Råbarkar Sam.

Antar att han låter som Plankton och Herr Blick......

Ok nu kom vi off topic.

Steffan Rudvall

Citat från: Will Stewart skrivet  8 oktober 2022 kl. 01:00:59Har inte hört Mattias som Råbarkar Sam.

Antar att han låter som Plankton och Herr Blick......

Ok nu kom vi off topic.
Titta i tråden om The Looney Tunes Show... Hur som helst hoppas jag att Mario filmen dubbas men att det inte blir lika kändisfixerat i den svenska versionen.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet  8 oktober 2022 kl. 00:31:54Ah, du menar på det sättet? Då är det en helt annan femma.
Då skulle det bli en callback på ett eller annat sätt, om någon av de får rollen.  :)
Troligen, det fanns på Youtube förut en video där Yoshis röst hade pitchats nedåt. Och då hörde man tydligt en "normal" mansröst.
Alla av dina förslag låter som toppenval. Även Jan Åström (som MOA föreslog redan) hade blivit en bra kandidat.
Yes!Jag hoppas på honom :D

gstone

Jag hoppas på att det i alla fall blir några Kändisar.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Information eller kanske

Benjamin Ingrosso kommer bli erbjuden rollen som Mario Det måste han, han är jättekänd plus han har italienskt ursprung från både morsans och farsans sida.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  9 oktober 2022 kl. 16:51:20Tror ni att filmen kommer dubbas ?
Troligen, det är en CGI-film och Mario når ut till en bred målgrupp, stora som små. Så det vore märkligare om den inte fick någon dubbning.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Citat från: Lillefot skrivet  9 oktober 2022 kl. 16:52:50Troligen, det är en CGI-film och Mario når ut till en bred målgrupp, stora som små. Så det vore märkligare om den inte fick någon dubbning.
Om den dessutom redan dubbats till danska & norska så kommer den nog också att dubbas till svenska.
& jag hoppas på Jan Åström

Sabelöga

Detta börjar bli löjligt. Filmen kommer dubbas till norska, danska, finska och isländska, men den svenska dubben lyser med sin frånvaro!

Förresten, skulle administratörerna kunna döpa om den här tråden till Super Mario Bros. Filmen som filmen faktiskt heter?
Houba !