Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Super Mario Bros. Filmen (Super Mario Bros, 2023)

Startat av TonyTonka, 23 april 2015 kl. 22:55:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet 22 oktober 2022 kl. 03:07:41UIP skrev i ett mejl till MovieZine att "det inte finns några bekräftade svenska dubbröster ännu".

https://www.moviezine.se/nyheter/sa-later-super-mario-pa-svenska-i-den-kommande-filmen
Fast så brukar det alltid heta från officiellt håll tills dess att distributören själv offentliggjort röster, av den enkla anledningen att distributörerna/filmbolagen själva brukar vilja kontrollera vad som offentliggörs och hur, så det säger inte så mycket...

Jag menar, ingen distributör skulle någonsin gå ut och säga att röster i en trailer är samma som rösterna kommer vara i filmen; oavsett om de vet att så är fallet eller inte.

Men med det sagt: så här långt innan premiären är det helt klart mer sannolikt att rösterna i trailern är tillfälliga "slaskröster" än att det skulle vara de "skarpa" rösterna.

gstone

Jag hoppas dom har några kändisar i filmen som Peter Magnusson eller Rennie Mirro.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Citat från: E skrivet 21 oktober 2022 kl. 21:44:37Asså trailer-rösterna lät INTE ALLS bra🤢 Var ju nästan som på fan-dub nivå.
Tycker du då att rösterna i den här passar bättre? ???:


https://www.youtube.com/watch?v=nDz7w17WIY0

Steffan Rudvall

Jag gillar Mario skarpt i den där fan-dubben, så skarpt att jag nog skulle föredra om det var så Mario lät i den svenska versionen.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 oktober 2022 kl. 21:28:33Jag gillar Mario skarpt i den där fan-dubben, så skarpt att jag nog skulle föredra om det var så Mario lät i den svenska versionen.
Ska han inte låta som Chris Pratt ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 23 oktober 2022 kl. 21:36:25Ska han inte låta som Chris Pratt ?
När det är en etablerat karaktär med etablerad röst så behöver man inte utgå från Chris Pratt. Det är i alla fall min åsikt.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 oktober 2022 kl. 21:37:51När det är en etablerat karaktär med etablerad röst så behöver man inte utgå från Chris Pratt. Det är i alla fall min åsikt.
Det tycker jag med, och jag håller med att Mario i fandubben lät också mer passande än vad både Pratt samt skådisen i den officiella svenska trailern gjorde.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 oktober 2022 kl. 21:37:51När det är en etablerat karaktär med etablerad röst så behöver man inte utgå från Chris Pratt. Det är i alla fall min åsikt.
Jag antar att dom kommer ut gå från Pratt.

Oavsett om man fans vill eller inte,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag tycker det är hemskt att det inte är några kända namn med i filmen >:(

Verkligen en besvikelse :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 oktober 2022 kl. 08:36:17Jag tycker det är hemskt att det inte är några kända namn med i filmen >:(

Verkligen en besvikelse :(
Menar du i originalversionen då, eller? För den svenska versionen vet vi ju ingenting om än.
(Fast nog tycker jag personligen att flertalet av namnen i originalversionen är kända)

E


MOA

Rätt coola röster,Bowser lät lik Jan Åström även om de int va han.
Hoppas att han blir Bowsers officiella röst!

Skokaka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 oktober 2022 kl. 08:51:09Menar du i originalversionen då, eller? För den svenska versionen vet vi ju ingenting om än.
(Fast nog tycker jag personligen att flertalet av namnen i originalversionen är kända)
Förutom att vi kan i hela fall vara säkra på att Melker Duborg var Toad. ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 oktober 2022 kl. 08:51:09Menar du i originalversionen då, eller? För den svenska versionen vet vi ju ingenting om än.
(Fast nog tycker jag personligen att flertalet av namnen i originalversionen är kända)
Jag menar svenska versionen
Moviezine skrev ju så här " Av trailern att döma är det inga kända namn som anslutit sig till projektet, likt den stjärnspäckade rollistan i den engelska versionen. Jämförelsevis hade "Sonic the Hedgehog"-filmerna inga stjärnor heller, utan mer etablerade röstskådespelare som Christian Hedlund och Jonas Kruse. "



Så det btyder väl att det inte är några kändisar :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.