Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Super Mario Bros. Filmen (Super Mario Bros, 2023)

Startat av TonyTonka, 23 april 2015 kl. 22:55:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet 22 oktober 2022 kl. 03:07:41UIP skrev i ett mejl till MovieZine att "det inte finns några bekräftade svenska dubbröster ännu".

https://www.moviezine.se/nyheter/sa-later-super-mario-pa-svenska-i-den-kommande-filmen
Fast så brukar det alltid heta från officiellt håll tills dess att distributören själv offentliggjort röster, av den enkla anledningen att distributörerna/filmbolagen själva brukar vilja kontrollera vad som offentliggörs och hur, så det säger inte så mycket...

Jag menar, ingen distributör skulle någonsin gå ut och säga att röster i en trailer är samma som rösterna kommer vara i filmen; oavsett om de vet att så är fallet eller inte.

Men med det sagt: så här långt innan premiären är det helt klart mer sannolikt att rösterna i trailern är tillfälliga "slaskröster" än att det skulle vara de "skarpa" rösterna.

gstone

Jag hoppas dom har några kändisar i filmen som Peter Magnusson eller Rennie Mirro.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Citat från: E skrivet 21 oktober 2022 kl. 21:44:37Asså trailer-rösterna lät INTE ALLS bra🤢 Var ju nästan som på fan-dub nivå.
Tycker du då att rösterna i den här passar bättre? ???:


https://www.youtube.com/watch?v=nDz7w17WIY0

Steffan Rudvall

Jag gillar Mario skarpt i den där fan-dubben, så skarpt att jag nog skulle föredra om det var så Mario lät i den svenska versionen.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 oktober 2022 kl. 21:28:33Jag gillar Mario skarpt i den där fan-dubben, så skarpt att jag nog skulle föredra om det var så Mario lät i den svenska versionen.
Ska han inte låta som Chris Pratt ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 23 oktober 2022 kl. 21:36:25Ska han inte låta som Chris Pratt ?
När det är en etablerat karaktär med etablerad röst så behöver man inte utgå från Chris Pratt. Det är i alla fall min åsikt.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 oktober 2022 kl. 21:37:51När det är en etablerat karaktär med etablerad röst så behöver man inte utgå från Chris Pratt. Det är i alla fall min åsikt.
Det tycker jag med, och jag håller med att Mario i fandubben lät också mer passande än vad både Pratt samt skådisen i den officiella svenska trailern gjorde.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 oktober 2022 kl. 21:37:51När det är en etablerat karaktär med etablerad röst så behöver man inte utgå från Chris Pratt. Det är i alla fall min åsikt.
Jag antar att dom kommer ut gå från Pratt.

Oavsett om man fans vill eller inte,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag tycker det är hemskt att det inte är några kända namn med i filmen >:(

Verkligen en besvikelse :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 oktober 2022 kl. 08:36:17Jag tycker det är hemskt att det inte är några kända namn med i filmen >:(

Verkligen en besvikelse :(
Menar du i originalversionen då, eller? För den svenska versionen vet vi ju ingenting om än.
(Fast nog tycker jag personligen att flertalet av namnen i originalversionen är kända)

E


MOA

Rätt coola röster,Bowser lät lik Jan Åström även om de int va han.
Hoppas att han blir Bowsers officiella röst!

Skokaka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 oktober 2022 kl. 08:51:09Menar du i originalversionen då, eller? För den svenska versionen vet vi ju ingenting om än.
(Fast nog tycker jag personligen att flertalet av namnen i originalversionen är kända)
Förutom att vi kan i hela fall vara säkra på att Melker Duborg var Toad. ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 oktober 2022 kl. 08:51:09Menar du i originalversionen då, eller? För den svenska versionen vet vi ju ingenting om än.
(Fast nog tycker jag personligen att flertalet av namnen i originalversionen är kända)
Jag menar svenska versionen
Moviezine skrev ju så här " Av trailern att döma är det inga kända namn som anslutit sig till projektet, likt den stjärnspäckade rollistan i den engelska versionen. Jämförelsevis hade "Sonic the Hedgehog"-filmerna inga stjärnor heller, utan mer etablerade röstskådespelare som Christian Hedlund och Jonas Kruse. "



Så det btyder väl att det inte är några kändisar :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.