Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Tonårsröster

Startat av clash, 2 mars 2006 kl. 13:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Barks lover

Jag har sett ett par avsnitt av Witch och jag inte tycker om är mixen, vissa delar är det svårt att höra vad dom säger på grund av musiken, och att Tv4 vägrar att sätta ut credits.
Med risk för off-topic frågar jag om credits till serien. Dom enda jag har lyckas identifiera är Elina Reader och Jasmine Heiruka.

clash

Elina e nog med men vem spelar Jasmine`? Inte Cornelia ialla fall.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Elina spelar Will i Witch, men Jasmine Heikura står åtminstone inte med på den pyttekorta rollista jag fått från pressavdelningarna på både Jetix och TV4. Den lilla rollista jag fått är:

Will - Elina Raeder
Hay Lin - Tova Hed
Cornelia - Sara Hed
Irma - Mikaela Ardai Jennefors
Taranee - Emilia Bogilaj
Caleb - Albin Flinkas
Cedric - Johan Hedenberg
Prince Phobos - Dan Ekborg
Blunk - Claes Ljungmark

Men jag vet inte hur många fler skådisar som medverkar i biroller och inte återfinns i den där korta listan...

Linnzy

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 april 2006 kl. 21:56:22
Elina spelar Will i Witch, men Jasmine Heikura står åtminstone inte med på den pyttekorta rollista jag fått från pressavdelningarna på både Jetix och TV4. Den lilla rollista jag fått är:

Will - Elina Raeder
Hay Lin - Tova Hed
Cornelia - Sara Hed
Irma - Mikaela Ardai Jennefors
Taranee - Emilia Bogilaj
Caleb - Albin Flinkas
Cedric - Johan Hedenberg
Prince Phobos - Dan Ekborg
Blunk - Claes Ljungmark

Men jag vet inte hur många fler skådisar som medverkar i biroller och inte återfinns i den där korta listan...

Jag kunde inte hitta witch på dubbningshemsidan, vilken tur att den fanns här..även om jag sett serien många många många gånger både på svenska och engelska så har jag inte lyckats identifiera skådespelarna...igår rensade jag bland mina inspelade VHS:er för att än en gång se om jag kunde hitta mitt saknade band med sailor moon...but no such luck..iallafall, några avsnitt med witch dök upp och när jag hörde Taranee så tänkte jag helt plötsligt på Kari i Digimon...så jagtänkte göra en snabbkoll....och det var ju hekt rätt :)

dumt att rollistan inte ens finns på nån av de tre dvd:erna som gavs ut :(

Daniel Hofverberg

Jag håller med att det är väldigt synd att DVD-utgåvorna av WITCH inte har utsatta credits.

Det var förstås dumt att inte lägga ut den här begränsade rollistan i Svenska röster och credits - jag vill minnas att jag avvaktade med det i väntan på att förhoppningsvis få tag i mer begränsade uppgifter (fler röster, regissör/översättare eller dubbningsbolag), men sen blev det tydligen bortglömt då jag inte lyckades få tag i något mer. Det var förstås inte så lyckat, så jag ska försöka få ut listan som creditlista här på sajten; även en begränsad lista är ju bättre än ingenting...

Elios

Var WITCH då möjligen Albin Flinkas första dubbning eller en av dem första kanske!? 

TonyTonka

Citat från: Elios skrivet  8 augusti 2022 kl. 19:05:20Var WITCH då möjligen Albin Flinkas första dubbning eller en av dem första kanske!?
Hans första dubbningsroll var Flipper från 1996. Då under namnet Albin Holmberg.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet  8 augusti 2022 kl. 19:13:20Hans första dubbningsroll var Flipper från 1996. Då under namnet Albin Holmberg.
Vilken var den första där han hette Flinkas då?