Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Scooby Doo

Startat av TonyTonka, 16 juli 2008 kl. 01:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa Scooby-Doo tv-serien?

Scooby Doo, Where Are You? (Scooby Doo, Var är du?)
9 (22.5%)
The Scooby-Doo Show
14 (35%)
Scooby-Doo and Scrappy
3 (7.5%)
The New Scooby-Doo Movies
3 (7.5%)
The New Scooby-Doo Mysteries
0 (0%)
The 13 Ghosts of Scooby-Doo
1 (2.5%)
Scooby's All-Star Laff-A-Lympics
0 (0%)
A Pup Named Scooby-Doo (Valpen Scooby-Doo)
1 (2.5%)
What's New Scooby-Doo? (Våran Scooby-Doo)
3 (7.5%)
Scooby-Doo and Shaggy get a Clue (Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Scooby Doo! Mystery Incorperated (Scooby Doo! Mysteriegänget)
5 (12.5%)
The New Scooby-Doo and Scrappy Show
1 (2.5%)

Antal personer som röstat: 38


Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Tyvärr tycks Scooby-Doos första mysterier saknas i Kungliga Bibliotekets arkiv (Svensk Mediedatabas), så därför kan jag tyvärr inte kolla upp saken den vägen; annars hade jag gärna gjort det. :(

Inte heller verkar den finnas kvar i någon butik, utan den verkar vara utgången överallt, annars hade jag köpt den själv. Om jag råkar hitta åt den någonstans kan jag absolut köpa den och undersöka saken, men annars finns det tyvärr inte mycket jag kan göra just nu... Filmen kan säkert dyka upp på någon loppis tids nog, men åtminstone här i Skellefteå brukar sådana aldrig förekomma så här års, utan bara på somrarna.

TonyTonka

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 10 februari 2020 kl. 14:08:05
Vilken dubbning har den här?

Enligt baksidan av dvd:n på den bifogade bilden saknas svenskt ljudspår. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 14 februari 2020 kl. 17:10:34
Enligt baksidan av dvd:n på den bifogade bilden saknas svenskt ljudspår. ^^
Det hade jag helt missat, men det har du så rätt i - det står ju uttryckligen att den bara har engelskt, tyskt och spanskt ljudspår. Samt textning på femtioelva olika språk.

Henrik Karlsson

Citat från: TonyTonka skrivet 14 februari 2020 kl. 17:10:34
Enligt baksidan av dvd:n på den bifogade bilden saknas svenskt ljudspår. ^^
Jag tittade inte på baksidan eftersom det var ett svenskt omslag och jag tänkte att det därför borde innehålla svenskt tal.

Gustav Jonsson

Citat från: Alexander skrivet 26 januari 2020 kl. 15:46:09
Dubbas inte sången, är då att kunden har bett om att inte göra det. Inget görs av lathet på en arbetsplats.  :)
I sådan fall varför har Sun Studio och SDI media aldrig dubbat sångerna från Scooby Doo filmerna medans BTI Studio dubbade sångerna i Scooby Doo i vilda västern?

Gustav Jonsson

Citat från: Alexander skrivet 26 januari 2020 kl. 15:46:09
Dubbas inte sången, är då att kunden har bett om att inte göra det. Inget görs av lathet på en arbetsplats.  :)
I sådan fall varför har Sun Studio och SDI media aldrig dubbat sångerna från Scooby Doo filmerna medans BTI Studio dubbade sångerna i Scooby Doo i vilda västern?

Gustav Jonsson

#398
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 februari 2020 kl. 13:59:36
Såvitt jag vet är det fyra avsnitt av Scooby-Doo - Where Are You? som Sun Studio i Köpenhamn dubbat - tre avsnitt från säsong 1 (Hassle in the Castle, Go Away Ghost Ship och A Night of Fright is No Delight) och ett avsnitt från säsong 2 (The Haunted House Hang-Up). Det är dock bara det sistnämnda som finns med på DVD-boxarna med serien, och de tre förstnämnda avsnitten finns bara med Sun Studios dubb på samlingsfilmen Scooby-Doo's ruskigaste historier (de har Mediadubb Internationals originaldubb från TV3 på DVD-boxen).

Därutöver har Sun Studio i Stockholm dubbat ytterligare 7 avsnitt av serien, närmare bestämt samtliga återstående avsnitt av säsong 2. Säsong 2-boxen innehåller uteslutande Sun Studios dubbningar (Stockholm och Köpenhamn), och där har alltså TV3s originaldubbningar inte använts. Oklart dock om TV3 någonsin dubbade och sände avsnitt 5 - 8 av säsong 2, för jag har inget minne av att ha sett dem på TV3 och har heller inga inspelningar av de avsnitten...
Denna Dvd är från samma tid som Scooby-Doo's ruskigaste historier och den har svenskt  tal och innehåller tre avsnitt av Scooby Doo Var är du! och ett avsnitt av The Scooby Doo Show. På baksidan står det svenska röster och där listas Sun Studios Köpenhamn gäng alltså är jag rädd att Sun Studio också dubbat om följande avsnitt.

"A Gaggle of Galloping Ghosts"
Which Witch is Which?"   
"That's Snow Ghost"

Detta betyder att 7 avsnitt dubatts om av Sun Studio Köpenhamn det kan finnas fler jag tror dem dubbade ”Mine Your Own Business” men jag är inte säker.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 februari 2020 kl. 13:59:36
Såvitt jag vet är det fyra avsnitt av Scooby-Doo - Where Are You? som Sun Studio i Köpenhamn dubbat - tre avsnitt från säsong 1 (Hassle in the Castle, Go Away Ghost Ship och A Night of Fright is No Delight) och ett avsnitt från säsong 2 (The Haunted House Hang-Up). Det är dock bara det sistnämnda som finns med på DVD-boxarna med serien, och de tre förstnämnda avsnitten finns bara med Sun Studios dubb på samlingsfilmen Scooby-Doo's ruskigaste historier (de har Mediadubb Internationals originaldubb från TV3 på DVD-boxen).

Därutöver har Sun Studio i Stockholm dubbat ytterligare 7 avsnitt av serien, närmare bestämt samtliga återstående avsnitt av säsong 2. Säsong 2-boxen innehåller uteslutande Sun Studios dubbningar (Stockholm och Köpenhamn), och där har alltså TV3s originaldubbningar inte använts. Oklart dock om TV3 någonsin dubbade och sände avsnitt 5 - 8 av säsong 2, för jag har inget minne av att ha sett dem på TV3 och har heller inga inspelningar av de avsnitten...

Har inte "Mine Your Own Business" också dubbats av Sun Studio Köpenhamn? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 17 februari 2020 kl. 23:13:08

Denna Dvd är från samma tid som Scooby-Doo's ruskigaste historier och den har svenskt  tal och innehåller tre avsnitt av Scooby Doo Var är du! och ett avsnitt av The Scooby Doo Show. På baksidan står det svenska röster och där listas Sun Studios Köpenhamn gäng alltså är jag rädd att Sun Studio också dubbat om följande avsnitt.

"A Gaggle of Galloping Ghosts"
Which Witch is Which?"   
"That's Snow Ghost"

Jag har den filmen hemma och det är Media Dubbs röster på "Scooby-Doo - Where are you?" avsnitten. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Gustav Jonsson

Dåligt gjort av Wanner att bara skriva ut rösterna för ett avsnitt men inte de andra 3.

Alexander

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 17 februari 2020 kl. 15:32:53
I sådan fall varför har Sun Studio och SDI media aldrig dubbat sångerna från Scooby Doo filmerna medans BTI Studio dubbade sångerna i Scooby Doo i vilda västern?

Det är så det funkar.
Får man inte betalt för att göra sångerna, så görs inte sångerna. Då lägger man inte ner de timmarna på att göra dom.

Henrik Karlsson

Igår såg jag på dvd:n Scooby-Doo: 13 Spooky Tales - Holiday Chills and Thrills och såg avsnittet Snow job too small från  Scooby-Doo och Scrappy med en dubbning som vi tidigare sett på dvd:n Scooby Doo: Werewolves

Någon som vet vad det är för dubbning och var den använts?

Rösterna var följande:

Scooby-Doo - Mikael Roupé
Shaggy - Thomas Engelbrektson
Scrappy-Doo - (Okänd kvinnlig skådespelare)

Troligtvis en Sun Studio Köpenhamn dubbning.
Någon som vet något mer om denna dubbning?

Scoobydoofan1

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 22 februari 2020 kl. 21:10:08
Igår såg jag på dvd:n Scooby-Doo: 13 Spooky Tales - Holiday Chills and Thrills och såg avsnittet Snow job too small från  Scooby-Doo och Scrappy med en dubbning som vi tidigare sett på dvd:n Scooby Doo: Werewolves

Någon som vet vad det är för dubbning och var den använts?

Rösterna var följande:

Scooby-Doo - Mikael Roupé
Shaggy - Thomas Engelbrektson
Scrappy-Doo - (Okänd kvinnlig skådespelare)

Troligtvis en Sun Studio Köpenhamn dubbning.
Någon som vet något mer om denna dubbning?
Är inte det Scooby doo och de 13 gastar serien från 1985? Undrar också har den serien släpps på dvd i Sverige med samma dubbning som visades på tv?