Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Svensk Röst Till Earthworm Jim

Startat av MOA, 6 maj 2022 kl. 21:02:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Vilken briljant idé!Skriv förslag om svenska röster till Earthworm Jim
Jag drömde att jag såg de på svenska & Johan Hedenberg spelade Evil The Cat

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  6 maj 2022 kl. 21:02:11
Vilken briljant idé!Skriv förslag om svenska röster till Earthworm Jim
Jag drömde att jag såg de på svenska & Johan Hedenberg spelade Evil The Cat

Som jag meddelade förut, jag tänkte att Hasse Jonsson, Staffan Hallerstam, och Johan Hedenberg kan spela Jim, Peter, och Evil i respektive order. Baserat på deras insatser i AOSTH. Serien kan få kallas Daggmasken Jim på Svenska.

Om serien får två dubbar så kanske Anders Byström är i den andra? Kanske inte det bästa i tanken, men, nåja... :P

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  6 maj 2022 kl. 21:16:32
Som jag meddelade förut, jag tänkte att Hasse Jonsson, Staffan Hallerstam, och Johan Hedenberg kan spela Jim, Peter, och Evil i respektive order. Baserat på deras insatser i AOSTH. Serien kan få kallas Daggmasken Jim på Svenska.

Om serien får två dubbar så kanske Anders Byström är i den andra? Kanske inte det bästa i tanken, men, nåja... :P
Jag e inter säker på att Hasse skulle passa som Jim

Steffan Rudvall

Steve Kratz måste ju vara den som skulle ha spelat Jim...

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 maj 2022 kl. 23:39:19
Steve Kratz måste ju vara den som skulle ha spelat Jim...
Hade nog låtit bättre

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 maj 2022 kl. 23:39:19
Steve Kratz måste ju vara den som skulle ha spelat Jim...

Låter bra. Här är lite mer alternativ jag kommer på eftersom jag är inte helt säker på vilka som skulle vara bäst i rollen:

Per Sandborgh, Dick Eriksson, Nick Atkinson, Anders Öjebo, Andreas Nilsson, eller Tommy Nilsson.

Någon av dessa må passa...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  7 maj 2022 kl. 22:27:24
Låter bra. Här är lite mer alternativ jag kommer på eftersom jag är inte helt säker på vilka som skulle vara bäst i rollen:

Per Sandborgh, Dick Eriksson, Nick Atkinson, Anders Öjebo, Andreas Nilsson, eller Tommy Nilsson.

Någon av dessa må passa...
Per Sandborgh var den första jag kom på för han e den enda(Såvitt jag vet)som dubbat Dan Castelaneta

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  7 maj 2022 kl. 23:36:29
Per Sandborgh var den första jag kom på för han e den enda(Såvitt jag vet)som dubbat Dan Castelaneta

Anders Byström gjorde väl det också? Jag vet att han var inte så bra som Homer, men jag undrar hur Anders skulle låta som Jim...

Nu så är den stora frågan om Anders och Per skulle använda deras Homer röster eller om de ska låta på ett annat sätt. Per kan ju annars använda sin vanliga röst som man brukar höra i dubbning...

Steffan Rudvall

Dan Ekborg skulle också fungera, Han har dubbat Castelaneta även om Castelaneta inte var originalrösten i det fallet...

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 maj 2022 kl. 00:45:24
Dan Ekborg skulle också fungera, Han har dubbat Castelaneta även om Castelaneta inte var originalrösten i det fallet...

Just det ja, hur kan man glömma den insatsen? Låter bra.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 maj 2022 kl. 00:45:24
Dan Ekborg skulle också fungera, Han har dubbat Castelaneta även om Castelaneta inte var originalrösten i det fallet...
Ja Castelaneta ersatte Robin Williams

Skokaka

Nåja, nu när jag ändå håller på så kan jag väl försvenska namnen på de andra två figurerna.

Peter Puppy kan kallas för "Valle/Ville Valp" (Det beror på vilket låter bättre), och Evil The Cat kan få heta "Katten Elak" tror jag. ;)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 21 maj 2022 kl. 16:15:09
Nåja, nu när jag ändå håller på så kan jag väl försvenska namnen på de andra två figurerna.

Peter Puppy kan kallas för "Valle/Ville Valp" (Det beror på vilket låter bättre), och Evil The Cat kan få heta "Katten Elak" tror jag. ;)
Ånej jag e rätt emot översätta karaktärsnamn

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 21 maj 2022 kl. 17:00:31
Ånej jag e rätt emot översätta karaktärsnamn

Så de ska behålla sina namn? Och huvudkaraktären ska fortfarande få heta Earthworm Jim istället för Daggmasken Jim?

MOA

Nehehehej!Kan bara inte!Kommer låta så dåligt
LoL