Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Har Disney i Norden övergett Amphibia?

Startat av KurageDHH, 10 augusti 2021 kl. 23:13:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 24 september 2022 kl. 17:24:27Snälla sluta.
Hen ska sluta klaga disney channel och titta program på Disney Plus. Det är disney som bestämmer vilka program som visar. Om programmet är viktigt då kan hen kontakt disney på Facebook och andra sociala medier, telefon eller e-post.

Samlaren

Citat från: Oskar skrivet 24 september 2022 kl. 18:33:20Hen ska sluta klaga disney channel och titta program på Disney Plus. Det är disney som bestämmer vilka program som visar. Om programmet är viktigt då kan hen kontakt disney på Facebook och andra sociala medier, telefon eller e-post.
Hen? Vad menar du med det?

Steffan Rudvall

Citat från: Samlaren skrivet  3 oktober 2022 kl. 13:30:33Hen? Vad menar du med det?
Hen är ett könsneutralt pronomen. Det används ofta när man inte vet vad personens egentliga pronomen är men också som pronomen för dem som inte identifierar sig som han eller hon.

Samlaren

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 oktober 2022 kl. 17:08:00Hen är ett könsneutralt pronomen. Det används ofta när man inte vet vad personens egentliga pronomen är men också som pronomen för dem som inte identifierar sig som han eller hon.
Ställde den frågan mer som irioni. För jag och alla i min närhet använder aldrig det ordet.

Goliat

Citat från: Samlaren skrivet  3 oktober 2022 kl. 18:20:32Ställde den frågan mer som irioni. För jag och alla i min närhet använder aldrig det ordet.
Då får du väl introducera ordet. 🙃

KurageDHH

Citat från: Oskar skrivet 24 september 2022 kl. 18:33:20Det är disney som bestämmer vilka program som visar.
Har alla länder (istället för bara USA) varit med och bestämma vilka program dom får ha så skulle Norden ha på direkten flyttat över Amphibia till Disney Channel och/eller Disney+ efter Disney XDs nedläggning istället för tvingas vänta ett år.

Samlaren

Angående Disney+ Norden så bestämmer USA, jag kan inte uttala mig om hur det ser i andra länder. 

KurageDHH

#232
Citat från: Samlaren skrivet  5 oktober 2022 kl. 19:02:10Angående Disney+ Norden så bestämmer USA, jag kan inte uttala mig om hur det ser i andra länder.
Det är därför personalerna i USA är en samling själviska kräk som borde spärras på livstid för att serien inte fick visas i Norden under ett år.

Samma sak gäller om dom har bestämt att s 2 och 3 inte fick visas.

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet  5 oktober 2022 kl. 20:31:26Det är därför personalerna i USA är en samling själviska kräk som borde spärras på livstid för att serien inte fick visas i Norden under ett år.

Samma sak gäller om dom har bestämt att s 2 och 3 inte fick visas.
Du kankse överdriver lite.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

Citat från: gstone skrivet  5 oktober 2022 kl. 22:26:03Du kankse överdriver lite.
Vem överdriver? Det är en fakta.
Disneyföretaget i USA är som det onda imperiet fast i verkligheten. Alltid måste styra över vilka program som får visas på Disneykanalerna eller Disney+ i Norden. Att Amphibia togs bort nu från Disney Channel utan att ha sänt andra halvan av säsong 3 än så länge kan vara ett bevis på att dom är onda.

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet  6 oktober 2022 kl. 18:56:29Vem överdriver? Det är en fakta.
Disneyföretaget i USA är som det onda imperiet fast i verkligheten. Alltid måste styra över vilka program som får visas på Disneykanalerna eller Disney+ i Norden. Att Amphibia togs bort nu från Disney Channel utan att ha sänt andra halvan av säsong 3 än så länge kan vara ett bevis på att dom är onda.
Fast de går väl efter efterfrågan också och tittarfrågor, om det är få så lär de få sämre och då väljer de bort, allt handlar om intresse, något som blir populärt i ett land behöver inte bli det i ett annat tyvärr.

KurageDHH

#236
Citat från: Goliat skrivet  7 oktober 2022 kl. 11:43:41Fast de går väl efter efterfrågan också och tittarfrågor, om det är få så lär de få sämre och då väljer de bort, allt handlar om intresse, något som blir populärt i ett land behöver inte bli det i ett annat tyvärr.
Jag skickade PM till Mikaela Tidermark (hon var med och dubba Amphibia) här och hon har svarat att sista avsnitten har dubbats klart sen i juli. Så jag förstår inte varför att Disney Channel väljer bort plötsligt serien när de sista avsnitten har dubbats! Var det inte meningen att Disney Channel skall sända en hel säsong innan den blev tillgänglig på Disney+?

Varför måste allting handla om efterfrågan och tittarsiffor? Kan man inte bara skita i den och låta serien få visas klart i Norden?

Det verkar ut så att alla i Norden är likadana när dom hellre ruttna bort sina hjärnor framför bumbi-idioterna och heffaklumpsidioterna än helhjärtade underhållande som Amphibia. :'(

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet  7 oktober 2022 kl. 14:33:55Var det inte meningen att Disney Channel skall sända en hel säsong innan den blev tillgänglig på Disney+?
Nej då det är två helt olika saker. De har ingen koppling till varandra på så vis. Disney+ är en streamingtjänst och Disney Channel är en tv-kanal, på streaming kan man välja vad man vill ha men på tv så är det enbart ett program som kan visas samtidigt. Under pandemin ökade streaming lavinartat, netflix fick ju till och med sänka kvalitén under en period för det inte skulle bli paus med buffring. Så jag tror personligen att tvn bara finns kvar "bara för att".

Förr var det väl så om en serie som gick på tv skulle gå färdigt innan den släpps på annan media men nu görs saker specifikt för streaming.

Det finns för- och nackdelar, men jag tror tyvärr inte det är en högt prioriterad serie för disney channel. Har tittat lite på tv.nu och det finns en del nya men de verkar fokusera på blanda nyare serier riktade för de riktigt små och därefter tonåringar som är lite äldre program.

Det verkar som de kör lika i USA som i Sverige:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_programs_broadcast_by_Disney_Channel

Tror också att många väljer streaming då den yngre generationen har platta/tablett/telefon de tittar på.

KurageDHH

#238
Citat från: Goliat skrivet  7 oktober 2022 kl. 15:22:55Nej då det är två helt olika saker. De har ingen koppling till varandra på så vis. Disney+ är en streamingtjänst och Disney Channel är en tv-kanal, på streaming kan man välja vad man vill ha men på tv så är det enbart ett program som kan visas samtidigt. Under pandemin ökade streaming lavinartat, netflix fick ju till och med sänka kvalitén under en period för det inte skulle bli paus med buffring. Så jag tror personligen att tvn bara finns kvar "bara för att".

Förr var det väl så om en serie som gick på tv skulle gå färdigt innan den släpps på annan media men nu görs saker specifikt för streaming.

Det finns för- och nackdelar, men jag tror tyvärr inte det är en högt prioriterad serie för disney channel. Har tittat lite på tv.nu och det finns en del nya men de verkar fokusera på blanda nyare serier riktade för de riktigt små och därefter tonåringar som är lite äldre program.

Det verkar som de kör lika i USA som i Sverige:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_programs_broadcast_by_Disney_Channel

Tror också att många väljer streaming då den yngre generationen har platta/tablett/telefon de tittar på.
Det skulle va vansinne om Disney Channel väljer att hoppa över andra halvan av säsong 3 (frånsett att kanalen har hoppat över säsong 2). Det är meningen att en linjär kanal (eller streamingtjänst) skall visa en hel säsong av en serie.

Säsong 3 måste visas klart i Norden, för att det är en jätteviktig serie!

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet  7 oktober 2022 kl. 17:46:14Det skulle va vansinne om Disney Channel väljer att hoppa över andra halvan av säsong 3 (frånsett att kanalen har hoppat över säsong 2). Det är meningen att en linjär kanal (eller streamingtjänst) skall visa en hel säsong av en serie.

Säsong 3 måste visas klart i Norden, för att det är en jätteviktig serie!
Vad har den för tittarsiffror i Sverige? Men jo det är en bra serie.