Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som du gillar i roller som andra inte gillar

Startat av Mathilda Gustafsson, 11 mars 2021 kl. 20:38:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Åh, jag kommer att få en massa hat för det här. Men i hela fall:...

Jan Modin som Benjamin Syrsa och Långben, Benke Skogholt som Svarte Petter, Daniel Goldmann som Ludwig von Anka och Kanin, Olli Markenros som Nalle Puh, Marie Isedal som Nasse, Roger Storms roller, Anders Öjebo som Timothy Mus, Olika röster i omdubbningar, Anders Byström som Bagheera och Homer Simpson, Sissel Kyrkjebø som Ariel, Mikaela Tidermark som Jasmine, Mikael Samuelsson som Jafar, Anna Isbäck som Mulan, Johan Ulvesson som Mike Wazowski, Tommy Nilsson som Tiger (Från "Resan Till Amerika"), Thomas Engelbrektsson som Fred Flinta, Mikael Roupé som Barney Granit, Joakim Jennefors som Alex, etc...

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 14 oktober 2022 kl. 19:50:21Åh, jag kommer att få en massa hat för det här. Men i hela fall:...

Jan Modin som Benjamin Syrsa och Långben, Benke Skogholt som Svarte Petter, Daniel Goldmann som Ludwig von Anka och Kanin, Olli Markenros som Nalle Puh, Marie Isedal som Nasse, Roger Storms roller, Anders Öjebo som Timothy Mus, Olika röster i omdubbningar, Anders Byström som Bagheera och Homer Simpson, Sissel Kyrkjebø som Ariel, Mikaela Tidermark som Jasmine, Mikael Samuelsson som Jafar, Anna Isbäck som Mulan, Johan Ulvesson som Mike Wazowski, Tommy Nilsson som Tiger (Från "Resan Till Amerika"), Thomas Engelbrektsson som Fred Flinta, Mikael Roupé som Barney Granit, Joakim Jennefors som Alex, etc...
Joakim Jennerfors som Alex har jag absolut ingenting emot, Han är en perfekt ersättare faktiskt om man nu kan kalla honom det då han är ju spelat Alex innan Björn Kjellman. Det är inte heller några som helst problem med Jan Modin som Benjamin Syrsa. Sen skulle jag inte alls vilja påstå att Sissela Kyrkjebö skulle vara en som andra inte gillar. Om du fått dessa idéer från forumet så är det nog inte att man inte gillar dem utan att det finns bättre insatser bara.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 oktober 2022 kl. 20:04:52Joakim Jennerfors som Alex har jag absolut ingenting emot, Han är en perfekt ersättare faktiskt om man nu kan kalla honom det då han är ju spelat Alex innan Björn Kjellman. Det är inte heller några som helst problem med Jan Modin som Benjamin Syrsa. Sen skulle jag inte alls vilja påstå att Sissela Kyrkjebö skulle vara en som andra inte gillar. Om du fått dessa idéer från forumet så är det nog inte att man inte gillar dem utan att det finns bättre insatser bara.
Jag tänkte nog då att de flesta kanske föredrar Björn Kjellman som rollen i Alex. Visst är han bra, men det är något med Joakim som jag tycker om i rollen... Och problemet med Sissela som Ariel kan vara den Norska brytningen, men annars så tycker jag att hon funkade bra i rollen. Och ni nämnde ju att Jan Modin som Benjamin Syrsa var inte så populärt hos andra, jag håller med om att han var bra.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 14 oktober 2022 kl. 19:50:21Åh, jag kommer att få en massa hat för det här. Men i hela fall:...

Jan Modin som Benjamin Syrsa och Långben, Benke Skogholt som Svarte Petter, Daniel Goldmann som Ludwig von Anka och Kanin, Olli Markenros som Nalle Puh, Marie Isedal som Nasse, Roger Storms roller, Anders Öjebo som Timothy Mus, Olika röster i omdubbningar, Anders Byström som Bagheera och Homer Simpson, Sissel Kyrkjebø som Ariel, Mikaela Tidermark som Jasmine, Mikael Samuelsson som Jafar, Anna Isbäck som Mulan, Johan Ulvesson som Mike Wazowski, Tommy Nilsson som Tiger (Från "Resan Till Amerika"), Thomas Engelbrektsson som Fred Flinta, Mikael Roupé som Barney Granit, Joakim Jennefors som Alex, etc...

Jag har ingenting alls emot Jan Modin som Benjamin Syrsa, Daniel Goldmann som Ludwig Von Anka, Roger Storm i många av de roller han gjort, Anders Öjebo som Timothy Mus, många röster i olika omdubbningar, Sissel Kyrkjebø som Ariel, Mikael Samuelsson som Jafar eller Joakim Jennefors som Alex, varifrån fick du för dig det...? (jag antar att du "fuskat" genom att gå igenom alls jag skrivit genom åren...?)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 oktober 2022 kl. 20:34:33Jag har ingenting alls emot Jan Modin som Benjamin Syrsa, Daniel Goldmann som Ludwig Von Anka, Roger Storm i många av de roller han gjort, Anders Öjebo som Timothy Mus, många röster i olika omdubbningar, Sissel Kyrkjebø som Ariel, Mikael Samuelsson som Jafar eller Joakim Jennefors som Alex, varifrån fick du för dig det...? (jag antar att du "fuskat" genom att gå igenom alls jag skrivit genom åren...?)
Ja... Sökte sånt du skrev om förut. Jag vet dock att du själv tyvärr inte tycker om de flesta jag skrev om. Men som sagt, man hör ju Sissels Norska brytning, så det kanske är ett problem? Men filmen utspelar sig väl ändå någonstans i Europa, så själv tycker jag att det inte vore något fel med att Ariel är Norsk. Och du verkar nog mer förtjust i Bo Maniette som Jafar och Björn Kjellman som Alex, men jag kan hålla med om att de är utmärkta i rollerna de med. Och jo, jag gillar Myrra Malmberg som Ariel. Hörde själv inte så mycket dåligt om den insatsen förut och jag ser inte varför den skulle vara dålig... Och Anders Öjebos insats som Timothy Mus var ju i den mindre lyckade dubben av Dumbo, men jag tycker att Anders som Timothy verkar nog vara den bästa delen i dubben...

Steffan Rudvall

Jag tror att du har missförstått i vissa av fallen att man föredrar någon betyder ju inte att man inte gillar någon annan i rollen.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 oktober 2022 kl. 20:50:21Jag tror att du har missförstått i vissa av fallen att man föredrar någon betyder ju inte att man inte gillar någon annan i rollen.
Åh. Just det, som du nämnde redan. Ett missförstånd är det, då.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 14 oktober 2022 kl. 20:54:05Åh. Just det, som du nämnde redan. Ett missförstånd är det, då.

Sen tycker jag att Anders Byström är helt okej i rollen som Bagheera, men i jämförelse med gamla goda Gösta Prüzelius ligger han ändå i lä.

gstone

Freddy Åsblom som Benjamin Syrsa


 Bengt Järnblad  som Geppetto

Stran Cetin  som Den Blå Fén
 
 David Lenneman som Ärlige John

Tomas Strömberg som Jim

Anna Hansson som Älskling

 Sofia Jung som Peggy

Birgitta Rydberg som Jock

Sharon Dyall som Tant Sara

Johan Jern  som Trofast

Alex Kantsjö  som Bull

Pablo Cepeda som Tony

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


Lillefot

Har sagt det förut, men jag tycker fortfarande om Olli Markenros som Nalle Puh även om han är malplacerad som tusan och inte alls lik de engelska rösterna.

Och ja, jag inser att jag är en minioritet på den punkten.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Skokaka

Citat från: Lillefot skrivet 14 oktober 2022 kl. 23:28:48Har sagt det förut, men jag tycker fortfarande om Olli Markenros som Nalle Puh även om han är malplacerad som tusan och inte alls lik de engelska rösterna.

Och ja, jag inser att jag är en minioritet på den punkten.
Åtminstone så tycker jag också om honom i den rollen, nog på grund av nostalgi.

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 14 oktober 2022 kl. 23:28:48Har sagt det förut, men jag tycker fortfarande om Olli Markenros som Nalle Puh även om han är malplacerad som tusan och inte alls lik de engelska rösterna.

Och ja, jag inser att jag är en minioritet på den punkten.
Jag känner att Olli inte alls låter likt originalrösten men hans röst är ändå passande till Nalle Puh på något sätt.

Lillefot

#29
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 oktober 2022 kl. 23:57:36Jag känner att Olli inte alls låter likt originalrösten men hans röst är ändå passande till Nalle Puh på något sätt.
Har liknande tankar som dig, jag tycker att han, på ett sätt får fram Puhs naiva men godhjärtade personlighet även med sitt helt annorlunda röstläge. Det tycker jag inte nuvarande Jan Jönsson lyckats med så bra å andra sidan (även om han var något bättre i Christoper Robin).

Citat från: Skokaka skrivet 14 oktober 2022 kl. 23:34:36Åtminstone så tycker jag också om honom i den rollen, nog på grund av nostalgi.
Det kan jag hålla med dig delvis om, det hjälper att jag växte upp med KMs dubbningar av både Filmen om Nalle Puh samt Nya Äventyr med Nalle Puh.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran