Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som du gillar i roller som andra inte gillar

Startat av Mathilda Gustafsson, 11 mars 2021 kl. 20:38:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 14 oktober 2022 kl. 19:50:21Åh, jag kommer att få en massa hat för det här. Men i hela fall:...

Jan Modin som Benjamin Syrsa och Långben, Benke Skogholt som Svarte Petter, Daniel Goldmann som Ludwig von Anka och Kanin, Olli Markenros som Nalle Puh, Marie Isedal som Nasse, Roger Storms roller, Anders Öjebo som Timothy Mus, Olika röster i omdubbningar, Anders Byström som Bagheera och Homer Simpson, Sissel Kyrkjebø som Ariel, Mikaela Tidermark som Jasmine, Mikael Samuelsson som Jafar, Anna Isbäck som Mulan, Johan Ulvesson som Mike Wazowski, Tommy Nilsson som Tiger (Från "Resan Till Amerika"), Thomas Engelbrektsson som Fred Flinta, Mikael Roupé som Barney Granit, Joakim Jennefors som Alex, etc...
Okej, anledningarna till varför jag tycker om dessa: Antingen så är de nostalgiska för mig, jag växte upp med insatserna, jag tycker om skådespelarna, eller... Bara tycker själv att de passar, helt enkelt? ???

Som sagt så har jag opopulära åsikter och har autism. Jag antar att detta är anledningarna eftersom jag tycker och tänker annorlunda. Också att jag har gjort udda dubbningar och har ett konstigt sinne för humor. Kanske konstiga anledningar men i hela fall.

Elios


Skokaka


Skokaka

Värt att nämna att jag också gillar Hasse Jonsson som Wallace. Jag tycker att Hasse låter rätt så intelligent i insatsen. Självklart tycker jag också om Claes Månsson i rollen. Undrar varför han inte fick rollen i filmen, ens?... Men själv så tycker jag att Claes låter lite lik Magnus Ehrner. Och efter att tänka detta så tror jag själv att Magnus skulle passa rollen han också...

Will Siv

jag gillar också Jan Modin som Långben, även om jag medger att han låter lite för ljus och pratar mer "smart".

jag tycker också Olli Markenros är bra som Nalle Puh.

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 21 oktober 2022 kl. 00:55:47Värt att nämna att jag också gillar Hasse Jonsson som Wallace. Jag tycker att Hasse låter rätt så intelligent i insatsen. Självklart tycker jag också om Claes Månsson i rollen. Undrar varför han inte fick rollen i filmen, ens?... Men själv så tycker jag att Claes låter lite lik Magnus Ehrner. Och efter att tänka detta så tror jag själv att Magnus skulle passa rollen han också...
Hmm intressant ide.

Men personligen tycker jag nog Magnus låter lite för mörk och hes.

Och han spelar redan en känd brittisk stop motion karaktär ( ironiskt, tillsammans med Claes! )

Skokaka

Citat från: Will Stewart skrivet 12 november 2022 kl. 23:32:19Hmm intressant ide.

Men personligen tycker jag nog Magnus låter lite för mörk och hes.

Och han spelar redan en känd brittisk stop motion karaktär ( ironiskt, tillsammans med Claes! )
Vänta, både Claes och Magnus är Byggare Bob? Jag trodde det var bara Magnus.

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 13 november 2022 kl. 00:01:00Vänta, både Claes och Magnus är Byggare Bob? Jag trodde det var bara Magnus.
Nej, Claes spelade Kranis.

Skokaka


Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 13 november 2022 kl. 00:07:12Åh! De jobbade i samma serie i hela fall.
Det var så jag menade.

Men i senare avsnitt är det Nick Atkinson som spelar Kranis.
( och han är ju släkt med en känd brittisk komiker )

Skokaka

Citat från: Will Stewart skrivet 13 november 2022 kl. 00:09:30Det var så jag menade.

Men i senare avsnitt är det Nick Atkinson som spelar Kranis.
( och han är ju släkt med en känd brittisk komiker )
Just det ja. Jo, det är han.

När jag hörde Claes som Wallace trodde jag först: "Han låter som Byggare Bob..." Men det är ju inte alls samma röst, det är nog bara jag eftersom jag chansade.

Adam

Jag tycker att Gunnel Fred som Nasse i Iors födelsedag är helt ok. Vet att hon är en som blir kritiserad för rollen här på forumet, men jag kan säga att hon åtminstone har det där naturligt ljusa soundet/tonläget i rösten, likt Jörgen Lantz och Michael Blomqvist. Kan tyvärr inte säga detsamma om Pontus Gustafsson, vars stämma är för mörk för att passa in hos rollfiguren (och jag upplever därför Pontus som riktigt awkward i rollen, med den mörkare rösten som så uppenbart bara försöker göras ljusare).
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 13 november 2022 kl. 00:07:12Åh! De jobbade i samma serie i hela fall.
kom på att Claes Månsson och Eva Gröndahl ( Wilma i "Byggare Bob ) också är med i den andra dubbningen av Wallace & Gromit filmen "Nära Ögat"

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 10 januari 2023 kl. 22:32:14kom på att Claes Månsson och Eva Gröndahl ( Wilma i "Byggare Bob ) också är med i den andra dubbningen av Wallace & Gromit filmen "Nära Ögat"
Ännu ett sammanträffande.