Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Kompletta dubbningar av musiksagor (både Disney och annat)

Startat av Disneyfantasten, 29 januari 2022 kl. 10:14:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 februari 2022 kl. 21:36:27Enda gången KM Studio dubbat gaming material?Intressant!
Vem e Flopper?
Jag kollade upp faktiskt denna igår, och det är egentligen Bowser, eftersom han är den enda (förutom Mario, Luigi och Peach förstås) som talar. Detta svarades i en annan tråd, men i hela fall... Tydligen så tänkte de försvenska Bowsers namn (igen...) men det blev bara krediterad som "Flopper" eftersom han kallas för Kung Koopa i själva sagan. Om han fick namnet Flopper så skulle det nog ha blivit en flopp... :-\

Goliat

#106
Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 januari 2022 kl. 23:31:18Svingelskogen: Den Blå Stenen (1995);

(vet inget om den ännu)

Monica Forsberg
Kerstin Andeby
Peter Wanngren
Hasse Andersson "Kvinnaböske"



MOA

Citat från: Skokaka skrivet 11 december 2022 kl. 13:00:19Jag kollade upp faktiskt denna igår, och det är egentligen Bowser, eftersom han är den enda (förutom Mario, Luigi och Peach förstås) som talar. Detta svarades i en annan tråd, men i hela fall... Tydligen så tänkte de försvenska Bowsers namn (igen...) men det blev bara krediterad som "Flopper" eftersom han kallas för Kung Koopa i själva sagan. Om han fick namnet Flopper så skulle det nog ha blivit en flopp... :-\
Hur i hela friden blev de så?Flopper låter mycket värre än Kung Krut,tur att de bara blev ett internamn

Disneyfantasten

Citat från: Goliat skrivet 11 december 2022 kl. 13:04:45Monica Forsberg
Kerstin Andeby
Peter Wanngren
Hasse Andersson "Kvinnaböske"
Kerstin Andeby

Skrev du Kerstin Andeby två gånger?


Skokaka

Citat från: MOA skrivet 11 december 2022 kl. 18:59:03Hur i hela friden blev de så?Flopper låter mycket värre än Kung Krut,tur att de bara blev ett internamn
Själva sagan var dock intressant, men rösterna var inte så passande. Tycker att Steve Kratz, Johan Hedenberg, Louise Raeder, och Gunnar Ernblad kunde reprisera sina roller och att den blir lite längre... Men ja, jag trodde att Flopper var en ny karaktär.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 11 december 2022 kl. 19:12:44Själva sagan var dock intressant, men rösterna var inte så passande. Tycker att Steve Kratz, Johan Hedenberg, Louise Raeder, och Gunnar Ernblad kunde reprisera sina roller och att den blir lite längre... Men ja, jag trodde att Flopper var en ny karaktär.
Jag me :-[