Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam

Citat från: gstone skrivet 12 december 2022 kl. 15:41:20Nu har bett är snält att sluta säga dåliga saker om Live Action Remakes !

Snart kommer börja med att inte var snäll ! >:(

Såg ber sluta säga dåliga saker om Live Action Remakes annars blir arg
Varför kommer du att bli det? ...och varför ska vi tvingas göra det? Ge oss i så fall ett mycket logiskt argument till varför det är en sådan big deal att "vara snäll mot dem", när de inte ens bryr sig om sin publik, förutom att spela på deras nostalgi för stålars skull, och i slutändan ljuga om att det blir något vi aldrig sett förr.
(Återigen är inte alla live-action-remakes av Disney lika dåliga, det finns några undantag, fast som jag väljer att inte nämna, men den rena majoriteten av dem har generellt visat klart och uppenbart att de inte står för något annat än det som är skrivet ovan.)
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Disneyfantasten

Citat från: Adam skrivet 13 december 2022 kl. 05:29:34Varför kommer du att bli det? ...och varför ska vi tvingas göra det? Ge oss i så fall ett mycket logiskt argument till varför det är en sådan big deal att "vara snäll mot dem", när de inte ens bryr sig om sin publik, förutom att spela på deras nostalgi för stålars skull, och i slutändan ljuga om att det blir något vi aldrig sett förr.
(Återigen är inte alla live-action-remakes av Disney lika dåliga, det finns några undantag, fast som jag väljer att inte nämna, men den rena majoriteten av dem har generellt visat klart och uppenbart att de inte står för något annat än det som är skrivet ovan.)

De enda som är bra är som jag sagt tidigare är 101 Dalmatiner (1996) & 102 Dalmatiner (2000) som jag nämnt tidigare, då dessa inte skryter om sig själva och inte heller använder sig av datorn för att göra allt, naturligtvis använder de sig av viss datorteknik för att inte utsätta djuren för fara, men det är inte mycket och syns inte heller lika tydligt som i de som gjorts på 2010 & 2020-talen.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 december 2022 kl. 07:39:51De enda som är bra är som jag sagt tidigare är 101 Dalmatiner (1996) & 102 Dalmatiner (2000) som jag nämnt tidigare, då dessa inte skryter om sig själva och inte heller använder sig av datorn för att göra allt, naturligtvis använder de sig av viss datorteknik för att inte utsätta djuren för fara, men det är inte mycket och syns inte heller lika tydligt som i de som gjorts på 2010 & 2020-talen.
Det är som sagt en smaksak - själv tycker jag att även Aladdin var riktigt bra, och Dumbo var helt okej.

Att det sen principiellt är vansinne att börja göra remakes av alla sina klassiker är en annan femma, men det förändrar inte att flera av de som hittills gjorts blivit ganska bra (i mina ögon). Det är en lite oroväckande utveckling, för det är säkerligen bara en tidsfråga innan någon remake totalt floppar och inte ens spelar in produktionskostnaden, men flera som gjorts hittills har blivit ganska bra.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 december 2022 kl. 11:14:55Det är en lite oroväckande utveckling, för det är säkerligen bara en tidsfråga innan någon remake totalt floppar och inte ens spelar in produktionskostnaden, men flera som gjorts hittills har blivit ganska bra.
Om det händer lär dom vil sluta gör Remakes.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 13 december 2022 kl. 11:26:59Om det händer lär dom vil sluta gör Remakes.
Pocahontas är iallafall utesluten enligt Alan Menken då han hävdar att det vore svårt i och med moderna känsligheter.

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 december 2022 kl. 11:54:36Pocahontas är iallafall utesluten enligt Alan Menken
Tack gode gud för det.

gstone

Citat från: Adam skrivet 13 december 2022 kl. 05:29:34Varför kommer du att bli det? ...och varför ska vi tvingas göra det? Ge oss i så fall ett mycket logiskt argument till varför det är en sådan big deal att "vara snäll mot dem", när de inte ens bryr sig om sin publik, förutom att spela på deras nostalgi för stålars skull, och i slutändan ljuga om att det blir något vi aldrig sett förr.
(Återigen är inte alla live-action-remakes av Disney lika dåliga, det finns några undantag, fast som jag väljer att inte nämna, men den rena majoriteten av dem har generellt visat klart och uppenbart att de inte står för något annat än det som är skrivet ovan.)
Jag menar att jag inte slutar var snäll inte Disney
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


Adam

Citat från: gstone skrivet 13 december 2022 kl. 13:42:52Jag menar att jag inte slutar var snäll inte Disney
"Jag menar att jag inte slutar var snäll inte Disney"
Tydliggör dig lite.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Oskar

Kan ni beteende som vuxen inte som barn.

Elios

Citat från: Oskar skrivet 13 december 2022 kl. 14:50:03Kan ni beteende som vuxen inte som barn.
Tjaa den heter ju Gnälltråden så att troligen inte 

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 13 december 2022 kl. 15:29:39Tjaa den heter ju Gnälltråden så att troligen inte
Men även Gnälltråden har sina regler...
Citat från: Erika skrivet 28 april 2020 kl. 14:21:29Ni får inte skriva inlägg som som kan uppfattas som stötande eller kränkande. Pajkastning vill vi heller inte ha. Undvik även skriva inlägg som uppmanar till en handling (t. ex. våld).

Annars är det bara att gnälla på, men tänk på trivseln och var även trevlig och respektera andra.


gstone

Citat från: Oskar skrivet 13 december 2022 kl. 14:50:03Kan ni beteende som vuxen inte som barn.
Jag vill bara gnälla om något som ireterar mig folk som talar illa om live action remakes.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 13 december 2022 kl. 17:17:26Jag vill bara gnälla om något som ireterar mig folk som talar illa om live action remakes.
Det forum får man tycker vad man vill. Och det är upp till er vad man har åsikter om.

Disneyfantasten

Citat från: Oskar skrivet 13 december 2022 kl. 17:31:46Det forum får man tycker vad man vill. Och det är upp till er vad man har åsikter om.

Exakt!