Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skulle du kunna tänka dig att bo i ett före detta fängelse?

Startat av Steffan Rudvall, 5 november 2022 kl. 22:45:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skulle du kunna tänka dig att bo i ett före detta fängelse?

Ja
3 (42.9%)
Nej
4 (57.1%)
Kanske
0 (0%)

Antal personer som röstat: 7

Steffan Rudvall

Skulle du kunna tänka dig att bo i ett före detta fängelse? Jag frågar för att det har varit tal om att Kirsebergsanstalten här i Malmö ska bli lägenhetshus.

Fred

Ja, om det renoveras tillräckligt. Jag har sovit på Långholmen i Stockholm vilket är en före detta anstalt som nu är ett hotell eller vandrarhem.

Elios

Man måste väl hamna först och främst i fängelse innan man ska vilja bo på ett. För ett fängelse är ju alltid ett fängelse. Sen säger ju vissa att det liksom känns som ett fängelse.  :P ???

Fred

Citat från: Elios skrivet  5 november 2022 kl. 23:50:54Man måste väl hamna först och främst i fängelse innan man ska vilja bo på ett. För ett fängelse är ju alltid ett fängelse. Sen säger ju vissa att det liksom känns som ett fängelse.  :P ???
Är fängelset ombyggt till ett bostadshus kan du ju lämna det när som helst så det är inte riktigt samma sak. Men det är klart att för vissa, inte alla dock, kommer ju känslan av att bo i ett fängelse att finnas kvar om det inte byggs om tillräckligt.

Lillefot

Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Elios

Citat från: Fred skrivet  6 november 2022 kl. 00:12:39Är fängelset ombyggt till ett bostadshus kan du ju lämna det när som helst så det är inte riktigt samma sak. Men det är klart att för vissa, inte alla dock, kommer ju känslan av att bo i ett fängelse att finnas kvar om det inte byggs om tillräckligt.
Ja då hade jag inte velat bo där.
Men jag tänker är det ett gammalt fängelse från 30-talet eller tidigare så borde det inte vara några problem men är det för inte så relativt längesen så skulle jag inte tro jag hade velat.

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  6 november 2022 kl. 01:42:50Ja då hade jag inte velat bo där.
Men jag tänker är det ett gammalt fängelse från 30-talet eller tidigare så borde det inte vara några problem men är det för inte så relativt längesen så skulle jag inte tro jag hade velat.
Just den här anstalten är från 1914 men var i bruk fram till 2014.

ph

Ja, men det beror väl på om det blir renoverat innan flytt eller inte!


Elios

Citat från: Will Stewart skrivet  6 november 2022 kl. 12:04:11Vill man semestra på Alcatraz?
Gillar bara action som det är i dem filmerma som gjorts där dem försöker inta eller fly därifrån. ^^