Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Det här JÄVLA KRIGET!!!

Startat av Goliat, 25 februari 2022 kl. 19:06:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Har en kusin som bor och arbetar i Ukraina, men som tur är har han lämnat landet nu. 😌
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Jabberjaw

Det lär ju bli "invasion" av Sverige också med tanke på att politikerna i det här landet har absolut noll koll på konsekvenserna av sina uttalanden...  :-\

Att vi dessutom har en statsminister som... Ja... Ni kan se själva hur smidig hon är
https://m.youtube.com/watch?v=arnrva27Hsg

>:( :(

Tyvärr så är det ju nästan så att man tror att dom vill bråka och starta konflikter. Bara man får godhetsknarka och likes så säger man vad som helst för att Sverige skall se bra ut i ögonen på EU. Och tänker inte längre än näsan räcker och på alla som kommer att dö om man inte slutar att "reta" Ryssland just nu i detta läget med katt och råtta leken du kan inte ta mig.

Och vad gäller soldaterna som blev bombade/ihjälskjutna på gränsön som sa fuck you russia så såg dom inte heller ut på video strax innan att ta detta på "allvar". Med allvar menar jag att man hellre ser stor och hård ut i media än att tänka på livet och att veta när man skall ge upp.  :(

Säger dock inte att detta är rätt gjort av Putin på något sätt. Men skall man vara med och heja på Ukraina så bör man nog även bistå dom med militär hjälp och medel redan för en vecka sedan såvida man inte vill att landet skall brinna av väteb0mber  :'(

Sveriges politiker skall skydda invånarna. Dom är folkvalda. Skydda Sverige genast och sluta stå och skrik högst i den här frågan om man inte är beredd på att få hit skiten. Vilket vi inte är. Iallafall så har jag ingen lust att se sönderskjutna byggnader och unga Svenska döda bara för att man vill visa sig solidarisk.

Lilla My

Citat från: Jabberjaw skrivet 26 februari 2022 kl. 01:56:16
Sveriges politiker skall skydda invånarna. Dom är folkvalda. Skydda Sverige genast och sluta stå och skrik högst i den här frågan om man inte är beredd på att få hit skiten. Vilket vi inte är. Iallafall så har jag ingen lust att se sönderskjutna byggnader och unga Svenska döda bara för att man vill visa sig solidarisk.

Så det är bättre att slicka Putins röv? Eller vad menar du? Vill Putin ta över Sverige kommer han göra det oavsett vad vi säger eller gör. Då kan vi lika gärna använda våra röster till att stå med Ukraina i det hela och visa vad vi anser om Rysslands övergrepp.

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet 26 februari 2022 kl. 02:18:17
Så det är bättre att slicka Putins röv? Eller vad menar du? Vill Putin ta över Sverige kommer han göra det oavsett vad vi säger eller gör. Då kan vi lika gärna använda våra röster till att stå med Ukraina i det hela och visa vad vi anser om Rysslands övergrepp.
Precis. I det här fallet måste nog alla europeiska länder göra sin röst hörd och peka på alla sätt och vis hur oacceptabelt det är.

Situationen känns helt klart oroväckande, och så maktgalen som Putin framstår som nu så kan man ju undra om han kommer nöja sig med att "bara" invadera Ukraina...? Trots allt är det ju många länder som en gång i tiden hört till Sovjetunionen, så vem vet var det här kan sluta...? :(

Jabberjaw

Citat från: Lilla My skrivet 26 februari 2022 kl. 02:18:17
Så det är bättre att slicka Putins röv? Eller vad menar du? Vill Putin ta över Sverige kommer han göra det oavsett vad vi säger eller gör. Då kan vi lika gärna använda våra röster till att stå med Ukraina i det hela och visa vad vi anser om Rysslands övergrepp.

Slicka någons röv vet jag tyvärr ingenting om, gör du?...

Menar att det är extra viktigt just nu att talespersoner i Sverige tänker på vad dom säger. Rent praktiskt så är vi ju väldigt utsatta. Eftersom man valt att år efter år jössla skattemedel på annat som man uppenbarligen ansett vara viktigare än det Svenska försvaret.

Smidigare i ett sånt här läge att EU gör ett samlat budskap till Putin än att sitta på hemmaplan och spela solidarisk hjälte med folket som spelpjäser. För det är just det man gör när man är politiker och uttalar sig som om Ryssland inte vågar gå in i detta lilla skitlandet i jämförelse med en mer eller mindre stormakt som dessutom har kärnvapen. Putin verkar ju aningen instabil just nu så bästa är ju att välja sina ordval väl innan man går ut i media som statsminister.

MOA

Citat från: Lilla My skrivet 26 februari 2022 kl. 02:18:17
Så det är bättre att slicka Putins röv? Eller vad menar du? Vill Putin ta över Sverige kommer han göra det oavsett vad vi säger eller gör. Då kan vi lika gärna använda våra röster till att stå med Ukraina i det hela och visa vad vi anser om Rysslands övergrepp.
Hoppas de e int e hans största mål

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


TonyTonka

Så länge ingen går över gränsen så ser jag inga fel med det, men det är ju Daniel som bestämmer om det får förekomma.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag ser inga problem med ämnet. Tvärtom är det väl i dessa tider svårt att undvika, då kriget är vad alla pratar om i verkliga livet...

Goliat

Citat från: gstone skrivet 26 februari 2022 kl. 23:04:07
Måste vi parta potilk ? :-\

Nej, man behöver inte ta part i någon sida.

Jag är inte engagerad politiskt och bryr mig inte så mycket. Däremot tycker jag det är viktigt att ventilera och prata om sådant man oroar sig för. Därav tråden.


gstone

Volodymyr Zelenskyj är röst åt Paddington i den ukrainska dubbningen  av Paddington filmerna.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 februari 2022 kl. 22:58:23
Volodymyr Zelenskyj är röst åt Paddington i den ukrainska dubbningen  av Paddington filmerna.
Ja, precis - i de två huvudsakligen live-actionfilmerna, bör förtydligas.

Vi får verkligen hoppas att han överlever, för han är ju i ett oerhört utsatt läge... :(

Goliat

Man får inte glömma att Ukraina har en liknande syn och styrd media som Ryssland också. Dessutom extremt dåligt för HBTQI+-personer också.

Så hoppas kriget blir kort, det kommer en lösning och folk kan återgå till dina vanliga liv och att människorna får bättre rättigheter.

MOA

Putin skrev tydligen på Instagram att han ville ha fred