Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Det är trevligt att Netflix valade att dubba NIMONA  till svenska :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

ARIEL: Både Morgan Britt Knaplund og Sissel Kyrkjebø har hatt stemmen som Ariel i «Den lille havfruen». Foto: God kveld Norge

Här är Morgan Britt Knaplund och Sissel Kyrkjebø på premiären för nya Lilla Sjöjungfrun ! :D

  Knaplund gör den nya norska rösten till Ariel.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag ska sec Den Lilla Sjöjunfrun(2023) idag klockan 17:15 ! ;D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Har hört att viruset för en gångs skull har äntligen försvinnit. :D

Något mer? Hm... Åh, just det ja! Putins morsa är borta. :D

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet  5 juni 2023 kl. 20:03:48Har hört att viruset för en gångs skull har äntligen försvinnit. :D

Något mer? Hm... Åh, just det ja! Putins morsa är borta. :D
Putins morsa?

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet  5 juni 2023 kl. 20:03:48Har hört att viruset för en gångs skull har äntligen försvinnit. :D
Vilket virus syftar du på? Om du syftar på Covid-19 så är det verkligen inte borta, och lär knappast försvinna under vår livstid; om ens någonsin. Pandemin är officiellt över, men det är inte samma sak som att Covid-19 är borta.

Skokaka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 juni 2023 kl. 20:51:11Vilket virus syftar du på? Om du syftar på Covid-19 så är det verkligen inte borta, och lär knappast försvinna under vår livstid; om ens någonsin. Pandemin är officiellt över, men det är inte samma sak som att Covid-19 är borta.
Och jag som hörde att den gick bort... Åh, det var pandemin? Nåja, mer frihet, i hela fall...

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet  5 juni 2023 kl. 21:04:23Och jag som hörde att den gick bort... Åh, det var pandemin? Nåja, mer frihet, i hela fall...
Ja, pandemin har officiellt upphört (enligt WHOs definitioner), då viruset inte anses utgöra samma hot längre som förut. Viruset finns kvar, men är som sagt inte lika farligt som förut (mycket tack vare vaccinationerna); och därmed bör också de allra flesta länder i världen ha upphört med alla (eller åtminstone de flesta) restriktioner. :)

Åtminstone om man är vaccinerad är det väldigt sällan som Covid-19 leder till någon sjukhusvård längre, utan det blir sällan värre än en väldigt kraftig förkylning - så man kan bli sängliggande i några dagar eller liknande, men det är sällan något hot för liv och hälsa.

Jag är för övrigt ganska säker på att det är Covid-19 jag haft nyligen, som jag tillfrisknat från för bara någon vecka sedan - och jag var helt klart dålig, och hade hög feber i över en vecka, men det var i alla fall aldrig att jag behövde uppsöka akuten eller vårdcentral. Jag är fortfarande inte helt återställd, utan har inte alls samma ork som förut, men kämpar på i alla fall...

Skokaka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 juni 2023 kl. 21:19:01Ja, pandemin har officiellt upphört (enligt WHOs definitioner), då viruset inte anses utgöra samma hot längre som förut. Viruset finns kvar, men är som sagt inte lika farligt som förut (mycket tack vare vaccinationerna); och därmed bör också de allra flesta länder i världen ha upphört med alla (eller åtminstone de flesta) restriktioner. :)

Åtminstone om man är vaccinerad är det väldigt sällan som Covid-19 leder till någon sjukhusvård längre, utan det blir sällan värre än en väldigt kraftig förkylning - så man kan bli sängliggande i några dagar eller liknande, men det är sällan något hot för liv och hälsa.

Jag är för övrigt ganska säker på att det är Covid-19 jag haft nyligen, som jag tillfrisknat från för bara någon vecka sedan - och jag var helt klart dålig, och hade hög feber i över en vecka, men det var i alla fall aldrig att jag behövde uppsöka akuten eller vårdcentral. Jag är fortfarande inte helt återställd, utan har inte alls samma ork som förut, men kämpar på i alla fall...
Hoppas att det blir bra, dock.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  5 juni 2023 kl. 20:03:48Har hört att viruset för en gångs skull har äntligen försvinnit. :D

Något mer? Hm... Åh, just det ja! Putins morsa är borta. :D
Vore bättre om Putin e borta men vem e hans morsa?

Skokaka


Steffan Rudvall