Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Spider-Man: Across the Spider-Verse

Startat av Zebastian, 13 maj 2022 kl. 03:07:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  4 juni 2023 kl. 23:59:16Är inte Johanna Lazcano från Latin Amerika ?

Hur fick hon rollen i så fall ?

Det efternamnet låter inte så svenskt ??? ???

Hon har antagligen rötter i Latinamerika... Även fast brytningen i det här fallet inte är äkta så blir den mer äkta än om någon annan hade gjort den.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 juni 2023 kl. 00:04:12Hon har antagligen rötter i Latinamerika... Även fast brytningen i det här fallet inte är äkta så blir den mer äkta än om någon annan hade gjort den.
Mycket möjligt att Johanna kan ha föräldrar eller andra släktingar från Latinamerika, men hon själv är i alla fall född i Sverige.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 juni 2023 kl. 21:32:10Eftersom att Gloria verkar ha jobbat i sitt hemland så sent så 2007 så går det väl att anta att brytningen är äkta.
Johanna "fejkar" sin bryting och då blir det väl svårare för henne med en grövre brytning för att hon ju faktiskt kan svenska ordentligt.
Ja, precis - det är nog inte så lätt att trovärdigt fejka en brytning och göra det konsekvent hela tiden, men jag tycker ändå att Johanna gjort ett bra jobb.

Och som sagt, även om det nog inte är avsiktligt så är det ju ändå trovärdigt att en brytning kan "komma och gå" lite, och variera hur mycket, mellan olika situationer.

Vore dock intressant att veta varför skådisen bytts ut gentemot den förra filmen - hade Gloria Obregon inte tid eller möjlighet vid dubbningstillfället...?

gstone

Jag har fått frågat någon på Eurotroll vem som spelas Ben Reilly på svenska alltså rollen som Andy Strandberg spelar på orginal språket och hen sa till mig att det var Jonas Kruse.

Alltså Robotnic/ Lego jokern samma person som också dubbade skurken i Familjen Addams 2 :D


[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det här är min favorit animerad film det här året så här längt.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det verkar som den här filmen inte fick någon finsk dubbning  :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag skulle bara vilja säga att den här filmen är jättebra och jag tycker alla borde se den !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

I skulle bara vilja notera att jag är nästan säker på att Spider-Man 2099 och Lyla hade andra röster i första filmen.


I vilket dom bara hade extremt kort cameo kan påpekas ;)

BTW vore kul att veta vilka dessa röster var ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Skulle man kunna fråga Nicklas Berglund om vilka som spelar Lyla och Spider Mah 2099 i ettan ?


Han har varit väldigt villig att svara på sådan frågat tidigare jag stället dom till honom  ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det kan väl ändå inte vara kocken Niclas Ekstedt som rollistan syftar på !? ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 juli 2023 kl. 02:24:09Det kan väl ändå inte vara kocken Niclas Ekstedt som rollistan syftar på !? ;D ;D
Jag tror snarare att det är studiochefen på Iyuno, och f.d. BTI Studios, som åsyftas.
https://www.linkedin.com/in/niclas-ekstedt-53510b9/?originalSubdomain=se

Men han är väl ändå inte med i Across the Spider-Verse, utan bara i Into the Spider-Verse; eller...? ???

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juli 2023 kl. 02:42:25Jag tror snarare att det är studiochefen på Iyuno, och f.d. BTI Studios, som åsyftas.
https://www.linkedin.com/in/niclas-ekstedt-53510b9/?originalSubdomain=se

Men han är väl ändå inte med i Across the Spider-Verse, utan bara i Into the Spider-Verse; eller...? ???
Nu blandade jag ihop trådarna av misstag  :-[

Går det att flytta mina två senaste inlägg ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juli 2023 kl. 02:42:25Jag tror snarare att det är studiochefen på Iyuno, och f.d. BTI Studios, som åsyftas.
https://www.linkedin.com/in/niclas-ekstedt-53510b9/?originalSubdomain=se

Men han är väl ändå inte med i Across the Spider-Verse, utan bara i Into the Spider-Verse; eller...? ???
Jag skrev i fel tråd av misstag :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

#72
Filmen släpps på DVD, Blu-ray, 4K Ultra HD + Blu-ray och 2 olika 4K steelbooks den 11 september men går redan att förhandsboka på bland annat CDON.


Elios

Såg denna idag och den var jäkligt bra.
Längtar tills nästa kommer. Men det lär ju tyvärr dröja men inte för lång tid hoppas jag.  :P :P

gstone

Citat från: Elios skrivet  1 augusti 2023 kl. 21:53:13Såg denna idag och den var jäkligt bra.
Längtar tills nästa kommer. Men det lär ju tyvärr dröja men inte för lång tid hoppas jag.  :P :P
Jag tyckte också väldigt mycket om filmen  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.