Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Nostalgitripp

Startat av MOA, 1 augusti 2022 kl. 22:25:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

När va senaste gången ni nostalgitrippade?Jag gjorde de senast när jag såg Musses Kukhus & Drömmarnas Trädgård(Fast de va inga nostalgiska känslor utan mer irritation)Jag funderar också på att nostalgitrippa till Grodan Boll i framtiden

TonyTonka

Citat från: MOA skrivet  1 augusti 2022 kl. 22:25:35När va senaste gången ni nostalgitrippade?Jag gjorde de senast när jag såg Musses Kukhus & Drömmarnas Trädgård(Fast de va inga nostalgiska känslor utan mer irritation)Jag funderar också på att nostalgitrippa till Grodan Boll i framtiden
Musses kukhus, är det någon porrig remake av Musses klubbhus?  ::)

Ontopic: Det gör jag lite då och då, senast nu i helgen då jag lyssnade på några gamla musiksagor. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

MOA

Nu ljög jag för er!Jag nostalgitrippade idag till Super Mario 63,ett flash spel som jag int spelat på 10 år.Så många minnen, måste spela de igen i framtiden

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet  1 augusti 2022 kl. 22:32:51Musses kukhus, är det någon porrig remake av Musses klubbhus?  ::)

Ontopic: Det gör jag lite då och då, senast nu i helgen då jag lyssnade på några gamla musiksagor. ^^
JAg mena förstås Musses Klubbhus men jag säger Kukhus för att jag ogillar proggrammet

TonyTonka

Citat från: MOA skrivet  1 augusti 2022 kl. 22:34:10JAg mena förstås Musses Klubbhus men jag säger Kukhus för att jag ogillar proggrammet
Jag har inte sett så mycket av den serien, men jag håller med om att den verkar rätt kass. Vill minnas att jag frågade Marie Kühler för många år sedan varför hon slutade som Kajsa, och hon sa att det var en kombination av pengar och att hon tyckte att serierna hon dubbade inte var något att hänga i julgranen.  ::)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet  1 augusti 2022 kl. 22:35:39Jag har inte sett så mycket av den serien, men jag håller med om att den verkar rätt kass. Vill minnas att jag frågade Marie Kühler för många år sedan varför hon slutade som Kajsa, och hon sa att det var en kombination av pengar och att hon tyckte att serierna hon dubbade inte var något att hänga i julgranen.  ::)
Jag förstår hennes motivation

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet  1 augusti 2022 kl. 22:35:39Jag har inte sett så mycket av den serien, men jag håller med om att den verkar rätt kass. Vill minnas att jag frågade Marie Kühler för många år sedan varför hon slutade som Kajsa, och hon sa att det var en kombination av pengar och att hon tyckte att serierna hon dubbade inte var något att hänga i julgranen.  ::)
Det beror på, för målgruppen är den helt okej. Förresten så slutade väl hon i samband med KM Studio slutade dubba för Disney.

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  1 augusti 2022 kl. 22:35:39Jag har inte sett så mycket av den serien, men jag håller med om att den verkar rätt kass. Vill minnas att jag frågade Marie Kühler för många år sedan varför hon slutade som Kajsa, och hon sa att det var en kombination av pengar och att hon tyckte att serierna hon dubbade inte var något att hänga i julgranen.  ::)

Jag skulle inte säga att serien är kass även om jag är benägen att hålla med om att den känns helt uttjatad med sin barnsliga ton. (då tycker jag bättre om Musse och Racergänget)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 augusti 2022 kl. 22:45:19Jag skulle inte säga att serien är kass även om jag är benägen att hålla med om att den känns helt uttjatad med sin barnsliga ton. (då tycker jag bättre om Musse och Racergänget)
För oss som vuxna är den uttjatad men för dess målgrupp är den inte det.

Lillefot

När jag nyligen såg om två gamla VHS-kassetter med Tom och Jerry, de där Staffan Hallerstam lektordubbar nästan alla som pratar.

En intressant tripp, men jag tar hellre Sun Studios DVD-dubbningar alla dagar i veckan.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Senaste gången var när Daniel laddade upp 4 avsnitt av Scooby Doo Var är du! med originaldubbning på archive.org.

Skokaka

Citat från: Lillefot skrivet  1 augusti 2022 kl. 22:48:11När jag nyligen såg om två gamla VHS-kassetter med Tom och Jerry, de där Staffan Hallerstam lektordubbar nästan alla som pratar.

En intressant tripp, men jag tar hellre Sun Studios DVD-dubbningar alla dagar i veckan.
Av någon anledning så trodde jag faktiskt att det var Peter Sjöquist som gjorde rösterna, jag vet inte varför jag blandar ihop honom med Staffan...

Zebastian

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2022 kl. 22:50:42Senaste gången var när Daniel laddade upp 4 avsnitt av Scooby Doo Var är du! med originaldubbning på archive.org.


Zebastian


Sorry men du måste nog lära dig hur man skriver inlägg

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2022 kl. 22:43:12Det beror på, för målgruppen är den helt okej. Förresten så slutade väl hon i samband med KM Studio slutade dubba för Disney.

Snarare efter det! Det var mot slutet av 2004 som KM gjorde sina sista Disney-dubbningar och om jag minns rätt gjorde Marie rollen fram till 2008 då hon byttes ut av Anna Nordell-Engh.

Lillefot

Citat från: Skokaka skrivet  1 augusti 2022 kl. 22:56:11Av någon anledning så trodde jag faktiskt att det var Peter Sjöquist som gjorde rösterna, jag vet inte varför jag blandar ihop honom med Staffan...
Kan det bero på deras tonläge på rösten, möjligen?
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2022 kl. 22:46:28För oss som vuxna är den uttjatad men för dess målgrupp är den inte det.

Dock har jag lite nostalgi för den, vilket till viss del hindrar mig från att helt dissa den, även om jag anser att Mina Vänner Tiger och Nalle Puh (som sändes vid ungefär samma tidpunkt) är avsevärt bättre än den, faktum är att Tiger & Puh i mitt tycke är en av ytterst fåtal Playhouse Disney TV-serier (från tiden då kanalen fortfarande hette Playhouse Disney) som INTE känns barnslig och uttjatad! (från Disney Junior tiden så gäller detta även Sofia Den Första, Lejonvakten, Elena Från Avalor och Mira Kunglig Detektiv)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 augusti 2022 kl. 23:08:30Snarare efter det! Det var mot slutet av 2004 som KM gjorde sina sista Disney-dubbningar och om jag minns rätt gjorde Marie rollen fram till 2008 då hon byttes ut av Anna Nordell-Engh.
Ja men det är ju fortfarande anledningen

Skokaka

Citat från: Lillefot skrivet  1 augusti 2022 kl. 23:11:50Kan det bero på deras tonläge på rösten, möjligen?
Det verkar rimligt. När jag upptäckte att det var Staffan som var Strut i den första uppföljaren till Landet för länge sedan så kom jag på att det var han som gjorde rösterna i Tom och Jerry kortfilmerna, och inte Peter...