Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Frankenstein dubbning

Startat av Mathilda Gustafsson, 7 juni 2023 kl. 19:19:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson


Elios


Mathilda Gustafsson

Citat från: Elios skrivet  7 juni 2023 kl. 19:22:08Skaparen som gjorde denna filmen eller?
Frågar du om jag har skapat den? Det har jag inte jag hittade den bara av en slump. Eller frågar du om det är filmens skapare som har lagt upp den på archive.org?

Elios

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  7 juni 2023 kl. 19:30:32Frågar du om jag har skapat den? Det har jag inte jag hittade den bara av en slump. Eller frågar du om det är filmens skapare som har lagt upp den på archive.org?
Nej jag menar är Frankensteins dubbning namn på ett bolag eller bara den personen som hittade denna filmen och som du nu hittade och lagt upp där?  ::)

Steffan Rudvall

#4
Citat från: Elios skrivet  7 juni 2023 kl. 19:38:45Nej jag menar är Frankensteins dubbning namn på ett bolag eller bara den personen som hittade denna filmen och som du nu hittade och lagt upp där?  ::)
Som jag förstår det bör Frankenstein dubbning i det här sammanhanget betyda att hen har tagit bitar ur båda dubbningarna av filmen och satt ihop dem.

I beskrivningen skriver ju personen följande:
Citat från: Bättre förr på SvenskaFilmen har två svenska dubbningar men bara den första dubbade alla sångerna i den här Youtube videon är det den andra dubbningen på filmen men på sångerna som de inte dubbade har jag bytt ut engelska mot den svenska första dubbningen
Varför personen tror att det är en Youtubevideo förstår jag inte men annars står det ju ordagrant vad personen har gjort.