Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  9 juli 2024 kl. 22:17:00Senare än vanligt kommer Duckula

https://www.youtube.com/watch?v=6Oc3_jWAG3Q
Jag älskar när han säger: "Wow! Wowie, wow!" och tydligen så är det hans catchphrase, så han säger väl det rätt ofta. Jag kan väl nog jämföra honom med Keeto.

Inga dåliga röster denna gången, va? I både norska och svenska så delar han samma röst med andra ankor, passande och ironiskt nog. Och italienska är samma som Sonic, tydligen. Ja du, många bra röster som passar, tycker jag också. :)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  9 juli 2024 kl. 22:49:00Jag älskar när han säger: "Wow! Wowie, wow!" och tydligen så är det hans catchphrase, så han säger väl det rätt ofta. Jag kan väl nog jämföra honom med Keeto.

Inga dåliga röster denna gången, va? I både norska och svenska så delar han samma röst med andra ankor, passande och ironiskt nog. Och italienska är samma som Sonic, tydligen. Ja du, många bra röster som passar, tycker jag också. :)
Keeto finns tyvärr inte kvar, portugisiska står som sagt inte ut. Tycker också att det är intressant att Mordicus är hans franska titel

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  9 juli 2024 kl. 23:34:33Keeto finns tyvärr inte kvar, portugisiska står som sagt inte ut. Tycker också att det är intressant att Mordicus är hans franska titel
Vad Duckula och Keeto har gemensamt är att de tycker inte om blod, även om myggor och vampyrer brukar suga det. Duckula är vegetarian, så han är väl inte den typ av vampyr. Och enligt Keeto så är det bara honorna av myggorna som suger blod, och han är äcklad över det. Osäker på om han var ärlig eller ville bara visa att han var snäll, men jag har hört att hanarna pollinerar, så om detta nu är sant, så... (Och du tyckte nog att han lät som Mikael Roupé, själv så tyckte jag att han låter som Göran Gillinger eller Andreas Nilsson. Men alla utav dessa tre kunde i hela fall passa, kanske även Anders Öjebo...) 

Och ja, Duckula är inte mycket till mördare. ;)

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 juli 2024 kl. 13:22:36Serbiska låter som Hugo

https://www.youtube.com/watch?v=vEE1z51pPyg
Som är längst ner här. Jo, förresten, i Duckulas ranking så ser det faktiskt ut som att han har vingar i serbiska. 

Undrar vilken röst Gunnar Ernblad använde när han provspelade som I-or. Kanske Igors röst. Då så vore han I-gor. ;D Men vi får säkert aldrig veta det... :(

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 juli 2024 kl. 20:23:07Som är längst ner här. Jo, förresten, i Duckulas ranking så ser det faktiskt ut som att han har vingar i serbiska.

Undrar vilken röst Gunnar Ernblad använde när han provspelade som I-or. Kanske Igors röst. Då så vore han I-gor. ;D Men vi får säkert aldrig veta det... :(
Särskilt nu när han är död, tror att Gunnar hade blivit en bra Ior men Disney har nog inte kvar inspelningarna efter över 30 år. För evigt saknad VA av alla som lyssnar :(

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 11 juli 2024 kl. 15:13:51Skrev det där bara för att det är Hasse

https://www.youtube.com/watch?v=rEi6BrAdhqU
Både män och kvinnor. Kvinnorösterna är väl bra, så länge de låter roliga och korkade, tror jag. Att en karaktär ibland spelas utav det motsatta könet är väl menat att vara roligt. Eftersom du har en så bra koll på Hasses röst så får jag väl tro dig när du säger att det är han som är Farmor.

Hon är väl snarare Duckulas piga, plus så är dom olika fåglar, förutom om hans släkt är inte alla ankor, förstås... Två misstag, dock... Hos finska så tog du upp det engelska ljudet, och innan nummer ett så stod det inte: "My favorite Nanny is:..." Tycker förresten att den engelska rösten låter något feminint, passar till en fånig dam som henne, ganska...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 11 juli 2024 kl. 21:02:04Både män och kvinnor. Kvinnorösterna är väl bra, så länge de låter roliga och korkade, tror jag. Att en karaktär ibland spelas utav det motsatta könet är väl menat att vara roligt. Eftersom du har en så bra koll på Hasses röst så får jag väl tro dig när du säger att det är han som är Farmor.

Hon är väl snarare Duckulas piga, plus så är dom olika fåglar, förutom om hans släkt är inte alla ankor, förstås... Två misstag, dock... Hos finska så tog du upp det engelska ljudet, och innan nummer ett så stod det inte: "My favorite Nanny is:..." Tycker förresten att den engelska rösten låter något feminint, passar till en fånig dam som henne, ganska...
Är jag berusad!? Nu är misstaget fixat!

https://www.youtube.com/watch?v=VIB3gPORt14
Nu hittade jag också Alfred Ankas japanska dubbning!

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 11 juli 2024 kl. 21:53:51Är jag berusad!? Nu är misstaget fixat!

https://www.youtube.com/watch?v=VIB3gPORt14
Nu hittade jag också Alfred Ankas japanska dubbning!
Åh, hittad information! :D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 11 juli 2024 kl. 21:59:24Åh, hittad information! :D
Vår andra anka Alfred kommer om några dagar & jag börjar med introt

MOA

Vet inte om jag borde länka detta men här reagerar jag på Alfred Anka videor 4 år senare
https://www.youtube.com/watch?v=QqI86rbyxr0&list=PLMfPfMdLhYYeh7FaD0PL17WoDlLDmYLwH&index=28

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 11 juli 2024 kl. 21:02:04Både män och kvinnor. Kvinnorösterna är väl bra, så länge de låter roliga och korkade, tror jag. Att en karaktär ibland spelas utav det motsatta könet är väl menat att vara roligt. Eftersom du har en så bra koll på Hasses röst så får jag väl tro dig när du säger att det är han som är Farmor.

Synd att hon inte har sin egna bild, dock.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 12 juli 2024 kl. 11:47:50Vet inte om jag borde länka detta men här reagerar jag på Alfred Anka videor 4 år senare
https://www.youtube.com/watch?v=QqI86rbyxr0&list=PLMfPfMdLhYYeh7FaD0PL17WoDlLDmYLwH&index=28
Och du känner fortfarande samma efter dessa år. Men det är ju uppenbart hur bra norska var.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 juli 2024 kl. 20:19:46Synd att hon inte har sin egna bild, dock.
Hittade ingen transparant bild på Farmor
Citat från: Skokaka skrivet 12 juli 2024 kl. 20:20:36Och du känner fortfarande samma efter dessa år. Men det är ju uppenbart hur bra norska var.
Jan Erik Aune JA!!!! Har också samma åsikt om Håkan & Nina efter alla dessa år

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 12 juli 2024 kl. 20:43:59Hittade ingen transparant bild på FarmorJan Erik Aune JA!!!! Har också samma åsikt om Håkan & Nina efter alla dessa år
Och jag vet inte heller om Alfred får barn senare eller inte, kanske det är hans småsyskon som sjunger på finska, fast det gör ju ändå ingen sense. ::)