Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Legendaren Bert-Åke Varg

Startat av dennis, 26 december 2015 kl. 23:39:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag älskar Bert-Åke Varg!

Han är så bra på att dubba ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Hade varit kul om han gick in i denna tråd någon gång och ser hur många vi är som gillar han. 

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 20 april 2023 kl. 20:54:55Hade varit kul om han gick in i denna tråd någon gång och ser hur många vi är som gillar han.
Han är ju inte längre i livet, så nu lär han ju i alla fall inte göra det... Och huruvida han gjorde det medan han levde kommer vi av förståeliga skäl aldrig få klarhet i.

Det jag vet från mina kontakter med honom är i alla fall att Bert-Åke mycket väl kände till Dubbningshemsidan, men hur ofta eller ingående han besökte den gick vi aldrig in på.

Elios

Idag så fyller Bert-Åke Varg 91 år. Grattis till honom. 🥳🥳
Tänk att han är den ända kvar levande av dem som spelat dvärgarna i Snövit.
Funderar på att kanske snart med se Från A till Ö

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 27 april 2023 kl. 11:05:03Idag så fyller Bert-Åke Varg 91 år. Grattis till honom. 🥳🥳
Tänk att han är den ända kvar levande av dem som spelat dvärgarna i Snövit.
Fast han är ju som sagt inte levande längre, då han gick bort för flera månader sedan... :(

MOA

Citat från: Elios skrivet 27 april 2023 kl. 11:05:03Idag så fyller Bert-Åke Varg 91 år. Grattis till honom. 🥳🥳
Tänk att han är den ända kvar levande av dem som spelat dvärgarna i Snövit.
Funderar på att kanske snart med se Från A till Ö
E detta ett troll inlägg eller?

Erika

Citat från: MOA skrivet 27 april 2023 kl. 13:08:37E detta ett troll inlägg eller?
Nä, förmodligen bara missat Bert-Åke Varg gick bort för fyra månader sedan. 

gstone

Förutom dubbning gjord han även en del musikal teater :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Jag vet att han tyvärr är död, men idag så tar det plats i hans födelsedag. Är ju tanken som räknas, så grattis till honom antar jag.

Erika

Citat från: Skokaka skrivet 27 april 2023 kl. 17:14:21Jag vet att han tyvärr är död, men idag så tar det plats i hans födelsedag. Är ju tanken som räknas, så grattis till honom antar jag.
Håller med, det är tanken som räknas. Grattis till Bert-Åke Varg som skulle fyllt 91 år idag.

Elios

Citat från: MOA skrivet 27 april 2023 kl. 13:08:37E detta ett troll inlägg eller?
Nej han spelade Uggla och inte troll. Ugglan Helge spelade han i Från A Till Ö där mot Birgitta Andersson.  :o 8)

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  5 juni 2023 kl. 18:16:40Nej han spelade Uggla och inte troll. Ugglan Helge spelade han i Från A Till Ö där mot Birgitta Andersson.  :o 8)
Men du förstår väl att hon uppfattade ditt inlägg som ett trollinlägg alltså trams för att du grattade honom som om han inte var död...

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 juni 2023 kl. 18:37:17Men du förstår väl att hon uppfattade ditt inlägg som ett trollinlägg alltså trams för att du grattade honom som om han inte var död...
Va? Är han död? När då?
Det har jag missat helt.  :'(

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  5 juni 2023 kl. 21:44:23Va? Är han död? När då?
Det har jag missat helt.  :'(
Jag trodde att du visste vid det här laget eftersom att folk har citerat dina inlägg och berättat men han avled tyvärr på nyårsafton 2022.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 juni 2023 kl. 22:10:38Jag trodde att du visste vid det här laget eftersom att folk har citerat dina inlägg och berättat men han avled tyvärr på nyårsafton 2022.
Nu ser jag det ja. Alla som skrivit. Minns det hände mycket där i slutet på året ja. Var ju även brasilianska fotbollsspelaren Pelé som gick bort vid den tiden. Så med allt som hände så måste allt kommit emellan.
Fattar inte hur jag kunde missa det och alla som skrev här. 
Det var ju förstås jätte tråkigt att höra. 
Han var ju en utav favoriterna och en röst man alltid kommer ihåg. 
Förknippar han alltid med Asterix. 
Vila i frid!  :'(