Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kalle Anka och hans vänner önskar god jul

Startat av Mysan, 7 december 2007 kl. 15:04:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Det finns en pocket som kommer ut varje jul som också heter Kalle Anka och hans vänner önskar god jul Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul – Walt Disney – Bok |  Akademibokhandeln Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul! - Seriewikin Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul (TV Series 1958– ) - IMDb Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul! – Smakprov
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Om media dubb lasse svensson/mediadubb international skulle dubbar rammberättser för tv3.
Röster från benjamin sysa peter Sjöquist/musse pigg steve kratz/kalle anka Andreas Nilsson/långben hans lindgren/piff och puff lena Ericsson och steve kratz.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lillefot

Citat från: TonyTonka skrivet  5 december 2022 kl. 03:56:46Vad tror ni det blir för klipp i år? ^^
Gissningsvis blir det ett klipp från En annorlunda Värld.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet  5 december 2022 kl. 06:17:35Gissningsvis blir det ett klipp från En annorlunda Värld.
Ja, årets ena Surprise Gift kommer ju nästan garanterat vara En annorlunda värld - det vore väldigt förvånande annars.

Men det andra inslaget är svårare att gissa sig till, och Disney har ju varit ganska oberäkneliga vad gäller Surprise Gift-segment på senare år...

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2022 kl. 08:48:15Ja, årets ena Surprise Gift kommer ju nästan garanterat vara En annorlunda värld - det vore väldigt förvånande annars.

Men det andra inslaget är svårare att gissa sig till, och Disney har ju varit ganska oberäkneliga vad gäller Surprise Gift-segment på senare år...
Jag tänkte först att de kanske kör Avförtrollad, men de har aldrig visat klipp från spelfilmer i Kalle Anka önskar god jul, eller har jag fel?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet  5 december 2022 kl. 13:17:29Jag tänkte först att de kanske kör Avförtrollad, men de har aldrig visat klipp från spelfilmer i Kalle Anka önskar god jul, eller har jag fel?  ???
Kankse blir tecknad  Natt på  museet filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  5 december 2022 kl. 17:49:36Kankse blir tecknad  Natt på  museet filmen.

Jag tror inte det, vad jag vet har de aldrig visat Fox-produktioner, men vi får helt enkelt vänta och se.

TonyTonka

Det har säkert diskuterats tidigare i tråden, men finns det några bevis eller inte för hurvida KM Studio verkligen gjorde en version av Kalle Anka och hans vänner önskar god jul? Det finns en Aftonbladet-artikel där det står att det är så, men jag har för mig att jag läst en intervju där Monica Forsberg inte kommer ihåg att KM skulle ha gjort en dubbning av julaftonsprogrammet.

Och förresten, vart brukade Bengt Feldreich spela in sina tilläggsrepliker innan han dog?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

#624
Citat från: TonyTonka skrivet 11 december 2022 kl. 00:15:44Det har säkert diskuterats tidigare i tråden, men finns det några bevis eller inte för hurvida KM Studio verkligen gjorde en version av Kalle Anka och hans vänner önskar god jul? Det finns en Aftonbladet-artikel där det står att det är så, men jag har för mig att jag läst en intervju där Monica Forsberg inte kommer ihåg att KM skulle ha gjort en dubbning av julaftonsprogrammet.

Och förresten, vart brukade Bengt Feldreich spela in sina tilläggsrepliker innan han dog?  ???
Replikerna spelades in hos Eurotroll men tidigare år så var det antagligen hos SVT själva.

Angående dubbningen tror jag att den faktiskt finns men där vet nog @Oscar Isaksson mer om saken.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 december 2022 kl. 00:29:07Replikerna spelades in hos Eurotroll men tidigare år så var det antagligen hos SVT själva.

Angående dubbningen tror jag att den faktiskt finns men där vet nog Oscar Isaksson mer om saken.
Oscar, om du läser detta, snälla berätta vad du vet om den dubbningen, har seriöst undrat i över tio år. xD
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Vi kan nog vara säkera på att En annorlunda Värld blir ett klipp.

Men undrar var det andra blir ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 23 december 2022 kl. 18:26:16Vi kan nog vara säkera på att En annorlunda Värld blir ett klipp.

Men undrar var det andra blir ???
Det finns ju en dubbad trailer till Elementärt så då kanske den blir en av överraskningarna i år.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 december 2022 kl. 18:31:28Det finns ju en dubbad trailer till Elementärt så då kanske den blir en av överraskningarna i år.
Man kan ju hoppas :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 december 2022 kl. 18:31:28Det finns ju en dubbad trailer till Elementärt så då kanske den blir en av överraskningarna i år.
Fast frågan är ju om det finns dubbat material till alla språk, i och med att Surprise Gift-segmenten produceras i USA för hela världen...?
(Eller rättare sagt de länder som sänder något slags julprogram)