Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Nalle Puh

Startat av Elios, 18 augusti 2009 kl. 20:20:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten


Disneyfantasten


Steffan Rudvall

Jag undersökte när Panchito senast medverkade i något och det var i säsong 3 av Ducktales rebooten. Så då kan man väl anta att han som Stefan Frelander och Bo Maniette endast kommer tillbaka till dubbning när det behövs.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 september 2022 kl. 14:10:50Jag undersökte när Panchito senast medverkade i något och det var i säsong 3 av Ducktales rebooten. Så då kan man väl anta att han som Stefan Frelander och Bo Maniette endast kommer tillbaka till dubbning när det behövs.
Samma med Jan Koldenius, som visserligen gick bort nyligen men som slutade dubba 1995 i samband med omdubbningen av Dalmatinerna men återkom att medverka i ett antal dubbningar 2000-2009.

MOA


https://www.facebook.com/mattea.strindholm/videos/418210360504169

MOA

Har ni märkt att Uggla slutade medverka efter Nasses Stora Film?Han återvände i filmen från 2011 vilket blev hans & alla andra karaktärers sista medverkan inom animation

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 29 november 2022 kl. 13:42:54Har ni märkt att Uggla slutade medverka efter Nasses Stora Film?Han återvände i filmen från 2011 vilket blev hans & alla andra karaktärers sista medverkan inom animation
Det har du baskemig rätt i, undantagen är Nalle Puh själv, Nasse, Tiger och Ior som framträdde i ett avsnitt av Dr McStuffins som sändes 2017, fast det var förstås utanför karaktärenas universum.

Adam

Citat från: MOA skrivet 29 november 2022 kl. 13:42:54Har ni märkt att Uggla slutade medverka efter Nasses Stora Film?Han återvände i filmen från 2011 vilket blev hans & alla andra karaktärers sista medverkan inom animation
Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 november 2022 kl. 14:00:51Det har du baskemig rätt i, undantagen är Nalle Puh själv, Nasse, Tiger och Ior som framträdde i ett avsnitt av Dr McStuffins som sändes 2017, fast det var förstås utanför karaktärenas universum.
Även Sorken har inte dykt upp i någon Nalle Puh-film sedan Puhs Heffaklump-Halloween, 2005. I generellt fall förståeligt då rollfiguren inte ens härstammade från någon av A.A. Milnes originalböcker (vilket han också tydligt hävdade i första Puh-filmen Nalle Puh på honungsjakt från 1966). 
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Disneyfantasten

Citat från: Adam skrivet 29 november 2022 kl. 18:16:50Även Sorken har inte dykt upp i någon Nalle Puh-film sedan Puhs Heffaklump-Halloween, 2005. I generellt fall förståeligt då rollfiguren inte ens härstammade från någon av A.A. Milnes originalböcker (vilket han också tydligt hävdade i första Puh-filmen Nalle Puh på honungsjakt från 1966).

Det har du baskemej rätt i också, undantaget är Små Äventyr Med Nalle Puh 2011 som i grund och botten är urklipp ur kortfilmerna men med nyinspelade repliker.

Steffan Rudvall

Citat från: Adam skrivet 29 november 2022 kl. 18:16:50Även Sorken har inte dykt upp i någon Nalle Puh-film sedan Puhs Heffaklump-Halloween, 2005. I generellt fall förståeligt då rollfiguren inte ens härstammade från någon av A.A. Milnes originalböcker (vilket han också tydligt hävdade i första Puh-filmen Nalle Puh på honungsjakt från 1966).
Det går inte att räkna den medverkan och inte heller medverkan i Små äventyr med Nalle Puh eftersom att det är återanvänt material...

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 november 2022 kl. 18:26:42Det går inte att räkna den medverkan och inte heller medverkan i Små äventyr med Nalle Puh eftersom att det är återanvänt material...
För att de bara va en cameo

Steffan Rudvall

Tror ni Göran Engman skulle passa som Nalle Puh?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 november 2022 kl. 14:15:47Tror ni Göran Engman skulle passa som Nalle Puh?
Det är jag inte så säker på, jag kan iallafall inte hitta någon karaktär han gjort som jag kopplar till Nalle Puhs originalröst eller personlighet... (jag tänker nog mest på honom som pelikanen Nigel)

Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 november 2022 kl. 14:22:12Det är jag inte så säker på, jag kan iallafall inte hitta någon karaktär han gjort som jag kopplar till Nalle Puhs originalröst eller personlighet... (jag tänker nog mest på honom som pelikanen Nigel)
Men det finns kopplingar mellan de svenska rösterna.

MOA

Vilka e röster i Nalle Puh & Årstiderna Nu Igen?