Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 maj 2024 kl. 14:20:18Yes, jag frågade honom i en live stream och då svarade han typ.

"Nej, och nu blir jag faktiskt irriterad jag har inget intresse av tecknat överhuvudtaget, går knappt 2 dagar innan någon frågor om tecknat. Jag samlar inte in tecknat då det inte går att lägga ut, Turtles från Tv1000 till exempel det skulle ju bli blockerat på direkten."

Han nämnde också att han slänger tecknat han får in.
Så vad är det han fått in och sen kastat?
- what.

Jonas9881

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  9 maj 2024 kl. 14:21:16Det där stämmer till en punkt vilket är synd, det är så mycket som blir förlorad, men man kan inte göra nånting annat åt saken. Det är dom som kastar bort, hur ska man övertyga dom, det går inte.
Övertyga går väl inte men om man exempel frågar "skulle jag kunna ta alla dessa VHS-band istället för att du ska slänga dessa på soptippen" så tror jag nog inte många skulle svara "Nej jag vägrar att ge dig det, det ska slängas varesig du vill eller inte". Så kan man nog få tag på några band från folk som vill slänga det.

Men då gäller det att man träffas i verkligheten då meddelanden ignoreras.

Själv försöker jag bevara allt jag får tag på, och har tänkt att köpa alla VHS-band från second-hand butiker bara för att det inte ska slängas, då jag tror att lagren på second-hand butiker plockas in och sedan kommer annat dom fått in, och sedan vet man inte vad som händer med det som ingen vill köpa.

Rosamannen är en person som är vädligt hård och några goda känslor finns ju inte över huvud taget i honom, då han är den iskallaste människan jag vet om när det gäller beteende och svar när man frågar något.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Scoobydoofan1

Citat från: Jonas9881 skrivet  9 maj 2024 kl. 14:31:43Övertyga går väl inte men om man exempel frågar "skulle jag kunna ta alla dessa VHS-band istället för att du ska slänga dessa på soptippen" så tror jag nog inte många skulle svara "Nej jag vägrar att ge dig det, det ska slängas varesig du vill eller inte". Så kan man nog få tag på några band från folk som vill slänga det.

Själv försöker jag bevara allt jag får tag på, och har tänkt att köpa alla VHS-band från second-hand butiker bara för att det inte ska slängas, då jag tror att lagren på second-hand butiker plockas in och sedan kommer annat dom fått in, och sedan vet man inte vad som händer med det som ingen vill köpa.

Rosamannen är en person som är vädligt hård och några goda känslor finns ju inte över huvud taget i honom, då han är den iskallaste människan jag vet om när det gäller beteende och svar när man frågar något.
Men problemet är om du köper alla VHS band, dubbelkolla bara så att du inte köper samma VHS band om och om igen.

Jonas9881

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  9 maj 2024 kl. 14:37:20Men problemet är om du köper alla VHS band, dubbelkolla bara så att du inte köper samma VHS band om och om igen.
2 kronor är ju skitbilligt även om det är dubbleter.

Men du har väl en poäng i det.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Scoobydoofan1

Citat från: Jonas9881 skrivet  9 maj 2024 kl. 14:38:452 kronor är ju skitbilligt även om det är dubbleter.

Men du har väl en poäng i det.
Om det är 2 kr så är det bara att rulla med det, ingen bestämmer förutom du.

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  9 maj 2024 kl. 14:09:17Varför inte bara skänka VHS banden istället för att kasta bort dom?
Det är det jag menar, kommer aldrig kasta bort VHS:er jag äger, kommer aldrig kasta bort några filmer jag äger

gstone

Någon kanske kan lägga up Familjen Flinta i Viva Rock Vegas.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag har ett till förslag på en dubbning som kam läggas upp

Djungelboken: Mowglis äventyr (1998)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

BPS

Citat från: gstone skrivet  9 maj 2024 kl. 16:33:08Någon kanske kan lägga up Familjen Flinta i Viva Rock Vegas.
Läs detta inlägget
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 maj 2024 kl. 22:21:55Jag har den på DVD, digitaliserad från VHS-utgåvan, men av någon anledning har jag än så länge inte lyckats få den till en hel och felfri fil - just den DVD:n vill inte MakeMKV ha att göra med, av någon märklig anledning... :(

Men jag har inte gett upp än, utan ska fortsätta försöka och se om jag lyckas bli klok på vad som händer med den...

gstone

Är det försvarligt att lägga upp Napoleon den modiga lilla valpen ?

Jag har problem att hitta DVD utgåvan :-\
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

BPS

Citat från: gstone skrivet  9 maj 2024 kl. 16:44:30Är det försvarligt att lägga upp Napoleon den modiga lilla valpen ?

Jag har problem att hitta DVD utgåvan :-\
Om du nöjer dig med VHS så finns den på Tradera...

https://www.tradera.com/item/622903701

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  2 maj 2024 kl. 00:21:23https://sendgb.com/OMJ3UolZYbe
Lägger denna här Den Otroliga Vandringen.
Av någon irriterande anledning så dubbades denna men av någon anledning så finns typ alla språk utom Svenska att välja på Disney+.
Vet ej hur ovanlig dubbningen är men ser dom moraliskt rätt att dela den🙂.

Röster av bland annat tv programledaren Martin Timell, Stig Grybe, Johan Halldén, Myrra Malmberg och Gunilla Åkesson.
Varför finns inget på länken längre, har du plockat bort filen som fanns på länken?

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet  9 maj 2024 kl. 17:17:10Varför finns inget på länken längre, har du plockat bort filen som fanns på länken?
Länkarna på SendGb upphör automatiskt efter några dagar.

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet  9 maj 2024 kl. 14:31:43Övertyga går väl inte men om man exempel frågar "skulle jag kunna ta alla dessa VHS-band istället för att du ska slänga dessa på soptippen" så tror jag nog inte många skulle svara "Nej jag vägrar att ge dig det, det ska slängas varesig du vill eller inte". Så kan man nog få tag på några band från folk som vill slänga det.

Tror det är många som tänker.
"Det jag har ägt ska ingen annan få använda".
Plockat lite teknik prylar på soptippen ibland så har folk skurit av strömkabeln för att ingen ska kunna använda sakerna.

Det sjukaste är Akai VHS spelaren jag hittade på soptippen, tidig topmatad spelare från 1981, någon dåre hade skruvat isär spelaren knipsat av varenda kabel och sedan skruvat ihop den för att ingen skulle kunna använda den.